آرمان شیرازمال رسیدن به استانداردهای بین‌المللی

آرمان شیرازمال رسیدن به استانداردهای بین‌المللی
آرمان شیرازمال رسیدن به استانداردهای بین‌المللی

 

مجتمع شیراز مال در منطقه شمال شیراز و منطقه گردشگری و خوش آب‌وهوای این شهر دارای امکانات شهری با هم‌جواری هتل‌های پنج ستاره، آب ركني، درياچه مصنوعي شهرداري، تفرجگاه دروازه قرآن و خواجوی کرمانی و مرکز تفریحی بام سبز شیراز که می‌تواند اوقات فراغت شهروندان را به‌خوبی و خوشی و شادی پر نماید، احداث شده است. این مجتمع با 76 هزار مترمربع زیربنا دارای 1۰۰۰ واحد پارکینگ هوشمند به‌صورت سرپوشیده با ایمنی کامل و نزدیک به 1400 مترمربع فضای تفریحی ـ رفاهی از قبیل پردیس سینمایی، فودکورت، رستوران و کافی‌شاپ‌های متعدد و گيم نت حرفه‌اي سرپوشیده مدرن و الکترونیکی است. مدیرعامل این مجموعه توضیحات بیشتری را پیرامون این مجتمع تجاری ارائه داده است که در ادامه می‌خوانید.

 

 

در ابتدا خودتان را معرفی کرده و ضمن اشاره به تحصیلات و سوابق شغلی از انگیزه‌های شخصی‌تان در راستای احداث شیرازمال بگویید.

بنده سید ماشاالله مصاحب هستم. متولد شهریور 1347. تحصیلات من مهندسی مکانیک است و 13 سال در بخش دولتی به‌عنوان کارشناس و مدیر مشغول به کار بوده‌ام.

در سال 1378 با استعفا از بخش دولتی و مشارکت جناب آقای بیژن نیک‌سرشت، اقدام به تاسیس شرکت صنعتی در زمینه تولید قطعات فلزی کرده و بعد از گذشت یک سال همزمان به فعالیت‌های ساختمانی نیز مشغول شدم.

نظر به این‌که علاقه زیادی به ساخت‌وساز ساختمانی داشتم، به صورت جدی از سال 1381 اقدام به ساخت‌وساز کرده و طی این سال‌ها پروژه ساختمانی مسکونی، تجاری مسکونی را اجرا کرده و به پایان رساندم.

انگیزه اجرای پروژه شیرازمال از زمانی شروع شد که احساس کردیم شهر شیراز از وجود یک مجموعه درخور و متناسب با فرهنگ مشتریان شیرازی و در حد و اندازه شهر شیراز رنج می‌برد و به همین خاطر تصمیم گرفتیم با احداث و راه‌اندازی پروژه مرکز خرید شیرازمال کار متفاوتی را در این شهر تاریخی و کهن رقم بزنیم.

 

 

شیرازمال دقیقا چه زمانی افتتاح شد و بفرمایید چند واحد تجاری، اداری، خدماتی و ... در آن فعالیت دارند؟

مرکز خرید شیرازمال در تاریخ 20/10/1400بازگشایی و در تاریخ 12/11/1400 رسما به عموم مردم خوب شیراز معرفی شد.

این مجموعه شامل بیش از 30 واحد ریز و درشت تجاری و خدماتی و 54 واحد اداری بوده و دارای بیش از 330 پارکینگ در سه طبقه است.

برندهای جین‌وست، یاتاش، کوتون، بوکلند، مجموعه تفریحی و کافه بردگیم و گیم‌کلاب مصاگیم، هایپرمارکت سروش، فودکورت شیرازمال با بیش از10 برند غذایی و نوشیدنی و کافی‌شاپ، ناریان، روژا، سرژه، کروم، هفت، گالری ساعت احدی، مجموعه باربد و شرکت توریستی گردشگران، پردیس سینمایی شیرازمال، چرم پاندورا، اورز، کالای خواب سارو، فروشگاه پولو، گالری طلای هرمان، پاریس هیلتون، کالای گروه ورزشی معدنچی (پوما و آدیداس و نایک)، لوازم آرایشی و بهداشتی ورسا و بیوتی کد، کلبه عینک، داروخانه دکتر تمدن، فروشگاه پوشاک کودک BCC، کافه امیر شکلات از جمله برندهای فعال در این مجموعه هستند.

 

 

مزیت‌‌های ویژه شیرازمال چیست و به نظر شما آیا در شرایط فعلی که فروش مجازی روزبه‌روز در حال افزایش است و فرهنگ خرید مردم تغییر کرده، افتتاح شیرازمال برای گروه سرمایه‌گذاری یک فرصت تلقی می‌شود یا تهدید؟

مجموعه شیرازمال از منظرهای متفاوت مزیت‌های ویژه نسبت دیگر مراکز خرید را داراست.

طراحی و اجرای این پروژه توسط تیم کاملا فنی و متخصص انجام شده و با بهترین کیفیت اجرا و از با کیفیت‌ترین متریال‌های مصرفی استفاده شده و در اجرای پروژه از بهترین مشاورین ساختمانی و فنی بهره گرفته شده است.

بهره‌برداری و راه‌اندازی مجموعه توسط شرکت مهندسی مشاور ماد به شکلی انجام شده که این مجموعه یکی از موفق‌ترین مراکز خرید در حوزه بهره‌برداری چیدمان زیبای صنوف مختلف است.

موقعیت پروژه در یکی از بهترین مناطق شیراز بوده و دسترسی آسان، وجود برندهای مختلف، پارکینگ، فودکورت با 10 برند غذایی، شهره ‌بازی، کافی‌شاپ‌های متعدد از دیگر مزیت‌های این مجموعه بوده که باعث شده تا هر خانواده‌ای بتواند بدون دغدغه زمان زیادی را به تفریح و خرید بپردازد.

 

 

 

به نظر شما در حال حاضر روند رشد و توسعه مراکز خرید در ایران با چه موانعی روبه‌روست و ماه‌های باقی‌مانده از سال 1401 را برای مراکز خرید چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

با توجه به شرایط اقتصادی کشور و وجود تحریم‌ها و روند روبه رشد تورم به نظر می‌رسد توسعه مراکز خرید در طول زمان متوقف شود. چون اجرای چنین پروژه‌هایی واقعا توجیه اقتصادی نداشته و ندارد و در خصوص پروژه شیرازمال نیز صرفا یک کار دلی و فقط از روی عشق و علاقه به نتیجه رسیده است.

همچنین در ماه‌های باقی‌مانده سال به نظر می‌رسد با توجه به اقبال بسیار خوبی که همشهریان شیرازی ما به این مجموعه دارند، روزبه‌روز به شرایط آرمانی نزدیک شویم.

 

از نظر شما آیا برندهای ایرانی توانسته‌اند نیازهای اهالی شیراز را برطرف کرده و نظر مشتریان را جلب کنند؟ برای موفقیت بیشتر برندهای ایرانی چه توصیه‌ای دارید؟

یک اتفاق خوب که در نتیجه تحریم‌ها در کشور ما به وقوع پیوست، رشد برندهای داخلی در کشور بود و بنده اعتقاد دارم صاحبان برندهای داخلی تلاش‌های زیادی انجام داده‌اند و به موفقیت‌های خوبی هم رسیده‌اند که این باعث شده رضایت نسبی برای مشتریان ایجاد کند.

ولی لازم به ذکر است تا آن مدینه فاضله فاصله زیادی در پیش است و صاحبان برند باید تلاش کنند تا بتوانند از سایر رقبای خارجی خود عقب نمانند.

 

از نظر شما پنج مرکز خرید برتر تهران کدام مراکز خرید هستند و چرا؟

قبل از طراحی شیرازمال، من و تیم فنی پروژه به مدت پنج روز بیش از 20 مرکز تجاری تهران را ارزیابی فنی کردیم و با بررسی نقاط ضعف و قوت این مجموعه‌ها نسبت به طراحی اقدام شد. از برترین مراکز خرید تهران می‌توان پالادیوم، سانا، اوپال و سام‌سنتر را نام برد.

 

به نظر شما نقش مدیر مرکز خرید در موفقیت آن مجموعه و جذب مخاطبان بیشتر برای آن مجموعه چقدر حیاتی است و آیا توصیه‌ای برای همکاران‌شان در این مسئولیت دارید؟

طراحی، ساخت و بهره‌برداری و راه‌اندازی یک مرکز تجاری سختی‌های خاص خودش را دارد ولی یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت یک مرکز خرید؛ حفظ، نگهداری و توسعه آن مجموعه بوده تا طی مرور زمان از رقبای سرسخت خود عقب نمانده و همیشه در کورس مسابقه باقی بماند. برای نیل به این هدف یکی از موثرترین کارها انتخاب دقیق و بجای مدیر مرکز خرید بوده تا علاو‌ه‌بر حفظ و نگهداری مجموعه در جذب مخاطبان بیشتر موفقیت‌های بیشتری حاصل شود.

 

از نظر شما در حوزه املاک و مستغلات مسکونی، اداری یا تجاری کدام‌یک در اقتصاد شهر تاثیر مهم‌تری دارند و اگر شما امکان سرمایه‌گذاری مجدد داشته باشید با توجه به شرایط فعلی ایران در کدام بخش سرمایه‌گذاری خواهید کرد؟

قطعا مراکز خرید به عنوان یکی از شریان‌های اساسی اقتصادی در هر شهری، نقش بسیار زیادی را در اقتصاد آن شهر ایفا می‌نمایند.

 

 

آیا شما در طراحی و ساخت شیرازمال از مرکز خرید خاصی در ایران یا خارج از ایران الهام گرفته‌اید یا کل طرح نظر شخص شما و مشاوران پروژه بوده است؟

بنده با توجه به این‌که سفرهای زیادی به کشورهای اروپایی، آمریکا، استرالیا، کانادا، آسیای‌دور و نزدیک و خاورمیانه و کشورهای عربی داشتم و همچنین با نگاه کارشناسانه به مراکز خرید داخلی به کمک معمار و کارشناسان پروژه نسبت به انتخاب تیم طراحی و اجرای شیرازمال اقدام کردم.

 

چشم‌انداز شما از فعالیت شیرازمال در سال‌های آتی چیست و چه جایگاه و رتبه‌ای برای این مجموعه در سطح شهر شیراز، استان فارس و در مقیاس کشوری و سراسری متصور هستید؟

از لحظه‌ای که تصمیم گرفتیم در این سیستم قدم برداریم آنچه آرمان و هدف نهایی ترسیم شده بود مراکز خریدی در اندازه استاندارد بین‌المللی بوده و به اذعان تمام کارشناسانی که تاکنون از این مجموعه بازدید کرده‌اند تا حدود زیادی به این هدف دست پیدا کرده‌ایم.

امیدواریم با برنامه‌ریزی دقیقی که انجام شده است بتوانیم بیش از پیش شیرازمال را به‌عنوان یک مرکز خرید متفاوت و به‌عنوان یک المان شهری و یک مرکز خرید برتر به همشهریان و هموطنان عزیز معرفی نماییم.

 

 

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان