پیوند مراکز خرید و تکنولوژی خودرو در «امارات‌مال»

پیوند مراکز خرید و تکنولوژی خودرو در «امارات‌مال»
پیوند مراکز خرید و تکنولوژی خودرو در «امارات‌مال»

رونمایی از مدل‌های جدید خودروی جیپ در وید مرکزی «امارات مال»، دریچه جدیدی از پیوند این برند مشهور خودرو با مراکز خرید را گشود.

بر این اساس در رونمایی از 5 مدل جدید جیپ در امارات مال، مدیران این برند اعلام کردند چند مدل خودروی برقی و سازگار با محیط زیست را با قیمتی کم در سال جاری میلادی عرضه کرده‌اند.ماه سپتامبر 2020 شرکت جیپ جدیدترین خودرو خود با سوخت الکتریکی را معرفی کرد که این مورد اولین پلاگین هیبریدی این برند بود. قیمت این خودروی جیپ برقی برای مصرف‌کنندگان حدود ۵۰هزار دلار تخمین زده می‌شود. اضافه شدن 2 موتور الکتریکی به جیپ مدل «رانگلر 4» این محصول  را واجد شرایط معافیت از مالیات فدرالی که مبلغ آن 7 هزار و 500 دلار است، می‌کند. با بررسی این قیمت‌ها و معافیت‌های مالیاتی، برچسب‌های قیمت مربوط به مدل‌های استاندارد، کم‌تر و به هم نزدیکتر می‌شود. این قیمت‌ها به ترتیب از 39 هزار و 505 دلار و 42 هزار و 390 دلار شروع می‌شود.

«کریستین مونیر» رئیس جهانی برند جیپ گفت: «جیپهای ساخته شده در سال 2021 سبزترین، کارآمدترین و توانمندترین رانگلرهایی است که ما تاکنون تولید کرده‌ایم. متعهد هستیم  جیپ  را به سبزترین مارک  در زمینه خودروهای الکترونیکی تبدیل کنیم و تولیدات جدید، بخشی از این هدف و تجربه‌ای کارآمد و  سازگار با محیط زیست هستند.»

 

 

 تاریخی باشکوه

جیپ  که معروف به خودروی گذرکننده از جاده‌های سخت و طاقت‌فرسا است، اولین بار در جنگ جهانی دوم پا به عرصه خودروسازی گذاشت و  تا به امروز طرفداران زیادی را در سرتاسر جهان به سمت خود جذب کرده است.این برند از قدیمی‌ترین خودروهای دنیا محسوب می‌شود و نامش برگرفته  از عبارت General Purpose یا به اختصار GP است که در جنگ جهانی دوم به عنوان جایگزینی برای اسب و موتور سیکلت ساخته شد. جیپ برای اولین بار توسط شرکت خودروساز آمریکایی به نام «بنتام» به عرضه عمومی رسید اما پس از مدتی طی یک قرارداد به شرکت‌هایی مانند «ویلیس» و «فورد » واگذار شد.این ماجرا سرآغازی بر تولید و پیشرفت این برند در صنعت خودروسازی بود. جیپ توسعه یافت و برای اولین بار شروع به ساخت خودروهایی کرد که نه فقط برای مقاصد جنگی، بلکه جهت استفاده عموم به کار رفتند و در نهایت خودرویی بنام CJ-2A و سپس جیپ رانگلر به بازار آمد. از جمله دیگر محصولات این برند می‌توان به واگن استیشن، پیکاپ، جیپستر و  جیپ واگونیر، اشاره کرد.

خودروی غیر نظامی جیپ، CJ-2A  نام دارد که برگرفته از دو حرف اول Civilian Jeep است. تولید این خودرو به مدت 4 دهه ادامه پیدا کرد اما در نهایت مدل CJ جای خود را با مدل رانگلر عوض کرد و مدل رانگلر همچنان تولید می‌شود. پس از ساخت خودروهای جیپ توسط شرکت ویلیس، این برند پس از مدتی مستقل شد. از جمله مدل‌های چشمگیر و محبوب دوران مستقل شدن می‌توان به واگن استیشن (سال 1946)، خودروی پیکاپ (سال 1947) و یک مبدل کوچک به نام «جیپستر»  که بیشتر شبیه خودروهای قدیمی است، اشاره کرد. در نهایت جیپ همانند شرکت آمریکایی بنتام، ویلیس را رها کرد. در سال 1953 ویلیس توسط شرکت دیگری به نام«کایزر» خریداری شد. در سال 1963 کایزر نام خود را به کایزرجیپ  تغییر داد و در همان سال  جیپ واگونیر که مشابه مدل CJ بود، تولید شد.

در سال 1963 برند «ای ام سی» ، کایزر جیپ را خریداری کرد. در این دوران برند جیپ پیشرفت چشمگیری کرد اما بقیه خودروهای شرکت «ای ام سی»، عمدتا به دلیل پیشبینی نادرست، مشکلات اقتصادی و مشکلات کیفیتی کم کم رو به افول رفتند. بنابراین در سال 1987 دوباره سهام جیپ به برند دیگری واگذار شد.در دهه  80 شاهد عرضه 2 محصول محبوب و پرطرفدار از برند جیپ بودیم. اولین خودر ، چروکی از نسل XJ بود که در سال 1984 عرضه شد. این مدل اولین خودروی تمام مدرن از خانواده «اس یو وی»‌ها بود که به سرعت در بین طرفداران خودش محبوبیت پیدا کرد. پس از مدتی به دلیل قدیمی شدن برند جیپ در بین طرفدارانش، این برند به فکر جایگزینی برای مدل‌های قدیمی افتاد. همین مسئله باعث شد نسل اول جیپ رانگلر که از لحاظ ظاهری از مدل‌های قبلی خود بسیار جمع و جورتر بود و از لحاظ کیفیتی  توانایی قابل توجهی در گذر از جاده‌های صعب‌العبور داشت، به بازار عرضه شود. در دهه 90 میلادی علاقه مردم به خودروهای اس‌یووی» بیش‌تر شد. در سال 1992 اولین نسل «گرند چروکی»  که جایگزینی برای گرندهای قدیمی واگن محسوب می‌شد، به بازار آمد.

همزمان با پدیدار شدن مشکلات اقتصادی کرایسلر در نهایت این برند مجبور به ادغام با برند دیگری به نام «دایملر» شد که نتیجه آن متمرکز شدن روی تولید خودروهای مدل «اس یو وی»  و وانت‌ها بود. اما این تصمیم در نهایت به افت کیفیت کلی خودرو و هزینه سوخت پایین خودروها انجامید. در همین سال‌ها جیپ اولین نسل خودروی خود را که به منظور استفاده در جاده طراحی شده بود به نام «گرند چروکی اس آر تی»  وارد بازار کرد. مشکلات کرایسلر تمامی نداشت و به دنبال رکود اقتصادی « کرایسلر»، جیپ مدتی بعد توسط شرکت فیات  خریداری شد. در این بین، جیپ مانند خودروهایش زنده ماند و از طوفان حوادث سالم بیرون آمد. نمایشگاهی در سال 2017 در شهر نیویورک، محل رونمایی جیپ از خودرویی به نام «گرند چروکی تراک هاوک» بود و در نهایت امارات‌مال در سال 2021 از معرفی جدیدترین محصولات این برند مشهور بهره برد. جیپ همچنان محبوبیت خود را در بین طرفداران خود در سراسر دنیا حفظ کرده و در حال حاضر  محصولات این برند معروف تحت مجوزی توسط تولیدکنندگان مختلف در تمام جهان به بازارعرضه می‌شوند.

 

منبع: digitaltrends

تگها : خرده فروشی , مالیات , ماهنامه تجارت طلایی , خودروسازی , صنعت خودرو , سازگار با محیط زیست , فورد , مدل‌های جدید خودروی جیپ , مدل‌های جدید خودروی جیپ در وید مرکزی امارات مال , کریستین مونیر , خودروهای الکترونیکی , سوخت الکتریکی , جیپ , جنگ جهانی دوم , واگن استیشن , پیکاپ , جیپستر , جیپ واگونیر , خودروی غیر نظامی جیپ , شرکت ویلیس , نیویورک , گرند چروکی تراک هاوک , خودرو سازگار با محیط زیست , خودروسازی فورد , صنعت خودرسازی

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان