رونمایی از نخستین فروشگاه شناور اپل

رونمایی از نخستین فروشگاه شناور اپل
رونمایی از نخستین فروشگاه شناور اپل

 گویا خلاقیت در تار و پود اپل وجود دارد چون تقریبا سالی نیست که اخباری در مورد طرح‌ها و نوآوری‌های این برند باارزش، جهانی نشود!

 در همین راستا، اپل نخستین فروشگاه شناور خود در دنیا را با نامApple Marina Bay Sands  بازگشایی می‌کند.

 این فروشگاه طراحی بسیار منحصربه‌ فرد و جذابی دارد و سازه‌ای کروی ‌شکل است. فروشگاه‌های حضوری اپل در بسیاری از کشورهای دنیا در دسترس قرار دارند تا کاربران بتوانند مستقیما برای تهیه‌ محصولات جدید و البته تعمیر دستگاه‌های خودشان اقدام کنند. به‌دلیل مشکلات ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، شبکه‌ جهانی خرده‌فروشی‌های اپل با مشکلات جدی مواجه شد و هنوز هم با این‌ مصائب دست‌و‌پنجه نرم می‌کند اما این مشکلات باعث نشده‌اند اپل از بازگشایی فروشگاه منحصربه‌فرد جدیدی منصرف شود.

اکثر فروشگاه‌های حضوری اپل دارای طراحی آشنا هستند. با این‌ حال، سومین فروشگاه حضوری اپل در سنگاپور، طراحی بسیار منحصربه ‌فردی دارد و در شبکه‌های اجتماعی بارها موردتوجه قرار گرفته است.

گفته می‌شود فروشگاه مورد بحث که درون سازه‌ای کروی ‌شکل در منطقه «مارینا بی سندز» واقع شده، بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ مرکز تفریحی عظیمی با نام Avalon بوده است؛ بااین‌حال به مکانی برای فروش محصولات اپل تبدیل می‌شود. فروشگاه جدید اپل نه‌تنها به‌خاطر طراحی جذابش موردتوجه قرار گرفته بلکه به‌دلیل شناور بودن روی آب، بسیاری از کاربران را هیجان‌زده کرده است.

اپل با انتشار ویدئویی روی وب‌سایت رسمی خود نوشت: «ما به‌زودی درهای فروشگاه جدیدمان را که در نزدیکی خلیج مارینا بی‌ قرار دارد، باز خواهیم کرد. فروشگاه مارینا بی سندز اپل، مرکزی برای خلاقیت است؛ جایی که برای شما ساخته‌ایم تا ایده‌ها و احساسات‌تان را به‌سمت خود بکشانیم. این فروشگاه مکانی برای شما به‌منظور اکتشاف، برقراری ارتباط و خلق چیزی جدید خواهد بود.»

نخستین فروشگاه حضوری اپل در سنگاپور در سال ۲۰۱۷ احداث شد که در نزدیکی مرکز خرید بزرگ نایتسبریج قرار دارد. اپل همچنین در ماه جولای سال گذشته میلادی (تیر و مرداد ۱۳۹۸) دومین فروشگاه حضوری خود را در فرودگاه جول چانگی احداث کرد.

مرکز‌ Avalon طراحی متفاوتی نسبت ‌به فروشگاه جدید اپل داشت؛ درواقع قبلا این سازه همچون تکه‌ای شکسته از یک وسیله به‌نظر می‌رسید که لبه‌هایی تیز دارد، بااین‌حال اپل این سازه را بازسازی کرد و آن را به‌شکل کره‌ای‌ درآورد. بخش بیرونی این سازه، آسمان سنگاپور و حرکت آب‌های موج‌دار را منعکس می‌کند و جذابیت خاصی دارد. در نور عادی روز، فروشگاه اپل همچون فضاپیمایی عجیب‌و‌غریب یا نوع آینده‌نگرانه‌ تئاترها به‌نظر می‌رسد. شب‌هنگام، این کره‌ شناور روی آب شروع به درخشیدن می‌کند. در سقف این سازه، پنجره‌ای دایره‌ای‌شکل وجود دارد که باعث می‌شود نور به طور مستقیم به بخش درونی وارد شود.

Apple Marina Bay Sands سومین فروشگاه حضوری اپل در سنگاپور است. فروشگاه جدید اپل همچنین شامل پیاده‌روی چوبی در اطراف خود است و گذرگاهی زیرآبی برای برقراری ارتباط با ساحل و مراکز خرید مجاور دارد. اگر بیننده‌ سریال‌های تلویزیونی هستید و فصل سوم «وست‌ورلد» را دیده‌اید، احتمالا طراحی فروشگاه اپل برایتان آشنا به‌نظر می‌رسد! درحال‌حاضر جزئیات کاملا دقیقی درباره‌ فروشگاه جدید اپل نمی‌دانیم و هنوز مشخص نیست بخش درونی این سازه‌ منحصر‌به‌فرد چگونه به‌نظر می‌رسد. این پانصد‌و‌دوازدهمین فروشگاه حضوری اپل در سراسر دنیا به‌حساب می‌آید.

همه‌گیری ویروس کرونا بسیاری از فروشگاه‌های حضوری را به‌تعطیلی کشاند و اپل نیز مجبور شد تمامی فروشگاه‌های خود را برای مدت‌زمانی خاص ببندد. با وجود تمامی مشکلات ایجادشده بر اثر همه‌گیری ویروس کرونا، اپل که نخستین شرکت دنیا با ارزش دوتریلیون‌ دلار به‌حساب می‌آید، فروشگاهی جدید با طراحی منحصر‌به‌فرد احداث می‌کند. با درنظرگرفتن منحصربه‌ فرد بودن فروشگاه، انتظار می‌رود افراد زیادی از آن بازدید کنند. اپل می‌گوید تمامی تدابیر سلامتی‌محوری را که برای دو فروشگاه دیگرش در سنگاپور وضع کرده، در این فروشگاه جدید نیز به‌کار می‌گیرد تا از حفظ سلامتی بازدیدکنندگان مطمئن شود. این تدابیر شامل مواردی مثل تعیین محدودیت برای شمار افرادی که در یک زمان اجازه حضور در فروشگاه را دارند، می‌شود. به‌علاوه تمامی افراد باید ماسک به‌ صورت بزنند و الزامات بهداشتی را رعایت کنند. اپل با شکوه این فروشگاه در واقع بیش از پیش عظمت خودش را به رخ می‌کشد.

منبع: USATODAY.COM

تگها : اپل , ماهنامه تجارت طلایی , برند , کرونا ویروس , کرونا , سنگاپور , Apple Marina Bay Sands , فروشگاه شناور اپل , مارینا بی سندز

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان