تکنولوژی‌هایی که هوش از سر می‌ربایند

تکنولوژی‌هایی که هوش از سر می‌ربایند
تکنولوژی‌هایی که هوش از سر می‌ربایند

تکنولوژی‌هایی که هوش از سر می‌ربایند
تقدیم به آینده بشر

همان‌طور که در گذشته بسیاری از اتفاقات انجام پذیرفته امروزی، نشدنی به نظر می‌رسید، بسیاری از فناوری‌های اجرایی شده تا 20 سال آینده در حال حاضر دور از ذهن به نظر می‌رسد. اگر فکر می‌کنید هنوز آمادگی پذیرش غیرممکن‌ها را ندارید، با این پنج تکنولوژی تکان‌دهنده آینده دنیا آشنا شوید.

انسان و تسلط کامپیوتر
از کامپیوترهای دسکتاپ تا لپ‌تاپ‌ها و تلفن‌های هوشمند، محاسبات و تجزیه و تحلیل اطلاعات به شکل غیرقابل شناختی در دهه‌های بعد از ابداع آن تکامل پیدا کرده است. «ری کورزول» متخصص کامپیوتر آمریکایی عقیده دارد کامپیوترهای آینده چنان پیشرفته هستند که رقیب و هماوردی جدی برای خرد و هوش بشری خواهند بود. او هم همراه با بقیه مهندسان کامپیوتر پیش‌بینی می‌کند کامپیوترهای آینده به جای ابزارهای امروزی با فکر و ذهن انسان کنترل خواهند شد. اخیرا یکی از محققان اینتل در جایی به این قابلیت‌ها و امکانات اشاره کرده و گفته بود سرانجام بشر زمانی به ایمپلنت‌های مغزی تن خواهد داد. تصور کنید روزی با استفاده از قدرت فکر و خیال‌تان بتوانید به گشت و گذار در وب بپردازید!

سفرهای رویایی 
هرچند سفر در زمان هنوز به رویای دور و درازی می‌ماند اما در این چند سال تعدادی اختراع جذاب برای سفرهای هوایی رونمایی شده است که آینده مسافرت‌های هوایی و پروازها را دگرگون می‌کند. در حالی که احتمالا در دهه آینده هنوز باید همانند قدیم سوار هواپیما بشوید و به نقاط مختلف سفر کنید اما دلیلی ندارد آن را به شکل متفاوتی انجام ندهید؛ جایی که هواپیماها مجهز به هلوگرام (تصویر لیزری سه‌بعدی) و سان‌روف خواهند بود. از میان دیوار، مناظر اطراف را خواهید دید. تلویزیون‌های لمسی و کابین‌های تمیز‌شونده خودکار، سفر را بسیار راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کنند.

دنیای بازی‌ها
بازی‌ها به‌زودی تبدیل به هلوگرام‌های شبه‌زنده‌ای می‌شوند که با پروژکتور، درون اتاق شما پخش شده و سرگرم‌تان می‌کنند. انقلابی فراتر از تکنولوژی سنسورهای حرکتی در حال وقوع است و شرکت‌ها در حال توسعه معنای جدیدی در بازی‌ها هستند؛ اینکه اشیای مجازی درون اتاق با گیمر در ارتباط و تعامل باشند. البته سونی از اوایل امسال کار روی این تکنولوژی را شروع کرده است. در این شیوه حجمی از نور درون اتاق پخش می‌شود و یک تصویر شناور را ایجاد می‌کند. این شرکت همچنین در حال سرو سامان دادن به تصاویر شناور سه‌بعدی است که در فضایی بیرون از صفحه تلویزیون جان بگیرند. آنها همچنین یک سنگ هلوگرام درون یک جام را هم به تازگی تولید کرده‌اند. افراد امکان این را به دست می‌آورند که با اشیای مجازی پخش‌شده بازی کنند و آنها را در دست بگیرند. این تکنولوژی همچنین می‌تواند در محاسبات کامپیوتری، کامپیوترهای شخصی و فیلم‌های سینمایی مورد استفاده قرار گرفته و کارها را چندبرابر راحت‌تر کند.

اجرای دستور با حرکت 
فکر می‌کنید موبایل صفحه لمسی شما جذاب و گیرا است؟ تلفن‌های همراه آینده یکنواختی و خستگی استفاده دائم از کلیدها برای انجام کارها را پشت سر خواهند گذاشت و فقط با برخی حرکات و اشارات خاص عمل خواهند کرد. مثلا تصور کنید موبایل‌تان مجهز به چیزی شبیه «کینکت» باشد. ماه گذشته شرکت طراحی Pilotfish و شرکت سازنده سنسور Synaptics نسخه اولیه موبایلی را رونمایی کردند که هیچ دکمه‌ای نداشت. این تلفن، تنها با اشارات و علائم و حرکات کار می‌کند. تنها تکان دادن صفحه، برنامه‌ها را باز می‌کند و می‌بندد. بالا بردن تلفن به سمت گونه باعث پاسخ به تماس می‌شود. علاوه بر این، طراحی آن هم نوآوری خاص خودش را دارد و می‌تواند شامل انواع تلفن‌های اوریگامی، تاشو یا حتی ساعت – موبایل‌ها باشد.

پایان فیزیکی کارت‌های اعتباری
چندی پیش آزمایشگاه مسترکارت، نسخه آزمایشی از کارت‌های اعتباری موبایلی خود را ارائه کرد. در این بین انواع مختلفی از شیوه‌های پرداخت بدون کارت دیده می‌شود که امکان سفارش و پرداخت مستقیم کالاها از درون تبلیغات تلویزیونی را هم شامل می‌شود. به موازات این کارها، گوگل هم اپلیکیشن و سیستم ابداعی کارت اعتباری‌اش را فعال کرده است. کیف پول گوگل به افراد اجازه می‌دهد تنها با لمس کردن صفحه موبایل در کنار پیشخوان مغازه، پرداخت را انجام دهند. ابداعاتی از این دست به شکلی بالقوه‌ کارت‌های اعتباری مرسوم را منسوخ و از رده خارج می‌کند.

منبع: NEWSWEEK.COM

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان