راهکارهای مدرن سرمایه‌گذاری در خرده‌فروشی

راهکارهای مدرن سرمایه‌گذاری در خرده‌فروشی
راهکارهای مدرن سرمایه‌گذاری در خرده‌فروشی


راهکارهای مدرن سرمایه‌گذاری در خرده‌فروشی
سال 2018، نقطه عطفی در دنیای تجارت و به‌طور کلی صنعت مال‌ها و خرده‌فروشی بود؛ به حدی که در پایان سال بیشترین سود مالی سالانه یک دهه اخیر به حساب گردانندگان این صنعت واریز شد.
یکی از دلایل این موفقیت، چگونگی سرمایه‌گذاری در مناطق مختلف بود. به‌طور کلی اگر برای سرمایه‌گذاری نیازمند سودی بالاتر از عرف جامعه هستید، باید به دنبال دارایی‌هایی بگردید که بین بازده بالا و ریسک پایین یک توازن منطقی ایجاد کرده‌اند. یکی از راه‌های رسیدن به چنین هدفی خرید سهام شرکت‌هایی است که سود تقسیم می‌کنند. 

 یک ماجرای جدید 
«سال‌واره» به نوعی از سرمایه‌گذاری گفته می‌شود که سود آن برای مدت زمان از پیش تعیین‌شده در بازه‌های زمانی ثابت، پرداخت می‌شود. نمونه‌هایی از سال‌واره‌ها پرداخت‌های سود حساب پس‌انداز، بازپرداخت ماهانه اقساط وام رهنی، اقساط ماهانه بیمه، پرداخت بهره اوراق قرضه و... است. اگرچه سال‌واره نام سال را در خود دارد اما پرداخت‌های آن لزوما سالانه انجام نمی‌شود و می‌تواند روزانه، هفتگی، ماهانه، فصلی، نیم‌سالانه و... باشد. وقتی صحبت از سرمایه‌گذاری در سال‌واره‌ها به میان می‌آید، مباحث زیادی مطرح می‌شود اما مهم‌ترین آنها ارزش سرمایه‌گذاری است. شما مبلغ بالایی پول برای سرمایه‌گذاری پرداخت می‌کنید، با این حال باید ببینید سود‌هایی که در آینده نصیب شما می‌شود، ارزش این همه هزینه را دارد یا خیر. علاوه‌بر این حاضر هستید از لذتی که اکنون از این پول دارید، چشم‌پوشی کنید تا در آینده پول بیشتری به دست آورید؟ سرمایه‌گذاری در سال‌واره‌ها می‌تواند سود بالایی را در کنار ریسک کم نصیبتان کند؛ تنها اگر از یک مشاور سرمایه‌گذاری خوب کمک گرفته باشید. سال‌واره‌ها ابزار مالی پیچیده‌ای هستند که در قراردادهای آنها بندهای فراوانی وجود دارد. برای فهم این بندها نیاز به درک نسبتاً بالایی از بازارهای مالی دارید. قرارداد سرمایه‌گذاری در سال‌واره‌ها معمولا از طرف شرکت‌های بیمه صادر می‌شوند. شما سرمایه خود را در اختیار این شرکت‌ها قرار می‌دهید و آنها هم متعهد می‌شوند در قبال پرداخت کار روی پول شما، سود ثابت یا متغیری را در بازه‌های زمانی مشخص پرداخت کنند. در بعضی از انواع قراردادهای سال‌واره، ممکن است سود شما را به بازار خاصی نسبت دهند و نرخ آن را بر اساس سود و زیان این بازار محاسبه کنند. همچنین در نوع دیگری از سال‌واره که با نام سال‌واره ترکیبی شناخته می‌شود، سود شما با شاخص بازار سهام تغییر می‌کند اما زیان شما در مقابل مقدار خاصی گارانتی می‌شود و وضع از آن بدتر نمی‌شود. به‌عنوان یک قانون کلی، بازدهی بالاتر در سال‌واره‌ها ریسک بیشتری را به همراه دارد. اگرچه سال‌واره‌ها مانند سپرده‌گذاری بانکی مطمئن و با پشتوانه قوی نیست اما همچنان در زمره سرمایه‌گذاری‌های کم‌ریسک به‌حساب می‌آید چرا که پشتوانه این نوع سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه هستند و گردش مالی و امنیت بالایی دارند.
 
 شرکت‌های نوین 
«صندوق‌های سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات» شرکت‌هایی هستند که در حوزه املاک و مستغلات فعالیت دارند و با انتشار سهام عادی، مردم را در سود خود شریک می‌کنند. به زبان ساده، این شرکت‌ها با جمع‌آوری سرمایه از مردم در حوزه املاک و مستغلات فعالیت کرده و با ساخت و ساز و اجاره ساختمان‌ها سود حاصله را بین مردم تقسیم می‌کنند. این شرکت‌ها دو ویژگی منحصر‌به‌فرد دارند؛ کسب ‌وکار آنها از مدیریت گروهی از دارایی‌ها است که کسب درآمد می‌کنند. این مدل شرکت‌ها برای اولین‌بار در سال 1961 در آمریکا ایجاد شدند. هدف از ایجاد این صندوق دسترسی همگان به سرمایه‌گذاری در زمینه املاک و مستغلات بود. در کشورهای مختلف قوانین مختلفی درباره چنین شرکت‌هایی وضع می‌شود اما چند قانون اساسی در تمام کشورها مشترک است. کسب و کارهای جدید برای درآمد ناشی از اجاره و سود سرمایه، مالیات نمی‌پردازند. رهایی از قیود مالیاتی برای بسیاری از برندها و شرکت‌ها به معنای بر زمین گذاشتن بار اضافی و سبک شدن در حد پرواز به آسمان موفقیت است. سرمایه‌گذاری مدرن در زمینه مال‌ها و به‌طور کلی خرده‌فروشی به معنای از بین بردن بوروکراسی‌های بی‌دلیل و بازبودن دست سرمایه‌گذار برای انجام امور ریسکی و موفق تلقی می‌شود. پس بهترین راه برای موفقیت، سرمایه‌گذاری روی امور خلاقانه است و در این زمینه تنها نباید مثل یک بنگاه زودبازده فکر کرد.

منبع: RETAILPEOPLE MAGAZINE

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان