آمازون بزرگ‌ترین فصل تعطیلات تاریخ خود را تجربه کرد

آمازون بزرگ‌ترین فصل تعطیلات تاریخ خود را تجربه کرد
آمازون بزرگ‌ترین فصل تعطیلات تاریخ خود را تجربه کرد

به‌دلیل دنیاگیری ویروس کرونا و افزایش شدید خرید آنلاین به‌جای خرید حضوری، میزان درآمدهای آمازون سربه‌فلک کشیده است. این گفته به فروشندگان مستقل آمازون نیز تعمیم داده می‌شود.

 

آمازون در اطلاعیه‌ای رسمی می‌گوید «بزرگ‌ترین فصل تعطیلات» خود را تابه‌امروز تجربه کرده است و دلیل اصلی موضوع به افزایش خرید آنلاین مربوط می‌شود. درواقع امروزه به‌دلیل شرایط ایجادشده بر اثر دنیاگیری ویروس کرونا مردم ترجیح می‌دهند به‌جای مراجعه به فروشگاه‌های حضوری، به‌صورت آنلاین خرید کنند.

رسانه‌ی CNBC می‌نویسد که آمازون تصمیم گرفته است آمار دقیق فروش محصول در روزهای بلک فرایدی (Black Friday)  و سایبر ماندی (Cyber Monday) را اعلام نکند؛ بااین‌حال آمازون با انتشار پستی در وبلاگ رسمی خود به آمار فروشِ فروشندگان مستقل فعال‌ در پلتفرم خود اشاره کرد.

 

 

آمازون اعلام می‌کند فروشندگان مستقل مجموعا در دو روز بلک فرایدی و سایبر ماندی بیش از ۴٫۸ میلیارد دلار محصول در سطح جهان فروخته‌اند. این عدد به‌میزان ۶۰ درصد به‌صورت سالانه افزایش پیدا کرده است. در بخشی از بیانیه‌ی آمازون می‌خوانیم: «به‌لطف مشتریان در سراسر دنیا، تا رویداد سایبر ماندی، ۲۰۲۰ بزرگ‌ترین فصل تعطیلات ما تابه‌امروز بوده است

 

۴۲ سنت از هر دلاری که آمریکایی‌ها در فصل تعطیلات خرج می‌کنند به آمازون می‌رسد.

 

 

درحالی‌که فروش محصول بر بستر آمازون به بالاترین حد خود رسیده و رکوردهای جدیدی ثبت شده است، گزارش‌ها از کاهش شدید مراجعه به فروشگاه‌های حضوری حکایت می‌کنند. داده‌های اولیه‌ی منتشرشده توسط مؤسسه‌ی Sensormatic Solutions نشان می‌دهند که در بلک فرایدی امسال میزان تراکم مردم در فروشگاه‌های حضوری ۵۲٫۱ درصد نسبت‌به سال گذشته کاهش یافته است؛ زیرا اکثر مردم برای دور ماندن از ازدحام جمعیت، در خانه مانده‌اند.

یک تحلیلگر می‌گوید اگر روند فعلی ادامه پیدا کند، ۴۲ سنت از هر دلاری که در فصل تعطیلات امسال خرج می‌شود، به آمازون خواهد رسید. این عدد در سال گذشته برابربا ۳۶ سنت از هر دلار بود. آمازون می‌گوید ۷۱ هزار کسب‌و‌کار کوچک و متوسط در سراسر دنیا تا این لحظه توانسته‌اند بیش از ۱۰۰ هزار دلار محصول در فصل تعطیلات بفروشند.

به‌نظر می‌رسد که برندهای خودِ آمازون نیز در روزهای اخیر فروش بسیار خوبی تجربه کرده‌اند. آمازون در بیانیه‌ی خود می‌گوید مشتریان تعداد بیشتری از محصولات Ring و Blink و eero و را نسبت‌به سال گذشته در این فروشگاه خریداری کرده‌اند. آمازون همچنین اعلام کرد دیگر محصولات پرفروش روزهای بلک فرایدی و سایبر ماندی شامل Echo Dot و Fire TV Stick 4K می‌شود.

همچنین از بین دیگر محصولاتی که در فصل تعطیلات امسال فروش بسیار خوبی تجربه کرده‌اند می‌توانیم به کتاب باراک اوباما، رئیس‌جمهور اسبق ایالات متحده، با نام «سرزمین موعود» (A Promised Land)، یک سشوار جدید برند Revlon و یک کیت آزمایش DNA ساخت 23andMe اشاره کنیم.

 

 

در طول سال جاری میلادی دنیاگیری ویروس کرونا باعث شد ضررهای زیادی به بسیاری از کسب و کارها وارد شود، اما آمازون روزهای بسیار خوبی را سپری کرد. این شرکت در جدیدترین گزارش مالی خود گفت سود خالصش در سه‌ماهه‌ی گذشته تقریبا سه برابر بیشتر از سال ۲۰۱۹ شده است و این میزان سود، رویداد پرایم دی (Prime Day) را شامل نمی‌شود. این میزان رشد باعث شده است آمازون تعداد بسیار زیادی نیروی جدید استخدام کند. آن‌طور که نیویورک تایمز می‌نویسد آمازون ۴۲۷ هزار و ۳۰۰ نفر را در عرض ۱۰ ماه به نیروی کار خود اضافه می‌کند.

 

 

نویسنده : مبین احمدی 

تگها : خرید آنلاین , amazon , بلک‌فرایدی , دوشنبه های سایبری , black friday , cyber Monday , تعطیلات

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان