انواع دیجیتال مارکتینگ حرفه‌ای

انواع دیجیتال مارکتینگ حرفه‌ای
انواع دیجیتال مارکتینگ حرفه‌ای

دیجیتال مارکتینگ دارای کانال‌های مختلفی است که این کانال‌ها همان پلان‌های هستند که شما می‌توانید برای دستیابی به مخاطبان خود متناسب با محصولات و خدمات‌تان از آنها استفاده کنید و به اهداف خود نزدیک شوید. نکته اصلی این است که هیچ‌یک از آنها از دیگری بهتر نیستند و شما باید براساس نیازها و شرایطی که دارید باید از کانال‌های بازاریابی دیجیتال استفاده کنید و برای رسیدن به هدف خود از شیوه‌های مختلف بهره ببرید .

بیشتر کسب‌وکارها به‌دنبال ایجاد سرنخ، بهبود نرخ تبدیل، افزایش آگاهی از برند و در نهایت فروش هستند؛ به همین دلیل شما می‌توانید استراتژی‌های مختلف را با هم ترکیب و از آنها برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنید. دیجیتال مارکتینگ دارای شاخه‌های مختلفی است، در ادامه تمام موارد گفته می‌شود و شما می‌توانید متوجه شوید که کدام‌یک از آنها برای کسب‌وکار و مخاطب شما مناسب‌تر است.

 

 

  • بازاریابی محتوایی

یکی از بهترین شاخه‌های دیجیتال مارکتینگ بازاریابی محتواست. بیشتر کسب‌وکارها برای تبلیغات و معرفی خدمات، برند یا محصولات خود از بازاریابی محتوایی استفاده می‌کنند. در بازاریابی محتوایی، شما از طریق محتوای مفید و مرتبط ارزش خود را افزایش می‌دهید، در نتیجه استفاده از این روش باعث می‌شود تا اعتمادها نسبت‌به شما بیشتر شود و آگاهی از برند شما صورت بگیرد .

اگر شما محتوای مفید و باکیفیتی را منتشر کنید، می‌توانید خود را به‌عنوان یک مرجع در حوزه کاری خود معرفی کنید، همچنین اگر محتوای شما مفید باشد، به احتمال خیلی زیاد به اشتراک گذاشته می‌شود و در نتیجه باعث می‌شود تا شما در بین متخصصان و مشتریان خود شناخته شوید.

در بازاریابی محتوا همه‌چیز درباره محتوایی است که شما آن را تولید می‌کنید و مخاطبان به واسطه آن شما را می‌بینند، در نتیجه باید محتوای شما با هدف تأثیرگذاری بر خرید آنها براساس استراتژی بازاریابی دیجیتالی تولید شود. بازاریابی محتوایی انواع مختلفی از محتوا همانند ویدیوها، پست‌های شبکه اجتماعی، وبلاگ‌ها، کتاب‌های الکترونیکی، اینفوگرافیک‌ها و بروشورها را شامل می‌شود.

 

 

  • بهینه‌‌سازی موتور جست‌وجو ( (SEO

به نقل از سایت techjury امروزه بیش از ۹۰ درصد افراد تجربیات آنلاین خود را با یک جست‌وجوی ساده از طریق موتورهای جست‌وجو مثل گوگل آغاز کرده‌اند. هنگامی که یک فرد به‌دنبال خدمات یا یک محصول است ترجیح می‌دهد با کسانی ارتباط برقرار کند که رتبه بیشتری دارند. با کمک سئو شما می‌توانید در صفحه نتایج موتور جست‌وجو مانند گوگل در کلمات کلیدی خود رتبه بالاتری داشته باشید تا تعداد بیشتری از خریداران و مصرف‌کنندگان شما را ببینند و به شما دسترسی داشته باشند.

اگر صاحب یک وب‌سایت هستید باید سایت خود را درون صفحه و خارج از صفحه بهینه کنید. منظور از سئوی داخلی انتخاب کلمه کلیدی‌های مناسب و توضیح مناسب برای محتوای خدمات شماست اما منظور از سئوی خارجی، صفحه لینک‌سازی‌های خارجی و تکنیک‌هایی است که باعث بهینه‌سازی وب‌سایت شما می‌شوند. ترکیب سئوی داخلی و خارجی باعث تولید سیگنال‌های می‌شود که گوگل می‌تواند به سایت شما رتبه بیشتری دهد .

  • SEM، بازاریابی موتورهای جست‌وجو

در بیشتر مواقع بازاریابی موتورهای جست‌وجو و سئو SEM) و (SEO با هم اشتباه گرفته می شوند، زیرا این دو نام مشابهی دارند و هر دوی آنها با موتورهای جست‌وجو سروکار دارند. با استفاده از سئو شما می‌توانید به‌طور ارگانیک کلمات کلیدی هدف خود را رتبه‌بندی کنید اما با کمک SEM می‌توانید از طریق تبلیغات پولی ترافیک سایت خود را افزایش دهید.

 

 

  • ایمیل مارکتینگ ( (Email Marketing

یکی دیگر از ابزارهایی که از اهداف بازاریابی پشتیبانی می‌کنند، ایمیل است. در سال ۲۰۲۰ ایمیل به قدری گسترش پیدا کرده بود که بیش از 3.9 میلیارد کاربر داشته و پیش‌بینی شده که در سال ۲۰۲۳ کاربران آن به 4.3 میلیارد می‌رسد یعنی بیشتر از نصف جمعیت جهان. به همین دلیل است که بازاریابان B2B معتقدند ایمیل یکی از اصلی‌ترین ابزارها برای ایجاد درآمد و سرنخ است.

به‌طور تقریبی اگر یک دلار برای بازاریابی ایمیلی خرج شود، انتظار می‌رود که ۴۲ دلار بازگشت داشته باشد. ارسال ایمیل به مشتریان باعث ایجاد رابطه و اعتماد آنها می‌شود و در بیشتر مواقع به خرید ختم می‌شود. اگر یک شخص در سایت شما برای مشاهده یک محصول یا ثبت‌نام در یک دوره آزمایشی اقدام خاصی انجام داد، باید ایمیلی حاوی پیام‌های مناسبی برای آن ارسال کنید.

 

 

  • تبلیغات کلیکی ( (Pay Per Click

«تبلیغات کلیکی» یک نوع از تبلیغات خاص است که شما فقط براساس تعداد کلیدهایی که روی تبلیغ شما می‌شود هزینه پرداخت می‌کنید. به زبان ساده‌تر یعنی شما هزینه‌ای را پرداخت می‌کنید که مجموع تعداد کلیک کاربران روی تبلیغ است. هر چه کلیک بیشتری برای تبلیغ شما صورت بگیرد، هزینه‌های تبلیغ بیشتر می‌شود.

در این نوع تبلیغات بر‌اساس قیمتی که برای هر کلیک تعیین می‌شود و متناسب با بودجه کلیک دریافت می‌کنید. معمولاً تبلیغات کلیکی هزینه اولیه کمی دارند و برای مشاغل کوچکی که بودجه کم دارند، مناسب است.

 

تگها : خرده فروشی , فروش , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , برند , بازاریابی , دیجیتال مارکتینگ , تبلیغات , ایمیل مارکتینگ , بازاریابی محتوایی

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان