تلفیق تکنولوژی و خرید سنتی، رمز موفقیت صنعت خرده‌فروشی

تلفیق تکنولوژی و خرید سنتی، رمز موفقیت صنعت خرده‌فروشی
تلفیق تکنولوژی و خرید سنتی، رمز موفقیت صنعت خرده‌فروشی
راهکارهای «مدیرارشد آکادمی بین‌المللی خرده‌فروشی» در گفت‌و‌گو با «تجارت طلایی»
تلفیق تکنولوژی و خرید سنتی، رمز موفقیت صنعت خرده‌فروشی
«صنعت خرده‌فروشی در نیم‌دهه آینده به اندازه نیم‌قرن گذشته تحول و پیشرفت را تجربه خواهد کرد. این روزها مراکز خرید و به طور کلی صنعت خرده‌فروشی با مجهز شدن به علم روز و استفاده از انواع فناوری‌ها، مدام در حال رقابت با یکدیگر هستند و این رقابت در نهایت علم و قدرت صنعت را به بالاترین میزان می‌رساند.»
 مارک جانسون، یکی از موسسان «مدیر ارشد آکادمی بین‌المللی خرده‌فروشی» در گفت‌وگو با «تجارت طلایی» ضمن بیان این مطالب درباره آینده مراکز خرید افزود: «در چند سال اخیر این صنعت در دنیا با دردسرها و مبارزات تازه‌ای مواجه شده است؛ دردسرهایی که در نهایت باعث یافتن راه‌حل‌هایی مشخص در زمینه بهبود تکنولوژی و ارتقای سطح خدمات‌دهی به مشتریان می‌شود. در این بین نباید یک نکته را از نظر دور داشت؛ فکر و توجه به این نکته که چه زمانی تکنولوژی برای مشتریان موثر و سودمند خواهد بود. به طور مثال اقداماتی مانند حذف صف، روش‌های سریع‌تر پرداخت یا شخصی‌سازی تجربه خریدار، دنیای مراکز خرید را تکنولوژیک کرده اما شما به عنوان یک کارفرما باید بدانید کدام یک از تکنولوژی‌ها به نفع شما و مشتریان‌تان است. هیچ ذهنیت و فرمول ثابتی برای موفقیت یک کارفرمای صنعت خرده‌فروشی وجود ندارد. عده‌ای، تکنولوژی را پاسخی به مشکلات می‌دانند اما گاهی این عامل نه‌ فقط حلال مشکلات نیست بلکه سوال و مشکل دیگری را به مشکلات قبلی اضافه می‌کند. درک مردم و نیازهایشان همیشه قسمت مهمی از تغییرات انقلابی در عرصه تکنولوژی مراکز خرید بوده و خواهد بود. تکنولوژی‌های زیادی در آینده مراکز خرید و به طور کلی صنعت خرده‌فروشی را زیر چتر حمایتی خود قرار می‌دهند. از این جمله می‌توان به بلک‌چین، وار، AI و... اشاره کرد که به نظرم AI در بین تمام آنها کاربردی‌تر است و در هر مرکز خریدی قابل استفاده خواهد بود. چه اینکه طبق آمار موجود، 85 درصد مشتریان آنلاین از طریق نرم‌افزار AI در مراکز خرید استفاده می‌کنند و از محصول به دست آورده رضایت کامل دارند. در این شرایط، AI به سرمشقی برای آینده دنیای تکنولوژیک مراکز خرید تبدیل شده و قطعا در آینده بیش از پیش مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این تکنولوژی در حال پیشرفت و بهبود است و قرار شده به زودی ربات‌های مجهز به تکنولوژی AI به جای نیروی انسانی به فعالیت بپردازند و کارها را آسان‌تر کنند. بحث‌های زیادی درباره رونق یا مرگ خرید به شکل حضوری در مراکز خرید وجود دارد. بدون هیچ‌گونه تردیدی، شیوه‌های مختلف خرید همیشه رونق دارد و خرید به شکل حضوری هم پایدار و جذاب می‌ماند. هر چند تکنولوژی‌های موبایلی، خرید فیزیکی را تحت‌الشعاع قرار داده‌اند، هر مرکز خریدی اگر خواهان موفقیت باثبات است، باید تلفیقی از تکنولوژی‌های مدرن و خرید سنتی را مورد استفاده قرار دهد. ضعف و ناکامی در این زمینه به معنای عمر کوتاه صنعت شما در زمینه خرده‌فروشی است. همایش بین‌المللی پیش ‌روی مراکز خرید زمینه‌ای می‌شود برای گردآوردن همه صاحبان صنعت خرده‌فروشی زیر یک سقف و بهره بردن از دانش و اطلاعات آنها به قصد اتخاذ تصمیمات درست برای آینده این صنعت. این همایش جایگاه ایده‌آلی برای درک تجارت و دنیای دیجیتال آن هم با حضور برترین‌های این صنایع است.
 
 

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان