تجارت نوین اینترنتی در سال 2023

تجارت نوین اینترنتی در سال 2023
تجارت نوین اینترنتی در سال 2023

در سال 2021 بیش از 4.26 میلیارد نفر در سراسر جهان از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کردند که پیشبینی می‌شود این رقم تا سال 2027 به تقریباً 6 میلیارد نفر افزایش یابد. علاوه‌براین، Statista اشاره می‌کند که کاربران روزانه 144 دقیقه را در رسانه‌های اجتماعی صرف می‌کنند که این باعث می‌شود رسانه‌های اجتماعی فرصتی امیدوارکننده برای بازاریابان و تبلیغ‌کنندگان باشند. درواقع، در سال 2020، تبلیغ‌کنندگان حدود 132 میلیارد دلار برای تبلیغات رسانه‌های اجتماعی هزینه کردند.

علاوه‌براین، بسیاری از افراد از برنامه‌های اجتماعی مانند تیک‌تاک برای جست‌وجوی نظرات و تأییدات محصولات، یافتن مشاغل و رستوران‌های محلی و حتی جست‌وجوی شغل استفاده می‌کنند. پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی جایی هستند که برندها می‌توانند با ارسال پست‌ها و تبلیغات مرتبط و آموزنده به مشتریان در رسانه موردنظر خود دسترسی پیدا کنند. رسانه‌های اجتماعی به چیزی بیش از یک‌سری وب‌سایت‌هایی تبدیل شده‌اند که ما برای برقراری ارتباط با دوستان‌مان از آنها استفاده می‌کنیم. برندها و بیزینس‌ها با هر شکل و اندازه‌ای به رسانه‌های اجتماعی به‌‌عنوان وسیله‌ای اصلی برای تجارت الکترونیک روی می‌آورند و به مشتریان خود راهی مستقیم برای خرید می‌دهند.

 

 گفته می‌شود که حفظ مشتریان آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر از جذب یا تبدیل مشتریان جدید است و این هرگز به‌اندازه امروز صادق نبوده است. تحقیقات نشان داده است که مشتریان فعلی 50 درصد بیشتر احتمال دارد محصولات جدید را امتحان کنند و در مقایسه با مشتریان جدید 31 درصد بیشتر اقدام به خرید محصولات می‌کنند؛ از این رو ارائه خدمات باکیفیت بالا، خدمات پس از فروش، پیشنهادهای ویژه برای مشتریان و آگهی تخفیف محصولات می‌تواند در حفظ مشتریان شما تأثیر بسزایی داشته باشد.

موضع‌گیری برندها درمورد ارزش‌های‌شان روش جدیدی نیست اما استفاده از استراتژی‌های تأثیرگذار بازاریابی دیجیتال، نشان‌دهنده تغییر در نحوه قالب‌بندی برندها در پاسخ به رویدادهای جهانی است. مصرف‌کنندگان برندهایی را می‌خواهند که ابتکار عمل را به‌طور واقعی و آگاهانه انجام دهند و خود را حول ارزش‌ها و اخلاقیاتی که برای آن مطرح می‌کنند، متمرکز می‌کنند. محتوای رسانه‌های اجتماعی شما، محصولاتی که ارائه می‌دهید، موضوعات ایمیل شما و... همه اینها باید تحت‌تأثیر استراتژی تأثیرات اجتماعی شما قرار گرفته و به آن بازخورد داده شود تا محبوبیت بیشتری در بین مشتریان پیدا کند. ربات‌های چت یکی دیگر از انواع روش‌های دیجیتال مارکتینگ هستند که به شما این توانایی را می‌دهند که فرآیند بازاریابی را آسان‌تر و ساده‌تر کنید.

 

 

چت‌بات‌ها برای مدیریت مراحل اولیه فرآیند بازاریابی، چه جمع‌آوری جزئیات تماس و اطلاعات برای تماس فروش، پاسخ دادن به سؤالات کلی خدمات مشتری یا ارائه راهنمایی درمورد مسائل رایج فنی، یک گزینه عالی هستند. چت‌بات‌ها می‌توانند بخش عظیمی از فرآیند بازاریابی را خودکار کنند و ازآنجایی‌که بخش عظیمی از فرآیند بازاریابی شما خودکار است، به این معنی است که شما و تیم‌تان می‌توانید حجم بیشتری از مکالمات بازاریابی را انجام دهید و در نتیجه فروش بیشتری داشته باشید. اغراق کردن تأثیر تیک‌تاک بر دنیای دیجیتال مارکتینگ دشوار است اما یکی از تأثیرات بدیعی که تیک‌تاک بر مارکتینگ داشته است، ظهور محتوای صوتی است. باتوجه‌به اینکه 90 درصد از کاربران صدا را بخش مهمی از تجربه پلتفرم می‌دانند، 8 برابر بیشتر احتمال دارد محتوای برند را در صورت استفاده از تبلیغات صوتی به خاطر بیاورند. استفاده از بازاریابی صوتی به‌عنوان یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ، باعث می‌شود تبلیغات زیادی را به‌صورت آنلاین مشاهده کنیم، ازجمله نحوه انجام کار، نکات برجسته محصول و تیزرها و... . علاوه‌براین، 81 درصد از شنوندگان پادکست پس از شنیدن تبلیغات صوتی در برنامه‌های موردعلاقه خود، اقدام به بررسی محصول و خرید آن می‌کنند.

اینفلوئنسر مارکتینگ ممکن است روش جدیدی برای دیجیتال مارکتینگ نباشد اما سرمایه‌گذاری روی اینفلوئنسرها بیش از هر زمان دیگری افزایش یافته است و یکی از انواع روش‌های دیجیتال‌مارکتینگ در سال 2023 محسوب می‌شود. تیک‌تاک نوع نگرش کاربران رسانه‌های اجتماعی به یکدیگر را تغییر و به هر کسی این امکان را داده است تا بدون نیاز به فیدهای کاملاً نظارت‌شده در اینستاگرام یا ایجاد محتوای طولانی‌مدت، تعداد زیادی دنبال‌کننده جمع‌آوری کند؛ بنابراین در سال 2023، شاهد افزایش تأثیرگذاری اینفلوئنسرهای تیک‌تاک در بازاریابی دیجیتال خواهیم بود. برندها یاد می‌گیرند که حتی کاربرانی که کمترین فالوور را دارند می‌توانند بیشترین تأثیر را داشته باشند. تا زمانی که محتوای آنها کاملاً با برند شما همسو باشد، دنبال‌کنندگان آنها به محتوای آنها اعتماد کرده و اقدام به خرید محصول یا خدمات ارائه‌شده ازسوی شما می‌کنند.

 

منبع: REUTERS

تگها : ماهنامه تجارت طلایی , بازاریابی دیجیتال , دیجیتال مارکتینگ , تیک تاک , فالوور , تجارت الکترونیکی , اینفلوئنسر , اینفلوئنسر مارکتیگ , اینفلوئنسری پوشاک

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان