دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ چیست؟
دیجیتال مارکتینگ چیست؟

امروزه دسترسی به اینترنت برای همه بسیار آسان شده و روند رشد آن به قدری چشمگیر بوده که بازاریابی را هم تحت‌تأثیر قرار داده است. بازاریابی یک موقعیت مناسب برای برقراری ارتباط با مخاطبان در زمان و مکان مناسب است. به زبان ساده‌تر شما باید مخاطبان را در جایی که بیشتر وقت خود را آنجا می‌گذرانند هدف قرار دهید؛ از آنجایی که دسترسی به اینترنت برای همه آسان بوده و مردم بیشتر زمان خود را در اینترنت می‌گذارنند، باید در این فضا مخاطب را مورد هدف قرار دهید. بازاریابی آفلاین همانند گذشته تأثیری چندانی ندارد، به همین دلیل از بازاریابی دیجیتال نتیجه بهتری دریافت می‌کنید. بازاریابی دیجیتال بخشی از بازاریابی است که از اینترنت و فناوری‌های دیجیتال مبتنی بر آنلاین مانند رایانه‌های رومیزی، تلفن‌های همراه و سایر رسانه‌ها و پلتفرم‌های دیجیتال برای تبلیغ محصولات و خدمات استفاده می‌کند. در ادامه این مقاله به‌طور کامل راجع به این سؤال توضیح خواهیم داد که «دیجیتال مارکتینگ» چیست و روند کار دیجیتال‌مارکتر‌ها به چه شکلی است. تا آخر با ما همراه باشید.

یکی از شاخه‌های بازاریابی، دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال است که در فضای اینترنت و دستگاه‌های الکترونیکی به کار گرفته می‌شود. با استفاده از ابزارهای دیجیتال مانند شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌ها، موتورهای جستجو و ایمیل باید با مشتریان خود در ارتباط باشید. از آنجایی که استفاده مردم از فضای اینترنت و ابزارهای آنلاین روزبه‌روز بیشتر می‌شود، اگر شما صاحب یک کسب‌وکار باشید، مشاوره فروش به شما می‌گوید دیر یا زود به بازاریابی دیجیتال روی آورید، زیرا دیگر روش‌های سنتی برای بازاریابی جوابگو نیست. استفاده از بازاریابی دیجیتال در مقایسه با روش‌های قدیمی زمان و هزینه کمتری می‌خواهد و بخش بزرگ‌تری از جامعه هدف را دربر‌می‌گیرد؛ بنابراین همه به مشاوره دیجیتال مارکتینگ و مشاور دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند. وبلاگ‌نویسی، بازاریابی از طریق ایمیل، بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات یا پرداخت به ازای هر کلیک نمونه‌هایی از بازاریابی دیجیتال هستند.

 

 

مشاور دیجیتال مارکتینگ کیست؟

در واقع مشاور دیجیتال مارکتینگ به شما دید بازی درباره این موضوع می‌دهد و با توجه به خواسته شما از بیزینس موردنظرتان، بهترین راه را پیش پای شما می‌گذارد. او موظف است تمامی راه‌ها را برای رونق بیزینس شما شرح دهد و در انتها، نظر شما را بپرسد و با درنظرگرفتن فاکتورهای گوناگون، به یک نتیجه‌گیری جامع برسد.

با مشاوره دیجیتال مارکتینگ، شما با انواع و اقسام روش‌های فروش، تعامل و … آشنا خواهید شد و خواهید دانست با توجه به حرفه شما کدام مورد بهتر جواب می‌دهد. شرایط هر بیزینس با هم فرق دارد و همین موضوع باعث می‌شود که راه‌های رسیدن به جواب در دنیای دیجیتال مارکتینگ نیز تفاوت‌های اساسی با هم داشته باشد.

 

مزایای مشاوره دیجیتال مارکتینگ چیست؟

درواقع کسب‌وکارهایی که کار فروش را در صدر کارهای خود قرار داده‌اند، نیاز بیشتری به مشاوره دیجیتال مارکتینگ پیدا می‌کنند. برای شناخته شدن در بازار موردنظر و گرفتن اعتماد مردم، حتماً به یک مشاور دیجیتال مارکتینگ حرفه‌ای در این زمینه نیاز خواهید داشت.

شما با مشاوره‌ دیجیتال مارکتینگ قادر خواهید بود تا رقبای عرصه فعالیت خود را بهتر بشناسید و حرکت بعدی آنان را حدس بزنید. با یک‌بار مشاوره برندینگ صحیح و کاربردی، می‌توانید در کار خود عاقلانه‌تر جلو بروید و با ریسک‌های بجا به رونق آن کمک شایانی بکنید.

 

 

چرا استفاده از مشاوره دیجیتال مارکتینگ ضروری است؟

شما در این بازار بزرگ و پر از رقیب، چاره‌ای به‌جز بهره بردن از مشاوره دیجیتال مارکتینگ ندارید. در این دنیای رنگارنگ، اگر خود را از محیط دیجیتال مارکتینگ دور کنید، خیلی سریع حذف خواهید شد و بعد از مدتی حتی نام‌تان نیز محو خواهد شد. فعالیت در هر حرفه‌ای که هستید نیازمند استفاده درست از ویژگی‌های دیجیتال مارکتینگ است.

 

تفاوت بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی چیست؟

بازاریابی سنتی یا همان آفلاین شامل مواردی همچون آگهی‌ها و تبلیغات چاپی، تبلیغات روزنامه‌ها، بیلبوردها، تبلیغات رادیویی و تبلیغات تلویزیونی است. در این روش برای تبلیغات هزینه‌های بسیار زیادی صرف می‌شود و از آنجایی که نمی‌توان یک جامعه خاص را مورد هدف قرار داد، گاهی اوقات هزینه‌های صرف‌شده به هدر می‌رود.

همچنین نمی‌توان به‌راحتی نتایجی را که از این بازاریابی به‌دست می‌آید، اندازه‌گیری کرد و اصلاً روش مناسبی برای برندسازی نیست، زیرا جامعه هدف به‌طور دقیق مشخص نمی‌شود. بازاریابی دیجیتال یا همان آنلاین یک روش مدرن برای تبلیغات است که می‌توانید با کمک آن خدمات و محصولات خود را با روش‌های مختلفی همچون تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات کلیکی، سئو و تبلیغات در موتورهای جستجو و… تبلیغ کنید.

استفاده از این روش برای بازاریابی و تبلیغات هزینه کمتری لازم دارد و از آنجایی که می‌توان یک جامعه مشخص را مورد هدف قرار داد، برندسازی در این روش به‌‌راحتی انجام می‌شود، همچنین می‌توانید با کمک ابزارهای تحلیلی به‌راحتی بازاریابی دیجیتال را اندازه‌گیری کنید.

 

 

کمپین دیجیتال مارکتینگ چیست؟

در واقع کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ برای این منظور به وجود می‌آیند که با فعالیت‌های بازاریابی بسیار هوشمند هم در زمینه آنلاین و هم در زمینه مجازی، برای انتقال مفهومی مشخص به بیننده و حل مشکلات کاربران یا افزایش فروش یک‌سری فعالیت‌های هدفمند انجام می‌دهند. برای اجرای این فعالیت‌ها از بسترهایی مانند وب‌سایت‌ها، اینستاگرام و … بهره می‌برند که این کمپین‌ها توسط مشاور دیجیتال مارکتینگ بسته و اجرا می‌شوند.

 

تگها : برندسازی , ماهنامه تجارت طلایی , برندینگ , بازاریابی , دیجیتال مارکتینگ , کمپین , ROMAN , KOHAN , پویان قدملی , adl , مشاور فروش , مشاور فروش سازمان , مشاوره فروش , مشاور سازمان , فروش هدفمند , بازاریابی برند , کمپین های دیجیتال مارکتینگ

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان