نکاتی در مورد استارت‌آپ‌ها چگونه آینده را بسازیم ؟

نکاتی در مورد استارت‌آپ‌ها چگونه آینده را بسازیم ؟
نکاتی در مورد  استارت‌آپ‌ها چگونه آینده را بسازیم ؟

معرفی کتاب

صفر به یک

کتاب صفر به یک، نکاتی دررابطه با استارت‌آپ‌ها یا چگونه آینده را بسازیم تالیف پیتر تیل و بلک مسترز است که توسط واسع علوی و راهله یوسف‌زاده ترجمه شده است.

این کتاب شامل 14 فصل با عناوین: چالش آینده، جشن می‌گیرم انگار هنوز 1999 است، همه شرکت‌های شایسته متفاوت هستند، ایدئولوژی رقابت، مزیت حرکت آخر، شما برگ بخت‌آزمایی نیستید، پول را دنبال کن، رازها، شالوده‌ها، سازوکار مافیا، اگر بسازیدش می‌آیند؟، انسان و ماشین، سبز دیدن و تناقض بنیانگذاران است.

نویسنده در مقدمه این کتاب نوشته است: صفر به یک درباره این است که چگونه شرکت‌هایی بسازیم که چیزهای نو خلق کند. صفر به یک همه آنچه را که من به‌طور مستقیم به‌عنوان یکی از بنیانگذاران پی‌پال و پلنتیر و سپس سرمایه‌گذار بسیاری از شرکت‌های نوپا مانند فیس‌بوک و اسپیس‌ایکس آموخته‌ام به کار می‌گیرد. با وجود اینکه به الگوهای بسیاری اشاره کرده‌ام و آنها را در این نوآوری شرح داده‌ام، اما این کتاب فرمولی برای موفقیت پیشنهاد نمی‌کند. تناقض آموزش نوآوری در این است که چنین فرمولی لزوما نمی‌تواند وجود داشته باشد؛ زیرا هر نوآوری‌ای نو و منحصر‌به‌فرد است. هیچ قدرتی نمی‌تواند در واژه‌های مشخصی تجویز کند که چگونه خلاق باشید. در واقع تنها الگوی قدرتمندی که دریافته‌ام این است که انسان‌های موفق ارزش را در جاهایی پیش‌بینی‌نشده می‌یابند و آنها این کار را با اندیشیدن درباره کسب‌وکار براساس اصول ابتدایی به جای فکر کردن به فرمول‌ها انجام می‌دهند. این کتاب از یک دوره آموزشی درباره شرکت‌های نوپا که در سال 2012 در دانشگاه استنفورد تدریس کرده‌ام شکل گرفته است.

تگها : خرده فروشی , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , استارت آپ , موفقیت

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان