پای یاران دریان به تولید کالاهای اساسی باز شد

پای یاران دریان به تولید کالاهای اساسی باز شد
پای یاران دریان به تولید کالاهای اساسی باز شد

مهدی عارفی داریان، عضو هیات مدیره اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای و مدیرعامل فروشگاه های زنجیره ای یاران دریان درپاسخ به این پرسش که چرا روند توسعه فروشگاه های زنجیره ای در حال حاضر با کندی همراه است، گفت: با سیاست های جدید در حوزه قیمت گذاری ، توسعه فروشگاه های زنجیره ای با چالش روبرو شده است و چرخه تولید تا مصرف با درج قیمت تولید بر روی کالاها دچار مشکل شده است.

او با اشاره به اینکه در جلسات سازمان حمایت که از شهریور سال گذشته برگزار می شده از طرف اتحادیه فروشگاههای زنجیره ای حضور داشته است، درباره اجرایی شدن طرح شفافیت گفت:از روز اول در جلسات مخالفت صریح خود را با طرح درج قیمت تولید کننده بر روی کالاها اعلام کرده ام.

 

قانونی به ضرر مصرف کننده و فروشگاههای زنجیره ای

عضو هیات مدیره اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای با اشاره به اینکه اقتصاد نباید دستوری اداره شود، گفت: اساس سیاست جدید در حوزه قیمت گذاری بر این بنا بود که نفع مصرف کننده بیشتر از پیش در نظر گرفته شود  اما ما اکنون شاهد هستیم که اجرای این قانون به ضرر مصرف کننده و فروشگاههای زنجیره ای ، سنتی و شرکت های پخش بوده و تنها نفع آن برای تولید کننده بوده است.

او درباره هزینه تمام شده راه اندازی واداره فروشگاه ها گفت: یک مغازه کوچک سوپر مارکتی بدون استثنا 25 تا 30 درصد هزینه جاری شامل هزینه حقوق وبیمه کارگر آب وبرق و.... دارد که در این طرح به طور کامل این هزینه ها دیده نشده است.از طرفی ازسوی قانونگذار نیزهزینه سرمایه گذاری درطرح قیمت گذاری کالاها نادیده گرفته شده است.

عارفی داریان با اشاره به اینکه این طرح زمانی می توانست کارا باشد که همه کالاها از یک درصد سود مشخص برای فروشگاه های زنجیره ای برخوردار باشند، اظهار داشت: اگر قراراست مثلا روی قیمت نوشابه 20 درصد سود به فروشگاه تعلق بگیرد و روی روغن 15 درصد بازهم اجرای این طرح قابل قبول بود. اما این در حالی است که اکنون سود فروشگاههای زنجیره ای از فروش روغن تنها 4 درصد است و حتی هزینه توزیع این کالا در قیمت گذاری لحاظ نشده است.

او با اشاره به اینکه تمام بزرگان صنعت از تولید کننده ها، انجمن پخش، اتحادیه فروشگاههای زنجیره ای و اتاق اصناف ایران به نحوه اجرای این طرح اعتراض دارند، گفت: متاسفانه آخرین عبارتی که ما از تصمیم گیران شنیده ایم مبنی بر اجرای دستوری این قانون بوده است.

 

 

یاران دریان به دنبال تولید کالاهای اساسی

اتاق فکر یاران دریان به این می اندیشد که بتواند در وضعیت موجود شرایط را ازلحاظ اقتصادی برای شعب خود بهبود بخشد.درهمین راستا در تدارک تاسیس یک برند مشترک هستیم تابتوانیم با قدرت وارد عرصه تولید کالاهای اساسی شده و فروشگاهها را نیز در سود تولید سهیم کنیم.

فروشگاه های زنجیره ای یاران دریان با فروشگاه زنجیره ای اسپار اتریش  که یک مجموعه بزرگ بین المللی دربخش لجستیک ، توزیع و انباری داری است قرارداد همکاری دارد تا از امکانات آنان استفاده کند اما متاسفانه تحریم ها مانع گسترش کارها شده است. در حال حاضر با اسپار تنها در بخش لجستیک همکاری ها ادامه دارد.

 

 

اولین مشتری اسنپ هستیم

شرکت ایران اف ام سی جی در سال 95 تاسیس و فروش اینترنتی دکان شکل گرفت اما متاسفانه بعد از یکسال بخاطر هزینه های سرسام آور دلیوری ، پلتفرم دکان را متوقف کردیم.در حال حاضر در فروش آنلاین اولین مشتری بعنوان فروشگاه زنجیره ای در اسنپ هستیم و به گفته خود آنها سهم قابل توجهی از درصد فروش اسنپ در بخش تامین کالاهای سوپرمارکتی مربوط به یاران دریان است.امیدوارم مدیران اسنپ، آنهایی را که کمک کرده اند تا آنان به این میزان از رشد برسند را فراموش نکنند. به تازگی همکاری با دیجی کالا را نیز آغاز کرده ایم اما آنچه که مسلم است سرویس دیجی جت چون بتازگی راه اندازی شده و نوپاست طبیعتاً چالش های روزهای نخست اسنپ را هم دارد.

 

حضور یاران دریان در3 استان شمالی کشور

یاران دریان درحال حاضر 766 شعبه فعال در سراسر کشور دارد که670 شعبه آن در تهران ،70 شعبه در آذربایجان و مابقی در 14 استان دیگر دایر است. کانسپت فروشگاه های زنجیره ای یاران دریان بیشتر مشتری مداری است و به هیچ عنوان در این فروشگاه ها بحث تخفیف روی کالاها دنبال نمی شود.

شعار اصلی یاران دریان این است که "ما نداریم، نداریم" یعنی در فروشگاه های زنجیره ای دریانی ها هر کالایی که در یک هایپرمارکت بزرگ موجود می باشد در فروشگاه های بزرگ یاران دریان نیزدر دسترس مشتریان قرار دارد .

برنامه توسعه ما در 6 استان در حال پیگیری است و بزودی شعب جدید در منطقه خراسان افتتاح و در ادامه در 3 استان شمالی کشور توسعه شعب را دنبال خواهیم کرد.سپس به دنبال توسعه فروشگاه ها در شهرهای شیراز ،اصفهان و اهواز خواهیم رفت.

 

منبع: خبرنامه تیتر20

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان