حمله سایبری به برند هوندا

حمله سایبری به برند هوندا
حمله سایبری به برند هوندا

به گزارش پایگاه خبری تجارت طلایی نیوز، شرکت خودروسازی هوندا با انتشار بیانیه‌ای از حمله سایبری و توقف فعالیتهای بین المللی خود خبر داده است. هوندا که یکی از بزرگترین و موفق‌ترین خودروسازان ژاپن به شمار می‌روند و سهم قابل توجهی از بازارهای جهانی را به خود اختصاص داده است، با انتشار بیانیه‌ای از حملات سایبری و باج افزاری و توقف فعالیت‌های خود در خارج از ژاپن سخن گفته و در این خصوص اعلام کرده است: هوندا موتورز سعی دارد هر چه زودتر تاثیر و تبعات منفی ناشی از این حمله سایبری جدید را کاهش داده و هرچه زودتر به بازیابی فعالیت های تولید، فروش و توسعه در کارخانه های مختلف خود در سراسر جهان بپردازد.

همچنین در صفحه توئیتری این شرکت به توقف سایر فعالیت‌های بین المللی هوندا نیز اشاره شده است : در حال حاضر تمامی سرویس های مالی مربوط به امور مشتریان با مشکلات فنی مواجه شده و دسترسی به آنها مقدور نیست.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در رسانه های خبری، با اینکه هنوز جزئیات مربوط به این حمله سایبری مشخص و معلوم نشده است اما به نظر می‌رسد که این شرکت مورد حمله و هجوم باج باج افزار معروفی تحت عنوان Snake قرار گرفته است. این باج افزار خطرناک پس از آلوده کردن سیستم ها و سرورها فایل‌های مربوطه را رمزگذاری کرده و در ازای پس دادن آنها معمولاً رمز ارز تقاضا می کند.

طبق گزارش فایننشال تایمز، این شرکت ژاپنی همچنین از تمامی پرسنل و کارکنان خود درخواست کرده در صورت امکان، مرخصی با حقوق بگیرند تا بدین ترتیب به رایانه‌های خود در محل کار دسترسی نداشته باشند.

فعالیت و تولید تمامی کارخانه های این خودروساز در کشورهای مختلف نظیر ایالات متحده، ژاپن، ترکیه، هند و برزیل تحت تاثیر این حمله سایبری و بدافزاری به طور موقت متوقف شده است تا کارشناسان و متخصصان فعال در حوزه امنیت سایبری بتوانند مشکل مذکور را با کمترین میزان صدمات وارده بر طرف کنند و کار و فعالیت خود را باری دیگر از سر بگیرند.

هوندا همچنین فرضیه ارتباط این حمله سایبری با دور کاری کارکنان در زمان پاندمی کرونا را رد و تکذیب کرده و گفته که به دنبال دلیل و منشا این اتفاق تحقیقات جدیدی را آغاز خواهد کرد.

این شرکت پیشتر نیز در سال ۲۰۱۷ میلادی که مورد حمله و هجوم حمله سایبری واناکرای قرار گرفته بود و فعالیت آن در ۱۵۰ کشور جهان مختل شده بود، اقدامات متعددی را به منظور تقویت و ارتقای امنیت سایبری زیرساخت‌های خود انجام داده بود. در آن زمان، واناکرای تولید بالغ بر یک هزار خودرو را در کارخانه های هوندا مختل و متوقف کرده بود.

 

منبع: ایسنا

تگها : ویروس کرونا , خودروسازی , هوندا , حمله سایبری , باج افزاری

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان