مایکل کورس؛ از همه رنگ، از همه سن، از همه جنس

مایکل کورس؛ از همه رنگ، از همه سن، از همه جنس
مایکل کورس؛ از همه رنگ، از همه سن، از همه جنس

برند مایکل کورس که بیش از 40 سال پیش تأسیس شد، ابتدا با لباس‌های زنانه چشم‌نواز در نیویورک اوایل دهه 80 نام خودش را بر سر زبان‌ها انداخت. کورس از همان ابتدای کار همواره در تلاش بود تا طرح‌های لباس آماده خود را با ارزش‌های موردنظرش هماهنگ و اکنون برند او همچنان با این ترکیب منحصربه‌فرد در زمینه کاری خودش پیشتاز است.

 

 

یک نقطه عطف

 کورس در سال 1997، اولین کلکسیون لباس‌های آماده زنانه را در معرض دید عموم قرار داد. در سال 2002، خط تولید لباس‌های مردانه‌اش را راه‌اندازی و در سال 2004 با ادغام زیرمجموعه‌هایش، برند مایکل کورس را به‌شکل مستقل ثبت کرد. روند ساخت ساعت‌های این برند در سال 2004، زمانی که شروع به ساخت ساعت‌های مردانه و زنانه کرد، آغاز شد. کفش‌ها و رایحه‌های جذاب به مجموعه اضافه شدند. در این بین، تاریخچه کیف‌های دستی مایکل کورس شگفت‌انگیز است؛ مجموعه‌ای کاملاً تولیدی که هر کسی با دیدن نام مایکل کورس روی محصولات، دیگر نمی‌تواند این مارک را از یاد ببرد!

نام مایکل کورس مترادف با سبک شهری مجلل برای زنان و مردان در سراسر جهان است. این برند چهلمین سال فعالیت خود را در سال 2021 جشن گرفت و 3  طیف اصلی آن همچنان قدرتمند به کار خودشان ادامه می‌دهند؛ مایکل کورس بچگانه، مایکل کورس مردانه و مایکل کورس زنانه. زیبایی طراحی مایکل کورس متمایز است و به‌خاطر حال و هوای خاص و طیف گسترده سلایق، محبوبیتی عمومی دارد. وقتی صحبت از لباس کودکان به میان می‌آید، تلاقی شیک و تکنولوژیک بودن، عینیت می‌یابد!

بخش کودکان این برند دارای هویتی قوی است که گرایش‌های کنونی و همچنین رنگ‌ها و پارچه‌ها مدل کلاسیک را با هم تلفیق کرده و در خود جای داده است. در همه مناسبت‌ها و فصول از کت‌های دخترانه گرفته تا لباس‌های شنا، این سازگاری و تلفیق به چشم می‌خورد که همگی قابل دسترس هستند.

 

 

در حال تکامل

سنت تولید بیشتر لباس‌های ورزشی و لوکس در قلب مجموعه پیچیده لباس‌های بچه‌گانه جریان دارد. خطوط جدید این برند از مجموعه‌های زنانه الهام گرفته شده و شامل لباس‌ها و اکسسوری‌های دختران 4 تا 14 ساله است. در کنار سبک‌های سرگرم‌کننده ورزشی، قطعات کلاسیکی مانند لباس‌های پیراهن بدون آستین و دامن‌های پشمی مارک‌دار با نوار خاص را خواهید دید. مایکل کورس در بهار 2022 با برپایی یک کلکسیون جذاب از جدیدترین تولیداتش رونمایی کرد و به خاطر به‌کاربردن تکنولوژی‌های خاص در روند تولید البسه، تحسین همگان را برانگیخت به‌حدی که نامزد برند سال شد. طبق شعار مایکل کورس، تولیدات این برند هر مناسبتی را به فرصتی برای بچه‌ها تبدیل می‌کند تا خودشان را بی‌پرده ابراز کنند و استعدادشان در زمینه مد را با ست کردن مجموعه البسه این برند نشان دهند.

 

 

راهی طولانی و پرشکست

در سال ۱۹۹۰، مایکل خط تولید کورس مایکل کورس را راه‌اندازی کرد که محصولات ارزان‌تری تولید می‌کرد. بااین‌حال رکود اقتصادی و مشکلات مالی که کل صنعت مد در جهان را تحت‌تأثیر قرار داده بود، باعث شد کمی پسرفت کند. در سال ۱۹۹۳ یکی از شرکای صدور مجوز برند مایکل کورس در ایتالیا، تولید مجموعه کورس را متوقف کرد و به این ترتیب، مایکل ورشکست شد.

مایکل در سال ۱۹۹۷ هنگامی که مجموعه «ال و ام اچ» در شرکتش سرمایه‌گذاری کرد، توانست یک خط تولید با قیمت کمتر راه‌اندازی کند. در همان زمان او به‌عنوان مدیر خلاق و طراح لباس‌های آماده برای پوشیدن در خانه مد سلین منصوب شد. در 6سالی که کورس این سمَت را داشت، هم برند خودش را هم گسترش داد و خط تولید لباس‌های مردانه، اکسسوری و عطر را راه‌اندازی و هم نقشی اساسی در ارائه لباس‌های آماده و اکسسوری‌های موفق خانه سلین ایفا کرد. در سال ۲۰۰۲، مایکل اولین خط تولید لباس مردانه خود را به معرض دید عموم گذاشت و در سال ۲۰۰۳ برنده جایزه بهترین طراح لباس مردانه از شورای طراحان مد آمریکا شد. در همان سال، «اسپورت‌ور هولدینگ لیمیتد» ۸۵ درصد از سهام شرکت کورس را خرید. در سال ۲۰۰۴ کورس، سلین را ترک کرد تا روی برند خودش متمرکز شود و خط تولید مایکلِ مایکل کورس را راه‌اندازی کرد. این مجموعه شامل طیف گسترده‌ای از اقلام متنوع از پوشاک آماده و اکسسوری گرفته تا عطر، ساعت، کیف‌دستی، لباس شنا و کفش بود. با وجود رکود آن سال‌ها، استقبال خوبی از این خط جدید صورت گرفت. در همین سال، مایکل به‌عنوان داور در برنامه تلویزیونی «پراجکت ران‌وی» ثبت‌نام کرد. او تا سال ۲۰۱۲ آنجا ماند و به‌خاطر اظهارنظرهای صریح و تیزبینی خاصش به‌شدت تحسین شد. ۲۵ سال بعد از تأسیس، این برند اولین فروشگاه‌های خرده‌فروشی‌اش را افتتاح کرد. پس از یک دهه، کورس صاحب بیش از ۷۷۰ فروشگاه در سراسر جهان در شهرهای بزرگی مانند توکیو، پاریس، لندن، میلان، کن، سئول و هنگ‌کنگ شد.

 

منبع: Guardian

 

تگها : اقتصاد , خرده فروشی , سرمایه گذاری , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , برند , تکنولوژی , تولید , طراحی , اکسسوری , مایکل کورس , لباس زنانه , نقطه عطف , لباس های ورزشی

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان