هدف رفتاری کانسپت، استانداردسازی صنف غذا و نوشیدنی است

هدف رفتاری کانسپت، استانداردسازی صنف غذا و نوشیدنی است
هدف رفتاری کانسپت، استانداردسازی صنف غذا و نوشیدنی است

 

برند چلوکباب رفتاری که بیش از یک قرن سابقه فعالیت صنفی را در کارنامه خود دارد، با ورود به سده جدید فعالیتش، تصمیم گرفته که به حوزه‌های نوینی در صنعت خوراک و آشامیدنی وارد شود. این برند خوشنام، چند ماهی است که به‌عنوان طراح و بهره‌بردار برترین فودهال استاندارد کشور با نام سیتامیت، فعالیت خود را در مجتمع سیتادیوم ارومیه آغاز کرده و براساس ایده‌ای جدید، قرار است نخستین آشپزخانه ابری کشور را راه‌اندازی کند. نادر رفتاری، صاحب امتیاز این برند اصیل، طی گفت‌وگویی درباره آینده این برند و ویژگی‌های فودهال سیتامیت توضیحاتی را ارائه کرده است که در ادامه می‌خوانید.

 

چه شد که برند اصیل رفتاری که در یک فضای سنتی به شهرت رسیده است، تصمیم گرفت که رفتاری کانسپت را راه‌اندازی کند؟

برند چلوکباب رفتاری پس از یک قرن فعالیت در صنف خوراک و آشامیدنی، تجارب خود را در رفتاری کانسپت با محوریت ایده‌پردازی در راه‌اندازی یا عارضه‌یابی کسب‌و‌کارهای این صنف به‌کار گرفت و فودکورت‌ها و فودهال‌های مراکز خرید هم فضای خوبی برای به‌کارگرفتن این تجارب متناسب با فضا، شهر و فرهنگ بومی مردم برای رسیدن به ایده‌آل‌ترین نتیجه بود. اما هدف گروه رفتاری از ورود به عرصه فعالیت جدیدش این است که ضمن حفظ اصالت برند چلوکبابی رفتاری، تلاش کند تا استانداردهای این صنف به استانداردهای روز دنیا نزدیک‌تر شود.

 

 

فودهال سیتامیت که به‌تازگی در مجموعه سیتادیوم شهر ارومیه راه‌اندازی شده؛ این فودهال چه ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی دارد؟

رفتاری کانسپت از همان ابتدای ساخت سیتادیوم به این مجموعه وارد شد و ایده فودهال را اجرایی کرد. البته قرار بر این بود تا فودهال سیتامیت در زمستان سال ۹۸ افتتاح شود اما بحران کرونا و شرایط نامساعد حاکم بر کشور، راه‌اندازی این فضای خاص را با تعویق یک‌ساله مواجه کرد.

فودهال سیتامیت یکی برترین فودهال‌های استاندارد راه‌اندازی‌شده در کشور است که در آن تمامی فرآیندها، از تامین مواد اولیه گرفته تا تولید و فروش غذا با بالاترین کیفیت و همچنین تخصیص هزینه مناسب و صحیح اجرا شده است. ضمن اینکه تجربه‌های مشابه قبلی در شهر ارومیه چندان موفق نبودند.

 

 

برای اینکه مخاطبان شناخت بهتری نسبت به فودهال سیتامیت به‌دست بیاورند، درباره ویژگی‌های آن توضیحات بیشتری بدهید.

در ارتباط با ویژگی‌های فودهال باید چند نکته را یادآور شوم. به‌طور کلی فودهال فضایی گرم‌تر، خانوادگی‌تر و صمیمی‌تری نسبت به فودکورت دارد و مدت زمانی که فرد برای سرو غذا در فودهال سپری می‌کند، طولانی‌تر خواهد بود.

 همچنین جدا از اینکه سلامت غذا به‌طور کامل در فودهال رعایت می شود، ظروف استفاده‌شده نیز کاملا مطابق با استانداردهای روز دنیا و سلامت‌محور هستند. همچنین در کنار تنوع بسیار بالای غذا در فودهال، بومی‌سازی غذا مطابق با ذائقه مردم ساکن در هر شهر صورت می‌گیرد.

 هم اکنون 80 نفر در مجموعه فودهال سیتامیت مشغول به‌کار هستند و نکته قابل توجه این است که تمامی افرادی که قرار است در فودهال سیتامیت مشغول به‌کار شوند، باید پس از گذراندن دوره‌های مربوطه، سرتیفکیت خود را (از سازمان فنی‌وحرفه‌ای و رفتاری آکادمی) از رفتاری آکادمی دریافت کنند که این سرتیفیکیت در تمام دنیا هم معتبر خواهد بود.

ایده راه‌اندازی موزه چلوکباب رفتاری به کجا رسید؟

مراحل امور ثبتی و زیرساخت‌های لازم برای افتتاح و راه‌اندازی این موزه به پایان رسیده است اما بحران کرونا بهره‌برداری از آن را با وقفه مواجه کرد که البته احتمال می‌رود که در ماه‌های نخست سال ۱۴۰۰ به سرانجام برسد. ما در تلاش هستیم تا برای نخستین بار فضای سرو غذا در این موزه‌-رستوران به همان شکل در ۱۱۰سال پیش انجام شود.

 

 

کرونا چه آسیب‌هایی به صنعت غذا وارد کرده است؟ همچنین بفرمایید که این بحران منجر به ازبین‌رفتن چند درصد از صنعت غذایی کشور شد؟

با ورود بحران کرونا به کشورمان، ۶۵درصد از واحدهای غذایی تهران تعطیل شدند و بیش از ۷۰۰هزار نفر هم شغل خود را از دست دادند. به‌گونه‌ای که تهران حدود ۱۰هزار واحد غذایی داشت و هم‌اکنون تنها  ۳۹۵۰ واحد در حال فعالیت هستند. اما به‌طور کلی بحران کرونا منجر به تغییر دیدگاه مردم نسبت به حضور آن‌ها در رستوران‌ها برای سرو غذا شد.

 

برند رفتاری در آینده نزدیک، چه برنامه‌های شاخصی را اجرایی خواهد کرد؟

ما تصمیم داریم تا اولینcloud kitchen  ایران را راه‌اندازی کنیم که اتفاق بسیار خوبی در صنعت غذا به‌ویژه برای جوانان علاقه‌مند به ادامه فعالیت در این صنف خواهد بود که از سرمایه کافی برخوردار نیستند. در این فضا در واقع آشپزهای مختلف از برندهای مختلف در کنار هم فعالیت خواهند کرد و مشتریان این امکان را خواهند داشت تا با نصب اپلیکیشن‌های مربوطه و همین‌طور اپلیکیشن اسنپ‌فود، غذای مورد نظر خود را از برندهای مشخص طی یک مرحله خریداری کنند.

تگها : خرده فروشی , ماهنامه تجارت طلایی , چلوکباب رفتاری , فودکورت , صنعت غذا و نوشیدنی , سیتادیوم ارومیه , فودهال , فودهال سیتامیت , فودهال سیتامیت سیتادیوم , سیتامیت , رفتاری کانسپت , صنف غذا , رفتاری

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان