رکورد بازدید مراکز خرید کشور شکسته شد

رکورد بازدید مراکز خرید کشور شکسته شد
رکورد بازدید مراکز خرید کشور شکسته شد

براساس گزارش بانک آینده، «ایران‌مال» ۲۵۵ هزار میلیارد تومان ارزش دارد. در این گزارش درباره اعطای وام و تامین مالی این پروژه توضیحاتی ارائه شده است:

بانک آینده گزارشی درباره اعطای تسهیلات خود به شرکت توسعه بین‌الملل ایران‌مال منتشر کرده است. در این گزارش آمده است: کارشناسان رسمی دادگستری تنها ارزش دارایی‌های فیزیکی ایران‌مال را بالغ بر ۲۵۵ هزار میلیارد تومان ارزیابی کرده‌اند که حدود ۴ برابر میزان بدهی شرکت توسعه بین‌الملل ایران مال به بانک آینده است.

متن گزارش بانک آینده به این شرح است:

اخیراً خبری مبنی بر «تخلف بانک آینده در اعطای تسهیلات به شرکت توسعه بین‌الملل ایران‌مال (بازار بزرگ ایران)» براساس گزارش کمیسیون اصل ۹۰، منتشر شده که لازم است توضیحاتی در این ارتباط ارائه شود:

  •  مجموعه ایران‌مال، پس از ادغام یک بانک و ۱۲ تعاونی و مؤسسه اعتباری غیرمجاز و تشکیل بانک آینده، و به‌تبع تصمیم مورخ ۱۳۹۱/۰۳/۰۲ شورای پول و اعتبار به این بانک منتقل شد. لذا، مجموعه سهامداران و مدیران بانک آینده، نقشی در این تصمیم‌گیری نداشته و صرفاً برای تکمیل مجموعه و به بهره‌برداری رساندن آن براساس تکالیف شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی، عمل کرده‌اند.
  •  براساس مصوبه یک هزار و دویست و پنجمین جلسه شورای پول و اعتبار به تاریخ ۱۳۹۴/۰۵/۰۶، برای سرمایه‌گذاری در این شرکت، «بانک آینده از کلیه محدودیت‌های مندرج در دستورالعمل‌ سرمایه‌گذاری مؤسسات اعتباری و آیین‌نامه‌های تسهیلات و تعهدات کلان و اشخاص مرتبط مستثنا گردیده است». ضمناً، وفق بند ۱ مصوبه یک هزار و سیصد و سیزدهمین جلسه شورای پول و اعتبار، به تاریخ ۱۴۰۰/۰۲/۰۷، «بانک آینده، مکلف شده پروژه‌های تا ۹۰ درصد پیشرفت را تعیین تکلیف و کامل کرده و متعاقباً برای واگذاری آنان اقدام نماید.»
  • سرمایه‌گذاری در مجموعه ایران‌مال از طرف بانک آینده براساس تکالیف مذکور، عمدتاً در سال‌های ۱۳۹۲ تا پایان سال ۱۳۹۶ صورت گرفته که میزان نرخ تورم در کشور در این سال‌ها کاهشی بوده است.

 

از سوی دیگر، طبق نظر متخصصان و صاحب‌نظران اقتصادی، ریشه تورم در سال‌های مورد بحث، ناشی از افزایش نرخ ارز بوده (مصاحبه اخیر آقای دکتر فرزین رئیس کل بانک مرکزی ج.ا.ایران، با این مضمون که: «در دهه ۹۰، عمدتاً فشار هزینه منجر به تورم شد که عمده آن ناشی از افزایش نرخ ارز بوده است») و با این‌گونه سرمایه‌گذاری‌ها ارتباطی ندارد.

  • مجموعه ایران‌مال، به‌رغم عدم بهره‌برداری کامل، درحال‌حاضر، تعداد ۱۵.۰۰۰ تا ۲۰.۰۰۰ اشتغال مستقیم در درون خود ایجاد کرده که با احتساب اشتغال غیرمستقیم قبل و بعد از آن، میزان کل اشتغال این مجموعه حدود ۸۰.۰۰۰ تا ۱۰۰.۰۰۰ نفر برآورد می‌گردد؛ قضاوت خواهند فرمود؛ ایجاد این میزان اشتغال کیفی، در پایتخت کشور، در شرایط فعلی، نه‌تنها از نظر اقتصادی بلکه از نظر اجتماعی، آثار مثبت و برجسته‌ای دارد.

قابل ذکر است؛ تنها در ۲۰ روز اول سال جاری، بیش از ۲ میلیون نفر در این مجموعه بانشاط حضور یافته و از امکانات متنوع و متعدد آن بهره گرفته‌اند.

  •  بار دیگر تأکید می‌کند؛ «مالک صد درصد سهام این شرکت از بدو ایجاد، بانک آینده بوده.»
  •  براساس ارزیابی گروه کارشناسان رسمی دادگستری منتخب کانون در تاریخ ۱۴۰۱/۰۹/۳۰، ارزش تنها دارایی‌های فیزیکی این مجموعه، بالغ بر ۲۵۵ همت ارزیابی گردیده که حدود ۴ برابر میزان بدهی شرکت توسعه بین‌الملل ایران‌مال به بانک آینده است؛ لذا، از این نظر، هیچ‌گونه ریسکی متوجه ذینفعان بانک آینده و اقتصاد کشور نخواهد بود.
تگها : خرده فروشی , مراکزخرید , سرمایه گذاری , کسب و کار , ایران مال , اشتغالزایی , ماهنامه تجارت طلایی , بازار بزرگ ایران

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان