ارزش برترین برندهای تکنولوژی آمریکا چقدر کاهش یافت

ارزش برترین برندهای تکنولوژی آمریکا چقدر کاهش یافت
ارزش برترین برندهای تکنولوژی آمریکا چقدر کاهش یافت

به گزارش پایگاه خبری تجارت طلایی نیوز در حال حاضر شیوع ویروس کرونا، سبب اختلال در زنجیره تامین و کاهش تقاضای بسیاری از مشتریان برندهای تکنولوژی و فناوری آمریکا شده و به همین دلیل ارزش بازار این شرکت‌ها، سقوط چشمگیری را تجربه کرده‌اند.

با کاهش ۲ درصدی در روز دوشنبه، ارزش بازار برند اپل برای نخستین بار از سپتامبر ۲۰۱۹ به زیر یک تریلیون دلار سقوط کرد. مانند بسیاری از شرکت‌های فناوری دیگر، سازنده آیفون نیز به شدت تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته و با اختلال در زنجیره تامین مواجه شده است. همچنین این برند به دلیل بسته شدن بسیاری از فروشگاه‌های خود و تضعیف تقاضای مصرف‌کننده، به شدت کاهش فروش را تجربه می‌کند.

تعطیل شدن ۱۷ فروشگاه برند اپل در ایتالیا

توقف تولید گوشی‌های برند اپل در هند

گفتنی است که از تاریخ ۲۱ فوریه، آخرین روز پیش از خبر سرعت بالای انتشار ویروس کرونا در خارج از چین، برند اپل تقریبا ۴۰۰ میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از داد و از ارزش ۱۳۷۰ میلیارد دلار در این تاریخ، به ۹۸۲ میلیارد دلار در روز دوشنبه کاهش یافت.

همانطور که در نمودار مشاهده می‌شود، برند اپل تنها غول فناوری نیست که ارزش بازار آن به زیر یک تریلیون دلار سقوط کرد. بلکه ارزش بازار برندهای آلفابت و آمازون نیز به زیر یک هزار میلیارد دلار کاهش یافته و در حال حاضر برند مایکروسافت تنها شرکت باقی‌مانده در این ارزش است.

گفتنی است که این شرکت مستقر در ردموند واشنگتن، حتی تا حدودی از بحران فعلی سود برد؛ زیرا صدها میلیون نفر در سراسر جهان مجبور به دورکاری هستند و استفاده از نرم‌افزارهای ابری این شرکت مانند Office ۳۶۵ در حال افزایش است.

 

منبع: دنیای برند

تگها : اپل , برند , کرونا ویروس , بحران جهانی , آمازون , مایکروسافت

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان