ورود استارت‌آپ‌ها به بورس چه نتایجی دارد؟

ورود استارت‌آپ‌ها به بورس چه نتایجی دارد؟
ورود استارت‌آپ‌ها به بورس چه نتایجی دارد؟

به گزارش پایگاه خبری تجارت طلایی نیوز، تب ورود به بورس که طی چند ماهه اخیر بسیار بالا رفته است و فقط مختص به مردم نیست، شرکت‌های بسیاری نیز برای بورسی شدن اعلام آمادگی کرده‌اند.

پس از این که بسیاری از شرکت‌ها برای عرضه اولیه در بورس اعلام آمادگی کردند، عرضه چند شرکت استارتاپی از جمله دیجی کالا، کافه بازار، تپسی و شیپور نیز خبرساز شده است.

رضا اربابیان، مدیرعامل شیپور با بیان اینکه عرضه عمومی سهام این شرکت یکی از اهداف سال ۱۳۹۹ شیپور است، از انعقاد قرارداد مشاوره پذیرش این شرکت در پی تصویب این استراتژی با یکی از مشاوران مالی خوشنام خبر داد.

میلاد منشی‌پور، مدیرعامل شرکت تاکسی اینترنتی تپسی نیز در خصوص عرضه این شرکت استارتاپی در بورس گفته است: فکر می‌کنیم بتوانیم در تابستان وارد بورس شویم.

از آنجایی که استارتاپ‌ها جز کسب‌وکارهای نوین هستند، ورود این شرکت‌ها چه معایب و مزایایی دارد؟

عادل طالبی، فعال استارتاپی معتقد است: بورس یک بازار سرمایه‌گذاری است که اجازه تزریق سرمایه را می‌دهد، از آنجایی که در حال حاضر وضعیت سرمایه مناسب نیست کسب‌وکارها در تلاش هستند که وارد بورس شوند.

طالبی با بیان این که برای ورود به بورس تسهیل‌گری شده اما نگرانی از ضربه خوردن این شرکت‌ها وجود دارد، عنوان کرد: وارد بورس شدن برای تامین و جذب سرمایه است که با توجه به شرایط اقتصادی که داریم ایده خوبی است اما آیا این شرکت‌ها می‌توانند خود را با قوانین بازار سرمایه تطبیق دهند؟

وی افزود: ورود به بورس اتفاقات دیگری را رقم می‌زند، مثلا علی بابا برای این که وارد بورس آمریکا شود سالیان سال صبر می‌کند. درباره ورود شرکت‌های استارتاپی به بورس، اگر به بلوغ کافی نرسیده باشند تعجیل در ورود ممکن است موجب ضربه خوردن به این کسب‌وکارها شود.

طالبی با اشاره به این که برخی از شرایط ورود بورس نیز برای استارتاپ‌ها تسهیل شده، بیان کرد: به نظر می‌رسد این تسهیل‌گری تبعات منفی داشته باشد یعنی هم قوانین بورس دستکاری می‌شود و هم اینکه اگر شرکت‌ها زودتر از موعد مقرر وارد بورس شود متحمل ضرر شوند.

 

منبع: تجارت نیوز

تگها : بورس , استارت آپ , ویروس کرونا , بحران اقتصادی , شاخص بورس

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان