کرونا، تعداد فروشگاه‌‌های اینترنتی را چقدر افزایش داد؟

کرونا، تعداد فروشگاه‌‌های اینترنتی را چقدر افزایش داد؟
کرونا، تعداد فروشگاه‌‌های اینترنتی را چقدر افزایش داد؟

عضو هیات‌ مدیره اتحادیه کسب‌ و کارهای مجازی گفت : از زمان شیوع ویروس کرونا تا به امروز تعداد فروشگاه‌های اینترنتی به ۳۰۰ هزار مورد رسیده است.

 

رضا الفت نسب، عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا در کشور شرایطی به وجود آمد که موجب رشد و رونق فعالیت کسب و کارهای مجازی شد.

او افزود: نسبت به قبل از شیوع ویروس کرونا در ایران در حوزه کالاهای پرمصرف و روزمره، بیش از ۱۳۰ درصد رشد داشته‌ایم و در زمینه خدمات درمانی و راهنمای پزشکی به صورت آنلاین هم شاهد رشد بیش از ۳۰۰ درصدی بوده‌ایم.

عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی بیان کرد: پیش از کرونا بین ۵ تا ۱۰ هزار پلتفرم market place در ایران فعالیت می‌کردند، در حالی که هم اکنون تعداد آن‌ها به بیش از ۲۰۰ هزار مورد رسیده است.

الفت نسب ادامه داد: پیش‌بینی می‌‌‌‌‌ کنیم روند افزایش تعداد این پلتفرم‌ها همچنان صعودی باشد، البته با سرعت کمتری، با این حال همچنان شاهد افزایش تعداد آنها خواهیم بود.

او در پایان تصریح کرد: برای رشد و گسترش کسب و کارهای اینترنتی در کشور باید تصمیماتی اتخاذ شده تا از تعداد نهادهای موازی کاسته شود، به طوری که در حال حاضر حدود ۱۶ دستگاه دولتی، حکومتی و امنیتی در انجام این امور دخیل هستند که هر کدام به نوبه خود موجب کاهش سرعت پیشرفت فعالان کسب و کار مجازی می‌شوند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

تگها : خرده فروشی , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , ویروس کرونا , فروش آنلاین , خرید , خرید آنلاین , فروشگاه اینترنتی , کسب و کار اینترنتی , کسب و کار مجازی , کسب و کار الکترونیکی , اتحادیه کسب و کارهای مجازی , رضا الفت نسب , رونق فعالیت کسب و کار

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان