مسی با راه‌اندازی برند خودش به جنگ رونالدو رفت

مسی با راه‌اندازی برند خودش به جنگ رونالدو رفت
مسی با راه‌اندازی برند خودش به جنگ رونالدو رفت

مسی با راه‌اندازی برند خودش به جنگ رونالدو رفت

تقابل اسطوره‌های فوتبال در دنیای جذاب تجارت

دامنه رقابت بزرگ‌ترین فوتبالیست‌های عصر ما به خارج از چمن سبز هم کشیده شده است؛ به‌خصوص با اعلام جنگ لیونل مسی و راه‌اندازی برند شخصی این اعجوبه! ستاره بزرگ آرژانتینی بارسلونا در این شهر از برند مخصوص پوشاک خود با نام «مسی» رونمایی کرد. او حالا در حوزه مد و لباس هم به رقابت با کریستیانو رونالدو خواهد پرداخت.

اعجوبه آرژانتینی دنیای فوتبال نشان داد صرفا به درخشش و حکمرانی در زمین‌های فوتبال قانع نیست و حالا نیم‌نگاهی هم به دنیای مد و صنعت پوشاک دارد. این برند جدید پوشاک تحت تاثیر خواهر مسی، ماریا سول، راه‌اندازی شده و او مدیریت این پروژه را برای برادرش انجام می‌دهد. «ماریاسول» در جریان رونمایی از برند مسی به حضار گفت: «این رویایی است که به واقعیت تبدیل شده. من از وقتی بچه بودم تا امروز به مد و پوشاک علاقه زیادی داشتم و همیشه آرزویم این بود که با یک برند مطرح پوشاک سروکار داشته باشم. برای همین خیلی مطالعه کردم و خودم را وقف این حرفه کردم. وقتی فرصتی مثل این به وجود می‌آید کسی مثل من باید از آن استفاده کند.» لیونل مسی در رویدادی که به مناسبت رونمایی از برند او برگزارشد، صحبت نکرد اما صدها هوادار که مشتاق بودند قهرمان خود را از نزدیک ببینند در محل مراسم حاضر شده و به تشویق او می‌پرداختند.

رقابتی سنگین حتی در عرصه برندها

 مسی با کسب ششمین عنوان بهترین بازیکن سال جهان، اجازه داد برای یازدهمین بار در 12 سال اخیر، نام او و رونالدو بر تارک فوتبال جهان بدرخشد اما اگر فکر می‌کنید رقابت این دو به چمن سبز منتهی می‌شود، سخت در اشتباه هستید چون مسی حتی قبل از زمانی که برند خودش را راه‌اندازی کند در عرصه برندها با رونالدو و مارک اختصاصی‌اش رقابت می‌کرد. از طرفی رونالدو  پس از یک دهه فعالیت سوپرحرفه‌ای در فوتبال یک برند اختصاصی با نام CR7 تاسیس کرد. البته او از همان آغاز فعالیت حرفه‌ای به واسطه چهره جوان و خوبی که داشت وارد حرفه مدلینگ شد و برای خیلی از برندهای بزرگ هم تبلیغ کرد. کریستیانو می‌تواند با برند خود به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کند اما حالا مسی یک رقیب بزرگ برای اوست. کریس با همکاری شرکت بزرگ تولید پارچه JBS و طراح بزرگی به نام ریچارد چای، کار خودش را در این زمینه شروع کرد. بعد از بازخوردهای خوبی که در فاز اول فروش محصولات این برند به دست آمد، تیم CR7 بر آن شد تا در زمینه پوشاک کلاسیک مردانه هم آغاز به کار کند و پس از آن هم فاز بعدی تولیدات در حوزه کفش مردانه کلاسیک و کفش غیرورزشی در قالب‌های گوناگونی مثل کفش مجلسی، بوت و نیم‌بوت ادامه پیدا کرد. حالا هم برند CR7 به‌عنوان یک  خرده‌فروشی قدرتمند در بازار جهانی روز شناخته می‌شود. کفش‌های جدید برند کریستیانو رونالدو قیمتی بسیار نجومی دارد. این کفش‌ها در فروشگاه‌های مخصوص رونالدو به معرض فروش گذاشته شده‌اند. قیمت کفش‌هایی که کریس رونالدو آنها را برای فروش گذاشته، متغیر است؛ از 99/99 یورو گرفته تا 99/539 یورو. رونالدو علاوه بر این خط تولید لباس هم دارد.

تبلیغ بیش ازحد برای برند

کریستیانو رونالدو برخلاف مسی برای تبلیغ بیش از اندازه برند مخصوص به خود دردسری جدی پیدا کرده است. رونالدو با کمپانی نایک قرارداد دارد و این برند به دلیل اینکه رونالدو بیش از اندازه برای برند خود تبلیغ می‌کند به او هشدار داده در صورتی که برنامه‌های تبلیغاتی‌اش همچنان ادامه داشته باشد، قرارداد خود را با او فسخ خواهد کرد. از سوی دیگر فوتبالیست مشهور پرتغالی چند سال قبل با خرید یکی از کمپانی‌های مطرح پرتغالی در حوزه تبلیغات دیجیتال به نام Thing Pink، اولین سری از محصولات جدید خود در حوزه تکنولوژی با برند 7EGEND را روانه بازار کرد. Thing Pink یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تبلیغاتی حوزه دیجیتال در کشورهای اروپایی به حساب می‌آید که به کمک مجموعه‌ای از طراحان، مهندسان نرم‌افزار و سخت‌افزار، تهیه‌کنندگان ویدئو و متخصصان بازاریابی خدمات ویژه خود را به ساکنان این کشورها ارائه می‌کند. پردرآمدترین بازیکن فوتبال دنیا پیش از خرید Thing Pink، چند سال پیش در یک پروژه واقعیت افزوده که برای موزه CR7 او طراحی شده بود با این کمپانی همکاری می‌کرد. Thing Pink تاکنون با مشتریان صاحب نامی همچون ال‌جی، مایکروسافت، پوما، سامسونگ، ودافون و مک‌دونالد در پروژه‌های مختلفی همکاری داشته و احتمالا حتی با وجود خریداری شدن توسط رونالدو همچنان به فعالیت‌های تجاری قبلی ادامه می‌دهد.

 تفاوت عمده

البته تفاوت اینجاست که بخش اعظم تمرکز Thing Pink از این پس روی 7EGEND و گسترش این برند در سراسر دنیا خواهد بود. طبق قرارداد امضا شده نام برند رسما به 7EGEND  تغییر کرد؛ عنوانی که از ترکیب واژه Legend به معنی اسطوره و شماره محبوب کریستیانو رونالدو در طول دوران بازیگری‌اش تشکیل شده است. آژانس تبلیغاتی Thing Pink برای آغاز به کار برند 7EGEND از کمپانی پرتغالی دیگری به نام Craque درخواست همکاری کرده بود.

منبع: media-sl.com

 

 

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان