افتتاح مرکزخرید آلجا و اینتراسپار سیسکا در اسلوونی

افتتاح مرکزخرید آلجا و اینتراسپار سیسکا در اسلوونی
افتتاح مرکزخرید آلجا و اینتراسپار سیسکا در اسلوونی

در حال حاضر SES (SPAR European Shopping Centers)، پنج مرکزخرید در مقیاس بزرگ را در اسلوونی اداره می‌کند.

 

افتتاح مرکز‌خرید آلجا

SES یا همان مجموعه مراکز خرید زنجیره‌ای اروپا که در واقع سکاندار مراکز خرید اتریشی است، مرکزخرید آلجا را در شهر لیوبلانا و در تاریخ چهارشنبه 20 می 2020 افتتاح کرد. به‌منظور ایجاد یک مرکزخرید چندجانبه و دارای محوطه سرگرمی مبلغ 150میلیون یورو سرمایه‌گذاری شده است. این مرکز در ماه مارس تکمیل شد اما به علت فراگیری ویروس کرونا، افتتاح آن باید به تاریخ دیگری موکول می‌شد. فروشگاه‌های اولیه با تمرکز بر عرضه محلی در اوایل ماه می و بقیه مراکز خرید در 20 می افتتاح شدند. استانداردهای بالای بهداشتی که در حال حاضر در کلیه مراکز SES وجود دارد، در آلجا با اقداماتی اضافی و همچنین افزایش دفعات نظافت و امنیت پرسنل انجام می‌شود. بخش Planet Lollipop برای سرگرمی و ماجراجویی کودکان و همچنین بخش ALEJA SKY در آینده افتتاح می‌شود.

این ساختمان نمادین یکی از سازه‌های برجسته معماری در شهر فرهنگی لیوبلانا است که یک مکان گردهمایی جدید برای ساکنان این شهر ایجاد کرده است. آلجا اولین مرکزخرید جدید در اروپاست که بعد از ویروس کرونا افتتاح شده است. بدین‌ترتیب شرکت روند بازیابی خود را اعلام کرده و همزمان دستورالعمل‌هایی نیز برای بخش‌های غذایی و خرده‌فروشی ارائه می‌دهد. از آلجا به‌عنوان مدرن‌ترین مرکزخرید در اسلوونی، انتظار می‌رود که استانداردهای جدیدی را فراتر از مرزهای اسلوونی تعیین کند. SES، در عملکرد خود به عنوان توسعه دهنده، سرمایه‌گذار و اداره‌کننده، این مرکز را طی یک دوره ( از سپتامبر 2017 تا مارس 2020) و در منطقه پرجمعیت در شمال غربی لیوبلانا، با سرمایه 150میلیون‌یورویی در مرکز منطقه‌ای جدید واقع در قلب سیسکا بنا کرد.

 

80 فروشگاه، رستوران و فضاهای خدماتی

 

آلجا 32هزارمترمربع فضای قابل اجاره و نیز ترکیبی از 80 فروشگاه بین‌المللی و محلی، رستوران و فضاهای خدماتی ارائه می‌دهد. این مرکزخرید به طور 100درصد واگذار شده و مدرن‌ترین اینتراسپار اسلوونی، برند Drogerie Müller، برندهای فشن مانند XYZ ، H&M ، Hervis ، Reserve ،Tommy Hilfiger ، Baby Center ، McDonald's، Big Bang و Mass در آن حضور دارند. برند Sport Vision نیز قرار است برای اولین‌بار در اسلوونی افتتاح شود. بیشتر فروشگاه‌ها قرار است بیستم ماه می افتتاح شوند، اما به دلیل کمبود موجودی کالا که ناشی از ویروس کروناست، تعداد کمی از فروشگاه‌ها یک هفته دیرتر افتتاح خواهند شد.

 

 

 

 

اینتراسپار سیسکا

اسپار اسلوونی صدو‌پنجمین شعبه فروشگاه خود را در تاریخ 8 می در شهر لیوبلانا افتتاح کرد. اینتراسپار سیسکا تجربه خرید راحت را در فروشگاهی دوستدار محیط ‌زیست به مشتریان ارائه می‌دهد. این فروشگاه با مساحت 5.262 مترمربع بالغ بر 100 پرسنل دارد.

اسپار اسلوونی در مجموع 8/6میلیون‌یورو برای فروشگاه جدید اینتراسپار در مرکزخرید آلجا سرمایه‌گذاری کرده است. طراحی مدرن فروشگاه شامل چند دپارتمان است. در ورودی، مشتریان می‌توانند SPAR-To-Go را ببینند که طیف وسیعی از غذاهای آماده مانند پیتزا، ساندویچ، سالاد و دسر را عرضه می‌کند. بخش مرکزی فروشگاه شامل قسمت جزیره مزه است که انواع مختلفی از سالامی، پنیر و محصولات مدیترانه‌ای در آن وجود دارند. نانوایی مدرن این فروشگاه بالغ بر 90 نوع نان و 40 نوع شیرینی دارد.

در قسمت قصابی فروشگاه، گوشت تازه از تامین‌کنندگان منتخب در سراسر دنیا تامین می‌شود. همچنین علاقه‌مندان به غذاهای دریایی از وجود طیف وسیع ماهی‌های پرورشی و دریایی، صدف و غذاهای دریایی منجمد لذت می‌برند. اما بخش منتخب فروشگاه قسمت میوه و تره‌بار است که حسی واقعی از بازار دارد. بازدیدکنندگان فروشگاه می‌توانند طیف گسترده میوه‌ها و سبزی‌هایی را که به ارگانیک بودن آنها توجه ویژه‌ای شده است بیابند. به جهت تسریع روند پرداخت، هشت درگاه پرداخت خودکار داخل فروشگاه نصب شده است، در کنار آن 10 نفر از پرسنل بر این روند نظارت می‌کنند.

 

کاهش تاثیرات زیست‌محیطی

 در طول ساخت سیزدهمین فروشگاه اینتراسپار، ایگور مرویس، مدیرکل اسپار اسلوونی گفت: «در اسپار، مشتریان همیشه در اولویت هستند. به همین دلیل تجربه خرید عالی و کاملی را به آنها ارائه می‌دهیم. طیف گسترده محصولات می‌توانند نیاز هر مشتری را برطرف کنند. محیط صمیمی و پرسنل آماده به خدمت اسپار، شرایط برگشت مشتریان را آسان‌تر می‌کنند.

 

تاکید بر صنعت غذایی، گذراندن اوقات فراغت و درک تجربه‌های جدید

مرکزخرید آلجا در شهر لیوبلانا با امکان کاربری‌های مختلف نظیر خرید، صرف غذا، تفریح و ورزش، نوآوری‌های جدیدی را در این زمینه‌ها ارائه می‌دهد. از جمله امکانات دیگر این مرکز،ALEJA SKY  است. محوطه‌ای 6.200 مترمربعی برای گردش و گذراندن اوقات فراغت در پشت‌بام مرکزی که شامل فضاهای سبز، امکانات ورزشی فوتبال، بسکتبال، والیبال و دو رشته بدنسازی است. پارک شامل مسیر پیاده‌رو، مکان‌های تفریحی و همچنین زمین بازی کودکان است. مسیرهای دوچرخه‌سواری برای دوچرخه‌سواران وجود دارد و از جلوی ساختمان می‌گذرد و پیشنهادها برای گذراندن اوقات‌فراغت را تکمیل می‌کند. بخش بزرگی از مناطق پشت‌بام در بیستم‌ ماه می افتتاح می‌شود. در حال حاضر بخش‌های ورزش‌های تیمی به علت ویروس کرونا بسته است.

 

طیف گسترده پیشنهادات غذایی ارائه‌کننده تجربه‌ای کامل

مانند تمام مراکز SES، در این مرکز نیز به بخش غذا توجه ویژه‌ای شده است. در این مرکزخرید، فودکورت زیر یک گنبد عظیم قرار دارد و تراس‌های فضای باز را به هر رستوران مرتبط به ALEJA SKY وصل می‌کند. غذاهای خانگی و بین‌المللی (ایتالیایی، مکزیکی و آسیایی) در محوطه‌ای با مساحت 2.300 مترمربع ارائه می‌شوند. همچنین رستوران‌های فست‌فود نیز آماده ارائه وعده‌های غذای سریع هستند. بهترین کافه‌های شهر به‌طورکامل در این مرکز خرید حضور دارند. قسمت‌های مربوط به غذا در آلجا در ساعات کار مرکزخرید و بعد از آن، از خارج مرکزخرید توسط راه‌پله‌ها و آسانسورها قابل دسترس است.

مدیرعامل SES، مارکوس وایلد می‌گوید: «معماری این بنا جزو بنا‌های شاخص این شهر است. کانسپت منحصربه‌فرد آلجا شهرنشینی است. در مورد فضاهای شهری اصالت مشخصی وجود دارد، آنها با محیط اطراف خود یکی شده و باعث افزایش پاخور مشتریان می‌شوند. می‌توانید این ویژگی‌ها را که در برند SES وجود دارد، حس کنید. معماری یک ویژگی تعیین‌کننده است. ALEJA SKY نیز بخشی جدید در این مرکزخرید است که خدمات منحصربه‌فردی را ارائه می‌کند.»

 

معماری چشمگیر منعکس‌کننده شکوه و عظمت شهر

این ساختمان نمادین یک معماری منحصربه‌فرد را به نمایش می‌گذارد که با همکاری شرکت مهندسی معماری ATP طراحی و اجرا شده است. نمای آن به شکلی برجسته طراحی شده و نماد الماسی شکل آن و استفاده از رنگ‌های درخشان باعث شده نما تداعی‌کننده اژدهای Heraldic، نماد پایتخت اسلوونی باشد. این مرکزخرید شامل دو طبقه زیرزمین، یک طبقه همکف و دو طبقه روی آن است. مرکز برگزاری رویداد‌ها با سنگ‌های گرانیتی پوشیده شده و دارای یک آبنماست که آن را در مقابل ورودی اصلی می‌توان یافت.

 

کیفیت بالا در ماندگاری و وجود محیط عالی

بالاترین اولویت در تمام مراکز SES که بر این اساس اجرا می‌شوند، کیفیت مطلوب حضور در آن و کسب تجربه‌ای مثبت است. گرما، مواد طبیعی، رنگ‌های سبک و شکل‌های نرم، ویژگی یکپارچگی آلجا را نشان می‌دهند. این مرکز از مواد باکیفیت ساخته شده است، دارای کفپوش سنگ طبیعی بوده و نور روز زیادی را فراهم می‌کند، در عین حال یک محیط خرید بدون تابش اذیت‌کننده را تضمین می‌کند. فضای فروش در طبقه اول از طریق سه پل به هم وصل شده‌اند. گیاهان و درختان به‌عنوان عناصر سبز عمودی بین سطح زمین و سقف عمل می‌کنند. کاشت گیاهان به صورت پراکنده، آبنما، فواره، صندلی‌ها و محوطه استراحت، شخصیت طبیعی مرکزخرید را تکمیل می‌کنند و به بازدیدکنندگان این حس را می‌دهند که در میان شهر شلوغی قرار دارند. مسلماً هر دو قسمت داخلی و خارجی این مرکزخرید به صورت دید بدون مانع طراحی شده‌اند.

 

 

 

 

دسترسی بهینه و بزرگ‌ترین گاراژ دوچرخه در اسلوونی

بیش از 1600 پارکینگ رایگان در این مرکزخرید وجود دارد که 1400 عدد از آن در دو طبقه زیرزمین، در محیطی روشن و مدرن قرار گرفته است. 200 پارکینگ اضافی نیز مستقیماً در کنار ساختمان قرار دارد. همچنین دسترسی خوبی به شبکه حمل‌و‌نقل عمومی شهر وجود دارد. دو ایستگاه اتوبوس در مجاورت این مرکز قرار گرفته و به برنامه کرایه دوچرخه شهر BicikeLJ متصل است. آلجا بزرگ‌ترین گاراژ دوچرخه در اسلوونی را ارائه می‌دهد که شامل 200 پارکینگ دوچرخه، 13 ایستگاه شارژ الکترونیکی و بخش اجاره ماشین است.

 

طیف گسترده خدمات

به محض اینکه مقررات دولتی اجازه دهد، اولین و بزرگ‌ترین دنیای کودکان به نام Planet Lollipop در اسلوونی در مرکزخرید آلجا افتتاح می‌شود. Planet Lollipop یک برند زیر نظر SES است و فرصت‌های سرگرمی، تفریح و فعالیت‌های کودکان تا 10 سال را پوشش می‌دهد. زمین بازی سرپوشیده با متراژ 500 مترمربع شامل یک بخش پویا برای کتاب و بازی است که کودکان می‌توانند در آن حضور یابند و از وسایلی که به‌صورت سفارشی ساخته شده‌اند، بهره ببرند.

 

بهداشت و استانداردهای ایمنی بالا

مانند تمام مراکز SES، در حال حاضر استاندارد‌های بهداشتی بالایی وجود دارد و این استاندارد‌ها در آلجا نیز رو به افزایش است. نقاطی که در معرض تماس مشتریان هستند مانند اتصالات، نرده‌ها، دستگیره‌های پله‌برقی، صفحه‌کلید درگاه پرداخت و دکمه‌های آسانسور به‌طور مرتب تمیز و ضدعفونی می‌شوند. دستگاه‌های ضد‌عفونی‌کننده و همچنین ماسک صورت برای افراد در سراسر مرکز خرید در دسترس است.

 

پنجمین مرکز مرتبط با اسلوونی در نمونه کارهای SES

آلجا پنجمین مرکزخریدی است که توسط SES در اسلوونی اداره می‌شود. SES در اسلوونی رهبر بازار برای مراکز خرید در مقیاس بزرگ است که از سال 1997 از طریق مراکز خرید موفق خود در لیوبلانا، ماریبور و کلجه شناخته شده است. محبوبیت مراکز SES را می‌توان به تیم‌های اختصاصی مدیریت در هر مکان و همچنین کیفیت مداوم و سرمایه‌گذاری‌های درست و هوشمندانه در طول سال‌های اخیر نسبت داد. پس از پایان بحران بیماری کرونا، اوضاع تغییر خواهد کرد. خرده‌فروشی اسلوونی از بحران فعلی تأثیر گرفته است. همچنین مشخص است که این وضعیت برای شرکا و اداره‌کنندگان مراکز خرید چالش‌برانگیز است.

تگها : ویروس کرونا , مرکزخرید , اسپار , H&M , اسلوونی , spar , تاثیرات زیست‌محیطی , ALEJA SKY , اینتراسپار سیسکا , دوستدار محیط ‌زیست , مرکز‌خرید آلجا , Planet Lollipop , Tommy Hilfiger , McDonald's

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان