آراد، مجموعه‌ای بی‌نظیر از برندها و امکانات در جوار حرم رضوی

آراد، مجموعه‌ای بی‌نظیر از برندها و امکانات در جوار حرم رضوی
آراد، مجموعه‌ای بی‌نظیر از برندها و امکانات در جوار حرم رضوی

آراد، مجموعه‌ای بی‌نظیر از برندها و امکانات در جوار حرم رضوی

برج آراد مشهد یکی از پروژه‌های در حال راه‌اندازی در مشهد است که تلاش می‌کند با در نظر گرفتن امکانات رفاهی در کنار مرکزخرید و بخش‌های تجاری، امکانات متنوع و کاربردی بسیاری را به زائران حرم رضوی ارائه کند. در ادامه با کاربری‌ها و ویژگی‌های این مجموعه بیشتر آشنا خواهید شد.
لطفا بفرمایید که ساخت پروژه آراد مشهد در چه شرایطی آغاز شده و در چه زمانی به‌طور رسمی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد؟
برج آراد مشهد با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در طرح نوسازی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی و با فاصله 200 متری از حرم مطهر فعالیت خود را آغاز کرد و در سال 1397 عملیات اصلی عمرانی آن به پایان رسید و در روزهای پایانی سال 97 همزمان با استقرار تیم بهره‌برداری بخش تجاری، تحویل واحدهای تجاری به خریداران آغاز شد. از خردادماه 98 برنامه راه‌اندازی و فعال‌سازی بخش تجاری برج آراد با دعوت از برندهای تجاری و واحدهای صنفی صاحب‌نام در صنعت خرده‌فروشی در دستور کار قرار گرفته است.

این مجموعه دارای چه کاربری‌هایی است و قرار است ارائه‌دهنده چه خدماتی در شهر مقدس مشهد باشد؟
برج آراد با پیش‌بینی امکانات رفاهی در کنار مرکزخرید و بخش‌های تجاری توانسته است امکانات متنوع و کاربردی زیادی را به میهمانان و مشتریان ارائه کند و ویژگی‌هایی را برای کسب و کارهای موفق پیش‌بینی کرده است تا بتوانند با اطمینان خاطر از تداوم جریان مشتریان و پوشش‌دهی به نیازهای اقشار بیشتری از مخاطبان، در فضایی مدرن و مجهز و در عین حال در یک موقعیت بسیار جذاب و بااهمیت به کسب و کار بپردازند. در این برج برای مشتریان امکاناتی از قبیل هتل لوکس و واحدهای اقامتی، اسپا و سالن ورزشی، رستوران‌های ایرانی و بین‌المللی، فودکورت با تنوع غذاهای ایرانی و فرنگی، مرکزخرید با استقرار برندهای تجاری، کلینیک و مرکز سلامت و زیبایی، فضای بازی و سرگرمی کودکان، پارکینگ مدرن و هوشمند، تیمچه و مرکز‌خرید سوغات با معماری بی‌نظیر و منحصربه‌فرد و سایر امکانات و کاربری‌های استاندارد و به‌روز پیش‌بینی شده است.

مرکز خرید و اقامتی این برج در چند طبقه ساخته شده و هرکدام به‌طور جداگانه دربرگیرنده چند واحد تجاری و اقامتی هستند؟
مرکزخرید این برج در چهار طبقه ساخته شده است که یکی از این طبقات به‌طور کامل به تیمچه سوغات و فودکورت اختصاص دارد. در سایر طبقات این مجتمع، مرکز‌خرید شامل برندهای فروشگاهی تجاری معتبر با 250 واحد تجاری، کافی‌شاپ، آژانس‌های مسافرتی، صرافی، فضای بازی کودکان و سایر امکانات بخش تجاری استقرار می‌یابند. بخش اقامتی و هتلی این برج نیز با بیش از 1200 تختخواب در بخش‌های مختلف خدمات هتلی در کنار اسپا، سالن ورزشی، فضای سرگرمی و نگهداری کودکان، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های ویژه بخش اقامتی و سایر امکانات پیش‌بینی شده در این بخش، افتخار استقرار و اسکان میهمانان و زائران و گردشگران شهر مشهد را خواهد داشت.

لطفا پیرامون ویژگی‌های برجسته برج آراد توضیحاتی ارائه دهید.
اگر بخواهیم از امکانات خاص و برجسته برج آراد بگوییم، اولین و مهم‌ترین آن واقع شدن این برج در کنار بارگاه منور رضوی و حرم مطهر است که به‌عنوان اصلی‌ترین جاذبه زائران و گردشگران و شهروندان محسوب می‌شود و سالیانه خیل عظیمی از مردم را به خود جذب می‌کند. بهره‌گیری از این موقعیت خاص باعث شده است بازارها و مراکز خرید متنوعی پیرامون حرم مطهر رضوی شکل بگیرد، اما در بین این مراکز، برج آراد با قرار گرفتن در حاشیه بلوار جدیدالاحداث شارستان رضوی و برخورداری از طول مناسب مجتمع در حاشیه پیاده‌روهای عریض و مشاعات قابل توجه از یک پلازای مناسب در فضای شهری برخوردار شده که این برج را از سایر مراکز خرید در این محدوده متمایز می‌سازد.
 دیگر ویژگی مهم برج آراد بهره گرفتن از ترکیب معماری اصیل ایرانی -اسلامی در کنار معماری مدرن و منحصربه‌فرد است که جلوه‌ای چشم‌نواز به این مجموعه بخشیده است. در عین حال نورپردازی نمای شب برج آراد نیز در نوع خود دیدنی و قابل توجه است. 
ترکیب مرکزخرید و مرکز اقامت از دیگر ویژگی‌های آراد است که با سایر امکانات لوکس پیش‌بینی شده در خود می‌تواند سرویس‌های مطلوب و باکیفیتی را به مشتریان ارائه کند.

مسیر در نظر گرفته شده برج آراد برای جذب حداکثری مخاطب چیست؟
یکی از چالش‌هایی که زائران و گردشگران شهر مشهد همیشه با آن روبه‌رو بوده‌اند، فاصله زیاد فروشگاه‌هایی با برندهای تجاری باکیفیت از محل اقامت و هتل‌ها بوده است. همچنین رستوران‌های باکیفیت و محبوب در شهر مشهد فاصله زیادی از محل استقرار زائران و گردشگران داشته‌اند که برج آراد با موقعیت مطلوب و نزدیک‌ترین فاصله به هتل‌ها و اقامتگاه‌های اصلی پیرامون حرم مطهر رضوی توانسته است بر این موضوع غلبه کند و با پیش‌بینی امکانات و زیرساخت‌های لازم، فضا را برای استقرار این مجموعه‌ها در 200 متری حرم مطهر رضوی فراهم آورد.

برای ساخت این پروژه چقدر به سلیقه اهالی مشهد و نیاز زائران حرم رضوی توجه شده است؟
سلیقه ساکنان مشهد و نیازهای زائران بدون شک اصلی‌ترین دغدغه‌های ما در ساخت برج آراد بوده است. از آنجا که زیارت اصلی‌ترین جاذبه سفر به مشهد است، شهروندان مشهد همواره میهمانانی از سایر شهرهای کشور را پذیرا هستند و بخش مهمی از این پذیرایی، پس از زیارت بارگاه منور رضوی، خرید سوغات و بهره‌گیری از فضاهای مطلوب و مناسب شهری است. آراد با امکانات پیش‌بینی شده خود می‌تواند مقصد مناسبی برای خانواده‌های مشهدی باشد که برای زیارت به حرم مطهر می‌آیند. همین جاذبه برای زائران نیز متصور است چرا که پس از زیارت و در هنگام فراغت، بهره‌گیری از فضاهای شهری و مکان‌هایی برای استراحت، خرید، تفریح، سرگرمی برای کوکان و خردسالان و پذیرایی در رستوران‌ها و فودکورت‌های باکیفیت در کنار خانواده می‌تواند تجربه سفر زیارتی دلپذیری را برای زائران فراهم کند. آراد تمام تلاش خود را در این راستا به کار گرفته است.

نحوه واگذاری و فروش واحدهای این پروژه به چه صورتی است؟
در واقع فروش در مراحل ساخت برج آراد انجام پذیرفته است و در این مرحله اصلی‌ترین تمرکز آراد بر فعال‌سازی واحدهای تجاری و استقرار برندهای تجاری معتبر در حوزه صنعت خرده‌فروشی، سوغات و صنایع دستی، غذا و نوشیدنی و بهره‌برداری حداکثری از سایر امکانات پیش‌بینی شده در آراد است.

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان