مک‌دونالد در دایره اخراج و تعطیلی

مک‌دونالد در دایره اخراج و تعطیلی
مک‌دونالد در دایره اخراج و تعطیلی

تب‌وتاب برند مشهور

مدیرعامل رستوران‌های زنجیره‌ای «مک‌دونالد» از برنامه این شرکت آمریکایی برای اخراج برخی از کارکنان خود در سال جاری میلادی خبر داد.

رسانه‌ها با استناد به نامه‌ای از کریس کمپچینسکی، مدیرعامل رستوران‌های زنجیره‌ای مک‌دونالد، گزارش دادند این شرکت قصد دارد برخی از کارکنان خود را در سال جاری میلادی به‌دلیل سازمان‌دهی مجدد اخراج کند. در نامه کمپچینسکی که برای کارکنان مک‌دونالد فرستاده شده، آمده است این فست‌فود زنجیره‌ای قصد دارد سریع‌تر، نوآورانه‌تر و کارآمدتر شود؛ بنابراین پروژه‌های خاصی را اولویت‌بندی و متوقف خواهد کرد. او گفت: «ما نقش‌ها و سطوح کارکنان را در بخش‌هایی از سازمان ارزیابی خواهیم کرد و بحث‌ها و تصمیم‌گیری‌های دشواری در پیش خواهد بود.»

مدیرعامل مک‌دونالد افزود: «ما به استراتژی و ارزش‌های خود متکی خواهیم بود تا نحوه رسیدن به آن تصمیمات را توضیح دهیم و از هر عضو تحت‌تأثیر آن (تصمیمات) حمایت کنیم. انتظار داریم تصمیمات کلیدی را تا 3 آوریل نهایی و شروع به ابلاغ کنیم.»

او همچنین تأکید کرد این رستوران زنجیره‌ای اولویت‌های خود را بر سرعت بخشیدن به گسترش رستوران‌ها متمرکز خواهد کرد: «ما باید سرعت افتتاح رستوران‌های‌مان را افزایش دهیم تا به‌طور کامل تقاضای فزاینده‌ای را که در چند سال گذشته ایجاد کرده‌ایم، جذب کنیم.»

 

 

مک‌دونالد درحال‌حاضر در 119 بازار در سراسر جهان فعالیت می‌کند. طبق آخرین گزارش سالانه، این برند در پایان سال 2021 تقریباً 200 هزار کارمند داشت و درمجموع بیش از 2 میلیون نفر در نمایندگی‌های مک‌دونالد فعالیت می‌کردند.

براساس این گزارش، مک‌دونالد به فهرست روبه‌رشد شرکت‌های بزرگ آمریکایی ازجمله توییتر، آمازون، سلزفورس و گلدمن ساکس که به‌منظور سازمان‌دهی مجدد در هفته‌های اخیر از اخراج کارکنان خود خبر داده‌اند، پیوسته است.

 ممنوعیت

رستوران‌های زنجیره‌ای خدمات سریع که ازسوی  Food Solutions KZ LLPاداره می‌شود، به‌دلیل محدودیت‌های عرضه، فعالیت خود با نام تجاری مک‌دونالد را در قزاقستان متوقف کرد. رستوران‌های زنجیره‌ای مک‌دونالد آمریکا اعلام کرد فعالیت خود را در قزاقستان متوقف کرده است. در اطلاعیه‌ای ازسوی دفتر مک‌دونالد قزاقستان، آمده رستوران‌های زنجیره‌ای خدمات سریع که ازسوی Food Solutions KZ LLP اداره می‌شود، به‌دلیل محدودیت‌های عرضه، فعالیت خود با نام تجاری مک‌دونالد را در قزاقستان متوقف کرده است.

در این اطلاعیه خاطرنشان شده به‌زودی تاریخ شروع فعالیت رستوران‌های سریع‌سرویس با نام جدید اعلام می‌شود و به تمامی سؤالات درباره ادامه فعالیت شرکت پس از تاریخ انتقال پاسخ داده خواهد شد. رستوران‌های مک‌دونالد در قزاقستان اعلام کردند که از 18 نوامبر 2022 به‌دلیل محدودیت‌های عرضه محلی به‌طور موقت فعالیت خود را به حالت تعلیق درآورده‌اند. مک‌دونالد که اولین رستوران خود را در سال 2016 افتتاح کرد، دارای 24 رستوران در قزاقستان با حدود 2000 کارمند بود. همچنین مک‌دونالد ژاپن برای سومین‌بار در ۱۰ ماه قیمت‌ها را به‌دلیل افزایش هزینه‌ها افزایش داد. متصدی ژاپنی رستوران‌های مک‌دونالد سومین افزایش قیمت خود را در کمتر از یک سال اخیر در آخرین نشانه از تشدید فشارهای تورمی بر مصرف‌کنندگان کشور اعلام کرد. مک‌دونالد ژاپن اعلام کرد قیمت‌ها را از ۱۶ ژانویه افزایش داده و دلیل آن نوسانات ارزی و همچنین افزایش هزینه‌ها برای مواد، نیروی کار، حمل‌ونقل و انرژی است. این افزایش‌ها به‌دنبال افزایش‌های قبلی در ماه‌های مارس و سپتامبر سال گذشته است؛ زیرا ژاپن با تورم و کاهش ارزش ین مقابله می‌کند که مواد وارداتی را گران‌تر کرده است.

 

 

کارشناسان اظهار کردند مصرف‌کنندگان ژاپنی در ماه آینده پس از موج بزرگ‌تر افزایش قیمت در اکتبر گذشته، شاهد افزایش قیمت در بیش از ۴۰۰۰ کالای غذایی خواهند بود. شرکت مک‌دونالد در‌حال‌حاضر بزرگ‌ترین رستوران زنجیره‌ای همبرگرفروشی در جهان است و روزانه به ۸۵ میلیون مشتری سرویس‌دهی می‌کند! این کسب‌وکار در اواخر دهه ۱۹۳۰ و توسط 2 برادر به نام‌های ریچارد و موریس مک‌دونالد در کالیفرنیا راه‌اندازی شد. آن‌ها ابتدا یک غرفه کوچک هات‌داگ فروشی در نزدیک محل برگزاری مسابقات اسب‌سواری در «سانتا آنیتا» ی کالیفرنیا داشتند. در سال ۱۹۴۰ برادران مک‌دونالد، رستوران باربکیویی در «سن برناردینو»ی کالیفرنیا راه‌اندازی کردند و در سال ۱۹۴۸ آن را به یک رستوران همبرگرفروشی تبدیل کردند. این رستوران تمرکز خود را روی همبرگر، نوشابه، چیپس و شیرینی پای قرار داده بود اما موفقیت و شهرت جهانی مک‌دونالد بیش از هرچیز مدیون تلاش‌های فردی به نام ری کراک است که به برادران مک‌دونالد ملحق شد و یک کسب‌وکار کوچک را به برندی جهانی و بسیار محبوب و پرطرفدار تبدیل کرد. معرفی سیستم سرویس، آغازگر عصر نوینی در خدمات‌دهی به مشتری و ارائه غذاهای فست‌فودی بود.

 

تگها : خرده فروشی , کسب و کار , مک دونالد , ماهنامه تجارت طلایی , برند , فست فود , توسعه شعب , تعدیل نیرو , رستوران زنجیره ای , برند مک دونالد , رستوران گردی , رستوران داری , برادران مک دونالد , افتتاح رستوران

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان