مرکزخرید اُپال برنده رتبه دوم حوزه مارکتینگ و ایونت مارکتینگ مراکزخرید خاورمیانه

مرکزخرید اُپال برنده رتبه دوم حوزه مارکتینگ و ایونت مارکتینگ مراکزخرید خاورمیانه
مرکزخرید اُپال برنده رتبه دوم حوزه مارکتینگ و ایونت مارکتینگ مراکزخرید خاورمیانه

 

گزارش بیست و هشتمین کنگره سالانه مراکز خرید خاورمیانه و شمال آفریقا

اپال، افتخار ایران

 در مراسم 2 روزه بیست و هشتمین کنگره سالانه مراکز خرید خاورمیانه و شمال آفریقا که مطابق هر سال در دوبی برگزار شد، اتفاقات خاصی رخ داد اما بدون شک، مهم‌ترین موضوع برای ایران، انتخاب مرکزخرید شایسته اپال به عنوان برنده جایزه نقره‌ای و عنوان دومین مرکزخرید برتر خاورمیانه در بخش «ایونت مارکتینگ» بود.

برای اولین بار

جایزه گرفتن اپال از آن جهت اهمیت دوچندانی داشت که تا به حال هیچ کدام از مراکزخرید کشورمان به این افتخار دست نیافته بودند و اپال به لطف برگزاری رویدادهای پرشوری مانند عید نوروز، عید فطر، شب یلدا، جمعه سیاه و همچنین برگزاری موفق کمپین‌های مختلف و البته ایجاد مشارکت حداکثری برای مشتریان و مخاطبانش، موفق شد برای اولین بار نام ایران را در این مراسم پرآوازه کند.

 

 

راه طولانی تا رسیدن به موفقیت

 مرکز خرید اپال در راه تبدیل شدن به دومین مرکز خرید برتر خاورمیانه در کنگره سالانه مراکز خرید خاورمیانه و شمال آفریقا راهی طولانی را پیمود؛ راهی که از محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا از روزهای پایانی سال 2019 میلادی شروع شد؛ با این حال، اپال حتی در آن روزهای سخت هم با اطلاع‌رسانی به موقع به مشتریان و رعایت اصول خاص قرنطینه از پا ننشست تا پس از عادی شدن اوضاع، نتیجه کار درست خودش را ببیند. دوران پساکرونا، زمان مناسبی برای جبران روزهای سخت و بدون مشتری فیزیکی دوران اوج کرونا بود و اپال هوشمندانه از این فرصت نهایت بهره را برد. بهترین اقدام، بازگرداندن دوباره مردم به مراکز خرید بود؛ کاری که با اقداماتی مانند برگزاری متعدد کمپین‌ها و درگیری کردن مردم با یک مشارکت عمومی به بهترین نحو انجام شد و از طرفی در مناسبت‌های خاص مانند عید نوروز، شب یلدا، عید فطر، جمعه سیاه و...در نظر گرفتن تخفیف‌ها و جوایز ویژه، به اپال کمک کرد ضمن جبران زیان‌های دوران کرونا، نظر انبوهی از مردم را به خودش جلب کند.

کاری سخت و ارزشمند

 قطعا قد علم کردن مقابل مراکز خرید بزرگ و مطرح سایر کشورهای خاورمیانه کار دشواری بود چون اپال از مزایای بین‌المللی مراکز خرید امارات و قطر بی‌بهره بود اما مدیریت اصولی و کار منظم، این فاصله را از بین برد و در نهایت اپال به عنوان اولین مرکز خرید ایرانی برنده جایزه در کنگره سالانه مراکز خرید خاورمیانه و شمال آفریقا، عنوان دومین مرکز خرید برتر در بخش «ایونت مارکتینگ» در بیست و هشتمین کنگره این مراسم را نصیب برد و کشورمان را صاحب افتخار بزرگی کرد.

 

 

گزارشی از مراسم

از مهم‌ترین بخش‌های مراسم می‌توان به پنل «بررسی وضعیت مراکز خرید جدید یا در حال ساخت خاورمیانه تا نیم‌دهه آینده» اشاره کرد.

 در این پنل، ضمن اشاره به روند توسعه مراکز خرید جدید به تکنولوژی‌های به کار رفته در ساخت این سازه‌های عظیم اشاره شد و روند جزئی ساخت آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین در پنل جذاب دیگری، راهکارهای توسعه صنعت غذا و نوشیدنی مورد بحث واقع شد. مهم‌ترین موضوع مورد بحث در این پنل، تاثیر صنعت گردشگردی و توریسم در بهبود عملکرد واحدهای غذایی و نوشیدنی بود. این مبحث به موضوع خاص اشاره داشت؛ این که هر چه کشوری شرایط توریستی بهتری داشته باشد، امکان موفقیت بیش‌تری در صنعت غذا و نوشیدنی دارد و این صنعت نقش مهمی در پیشرفت واحدهای خرده‌فروشی دارد.

یکی از جاذبه‌های دیگر مراسم سخنرانی متفاوت مدیرعامل « Apparel Grou» بود؛ برندی که نمایندگی 87 برند بین‌المللی مانند ال سی وایکیکی، کوین کیلین، تامی هیلفیگر و ... را در 14 کشور با هزاران فروشگاه در اختیار دارد.

 

 

 او در صحبت‌هایش از پایداری برندها به عنوان مساله مهم در موفقیت و چشم اندازه آینده خرده‌فروشی نام برد و همچنین تاکید زیادی بر همگرایی برندها برای رقم زدن آینده بهتر این صنعت داشت. او با اشاره به اقدامات برندش در زمینه پایداری، از استفاده کردن از کیسه‌های پارچه‌ای به جای نمونه‌های پلاستیکی و نایلونی در هزار و 210 فروشگاه در 14 کشور در تزئین کالاها و خریدهای مشتریان نام برد.این مجموعه اخیرا اولین فروشگاه «فیجیتال» خود را در دوبی هیلزمال افتتاح کرده است که عرضه کننده هزار و 200 برند در این پلتفرم ترکیبی فیزیکی و دیجیتال خواهد بود.

همچنین «تد سوئدر»، مدیر مالی و یکی از اولین کارمندان شرکت گوگل در مورد تجارت الکترونیک به اظهارنظر پرداخت و تجارت الکترونیک را یک موضوع کلیدی و مهم در تحول هر چه بیش‌تر مراکز خرید در آینده دانست. به زعم او در دنیای پرشتاب دیجیتال فعلی، تجارت الکترونیک هر چند نقشی کلیدی دارد اما تلفیقش با سایر انواع تجارت، قطعا نتیجه بهتری برای مراکز خرید خواهد داشت.

همچنین در بخش دیگری آینده مراکز خرید «لایف استایل سنتر» مورد بحث و بررسی قرار گرفت. این مدل مراکز خرید جای خود را بین مشتریانش باز کرده و با بهره‌ بردن از آخرین تکنولوژی‌های موجود روز به روز مقبولیت بیش‌تری به دست می‌آورد. به زعم کارشناسان حاضر در این پنل، «لایف استایل سنتر» در آینده به عنوان یک مفهوم و نماد در صنعت خرده‌فروشی مطرح می‌شود و این موضوع نه خیلی دیر بلکه تا نیم دهه دیگر تحقق می‌یابد.

 

 

 

 

تگها : مراکز خرید , ماهنامه تجارت طلایی , مرکزخرید اپال , موفقیت , مارکتینگ , اپال سعادت آباد , انجمن مراکز خرید خاورمیانه و شمال آفریقا , جایزه اپال , مراکزخرید خاورمیانه , صنعت مراکزخرید , مراکزخرید ایران , ایونت , افتخار ملی , جایزه

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان