نوسازی برند (6 قانون زنده ساختن برند)

نوسازی برند (6 قانون زنده ساختن برند)
نوسازی برند (6  قانون زنده ساختن برند)

 

اگر نگاهی گذرا به دنیای امروز بیندازیم به آسانی متوجه دلایل اهمیت امروزه برند‌ها نسبت به 100 سال اخیر می‌شویم؛ برند‌هایی که روانشناسانه و علمی در کنار هم همانند یک علامت تجاری مخالف حضور دارند، محصولاتی که منحنی عمر دارند، برندهایی که عمرشان از محصولاتشان بالاتر است، برندهایی که یک کیفیت یکنواخت، اعتبار و تجربه را می‌رسانند و برندهایی که دارای ارزش هستند. برندینگ یک امر اساسی، پایه‌ای و ضروری است. این برندسازی است که ارزش باورنکردنی را برای شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌آفریند.

اگر برندسازی نکنیم، اگر تفاوت ایجاد نکنیم و باز اگر تفاوت ایجاد نکنیم هیچ‌گاه به سود بلندمدت نخواهیم رسید و مردم نمی‌توانند با محصولات ما رابطه عاطفی برقرار کنند و به برند ما وفادار نخواهند بود.

برند‌ها می‌توانند میلیون‌ها نفر از انسان‌ها را برای پیوستن به انجمن‌ها تحت تاثیر قرار دهند. برند‌ها می‌توانند برای برخی از محصولات حس جمعی ایجاد کنند؛ محصولاتی که ما می‌دانیم در این دنیای دیجیتالی بعد از مدتی به راحتی جایگزین می‌شوند. همچنین برندها می‌توانند احساسات گروهی مردم را برای انجام کاری برانگیخته کنند که محصولات هیچ‌گاه چنین توانایی را نخواهند داشت. در دنیای امروز ساختن برند همانند گذشته دیگر کار ساده‌ای نیست و شما به یک استراتژی رو به رشد فرهنگی برای رسیدن به رشدی پایدار نیاز دارید. با این حال فرصت‌ها و ایده‌های زیادی در این راه موجود است.

در زمینه برند و برندسازی تالفیات متعددی وجود دارد که کتاب نوسازی برند (6  قانون زنده ساختن برند) نوشته لری لایت و جون کیدن و ترجمه پروفسور عظیم فضلی‌پور یکی از بهترین و روان‌ترین این تالیفات است.

هدف این کتاب به اشتراک گذاشتن قوانین و تمرین‌های آرکاچور است که با چندین برند، از جمله برند مک دونالد برای افزایش سودآوری همکاری کرده است. ساختار کتاب بر اساس 6 قانون چیده شده است که این قوانین شامل تمرکز مجدد سازمان، بازسازی ارتباط برند، بازخلق تجربه‌های برند، تقویت مجدد کارایی‌های فرهنگی، بازسازی اعتماد برند و درک توازن جهانی است.

این قوانین جوان‌سازی دوباره برند و خلق نگرش نوسازی برند است.

در هر قانون تمرین‌هایی وجود دارد که خوب است آنها را به‌ کار ببندید. قوانین مهم هستند؛ آنها باورها، پیمان‌ها، یادگریی و چارچوب کاری را فرهم کرده و اندیشیدن را وارد عرصه زندگی می‌کنند، اما قوانین بدون اجرا کردن مانند نظریه بدون توان عملیاتی هستند.

هدف کتاب مشخص است؛ برنامه‌ای برای بازسازی برند با توجه به همه فرآیند برندسازی، یعنی تحمل کردن برای رشد سودآوری.

در این کتاب از داستان برند مک‌ دونالد و برندهای دیگر برای نشان دادن چگونگی برنده شدن رویکرد نوسازی استفاده شده است.

پروفسور عظیم فضلی‌پور، مترجم این کتاب، نماینده اتحادیه اروپا در برنامه شایستگی مدیریت (EBC*L) در کشورهای فارسی‌زبان است.

وی مدرک دکترای مدیریت استراتژیک برند از دانشگاه USC ایالات متحده را دارد و عضو کمیته علمی سازمان جهانی علائم تجاری است. از وی آثار متعددی به چاپ رسیده است که از جمله آنها می‌توان به «لکسوس و درخت زیتون»، «آینده تا ابد ادامه دارد»، «تنها ابرقدرت»، «چرا مردم از آمریکا متنفرند؟»، «بزه‌دیده در صحنه جزایی اروپا» و «از کوزوو تا کابل» اشاره کرد.

وی همچنین درجه دکترای حقوق از دانشگاه سوربن فرانسه را دارد و عضو کمیته علمی برند سازمان توسعه تجارت است.

برای تهیه این کتاب می توانید با شماره های ذیل تماس حاصل فرماید : 

66399241، 66399243

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان