«آرکا‌چوب» برندی جوان و باکیفیت در صنعت چوب ایران

«آرکا‌چوب» برندی جوان و باکیفیت در صنعت چوب ایران
«آرکا‌چوب» برندی جوان و باکیفیت در صنعت چوب ایران
«آرکا‌چوب» برندی جوان و باکیفیت در صنعت چوب ایران
آرکا‌چوب یکی از جوان‌ترین برندها در صنعت چوب کشور است که محصولات خود را مطابق با به‌روزترین طرح‌های ژورنالی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد. این برند که بیشتر تمرکز خود را بر طراحی و تولید سرویس‌های خواب معطوف کرده است در تلاش است با بالا بردن کیفیت و تنوع، نقش موثر خود را بیش از پیش در زمینه صادرات به سایر کشورها ایفا کند. با مهندس سمانه امانی مدیر‌عامل این شرکت به گفت‌و‌گو نشستیم که شرح کامل آن را در ادامه می‌خوانید.
 
1. لطفا بفرمایید که قدمت راه‌اندازی برند سرویس‌خواب آرکا‌چوب به چه سالی باز می‌گردد؟
آرکا‌چوب حدودا از چهار سال پیش یعنی سال 1395 فعالیت خود را آغاز کرده است.
 
2. انگیزه و هدف از شکل‌گیری آرکا‌چوب چه بوده است؟
اصلی‌ترین انگیزه شکل‌گیری آرکا‌چوب، تولید کالای ایرانی متنوع و باکیفیت و قابل رقابت با محصولات وارداتی و ایجاد تحول در صنعت چوب کشور و اشتغال و کارآفرینی است. همچنین آموزش و ارتقای سطح علمی فعالان این صنعت از دیگر اهداف ماست که ان‌شاءالله در آینده با تاسیس دانشگاه علمی-کاربردی آرکا‌چوب به آن جامه عمل می‌پوشانیم.
 
3. چه محصولاتی از طرف شرکت آرکا‌چوب به مشتریان ارائه می‌شود؟ 
آرکا‌چوب به صورت تخصصی در زمینه طراحی و تولید سرویس خواب فعالیت می‌کند و به صورت محدود محصولات مکمل دکوراسیون اتاق خواب مانند کتابخانه، میز تحریر، میز تلویزیون، شلف، کنسول و ... را نیز به سفارش مشتریان خود تولید می‌کند.
 
 
4. آیا در مسیر تولید محصولات از فناوری‌های جدید هم بهره‌مند می‌شوید؟
با توجه به اینکه صنعت چوب صنعتی کهن است و تجهیزات و فناوری نیز در آن نقش مهمی دارد اما برخلاف صنایع ‌هایتک، بیشتر از اینکه فناوری‌های نوین در آن اثرگذار باشد، هنر و مهارت نقش محوری را ایفا می‌کند. ما نیز در آرکا‌چوب علاوه‌بر استفاده از ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته و به‌روز، هنر و مهارت را به بهترین شکل ممکن به خدمت گرفته‌ایم. به‌عنوان مثال برخی از رنگ‌های خاصی که توسط اساتید رنگ‌کار ما اجرا می‌شود مختص آرکا‌چوب است و در هیچ جای دیگر مشابهی ندارد.
 
 
5. به‌عنوان فعال صنعت چوب بفرمایید که این صنعت در کشور در حال حاضر با چه چالش‌هایی روبه‌رو است؟
متاسفانه این صنعت با چالش‌های فراوانی دست و پنجه نرم می‌کند مانند:
- کمبود نیروی انسانی متخصص و متعهد؛
- عدم تولید مواد اولیه مرغوب داخلی و مشکلات متعدد در تامین مواد اولیه وارداتی؛
- فقدان تنوع و نوآوری در محصولات موجود در بازار؛
- وجود تعداد بسیار زیادی از کارگاه‌های کوچک و نامعتبر که با ارائه محصولات فاقد کیفیت و استانداردهای لازم، اعتماد مشتریان را نسبت به تولیدات داخلی خدشه دار می‌کنند؛
- عدم ارائه خدمات پس از فروش مناسب؛
- و ...
6. بدون تعارف صنایع چوبی به بدقولی در زمان تحویل معروف هستند. آیا شما برای این معضل چاره‌ای اندیشیده‌اید؟
بله، متاسفانه درست می‌فرمایید اما ما در آرکا‌چوب این مساله ناخوشایند را با چند راهکار کاملا برطرف کرده‌ایم؛ اول اینکه کلیه مراحل تولید از صفر تا صد در داخل مجموعه انجام می‌گیرد و این موضوع به ما کمک می‌کند تا همه‌چیز تحت کنترل خودمان باشد، ضمن اینکه در تمام طول فرآیند تولید، کیفیت انجام کار نیز به دقت تحت نظارت قرار دارد و در نتیجه محصول نهایی از نظر کیفی بسیار مطلوب خواهد بود. دوم اینکه مهندسان واحد کنترل پروژه با استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت پروژه زمان‌بندی دقیق تولید سفارشات را برنامه‌ریزی و کنترل می‌کنند. 
 
7. از دیدگاه شما شرکت آرکا‌چوب چه جایگاهی از این صنعت در کشور را به خود اختصاص داده است؟
خوشبختانه آرکا‌چوب توانسته است با ارائه بیش از دوهزار مدل از به‌روزترین طرح‌های ژورنال‌های خارجی با استفاده از مرغوب‌ترین مواد اولیه، طراحی و اجرای بسیار دقیق و پذیرش سفارشی‌سازی و اعمال تغییرات در مدل‌ها در هر سطحی اعم از تغییر ابعاد و اندازه، تلفیق مدل‌ها، تغییر رنگ و جنس چوب و پارچه، انتخاب یراق‌آلات و ... اعتماد مشتریان بسیار زیادی را جلب کند، به طوری که با وجود افزایش پی‌در‌پی ظرفیت تولید، باز هم متقاضیان خرید از آرکا‌چوب دو تا سه ماه در صف انتظار قرار می‌گیرند.
 
8. آیا شرکت آرکا‌چوب در زمینه صادرات هم فعالیتی دارد؟
بله، خوشبختانه تنوع و کیفیت بسیار بالای محصولات آرکا‌چوب راه را برای صادرات هموار کرده و عمدتا کشورهای همسایه مانند عمان، امارات و عراق مقصد صادرات محصولات آرکا‌چوب هستند.
 
9. شما برای مشتریان آرکا‌چوب چه خدماتی در نظر گرفته‌اید؟
در درجه اول مشتریان آرکا‌چوب بدون واسطه می‌توانند خرید خود را انجام دهند و پیش از خرید نیز از مشاوره رایگان کارشناسان خبره ما در زمینه دکوراسیون داخلی اتاق خواب بهره‌مند شوند و در نتیجه انتخاب‌های خیلی بهتری داشته باشند. پس از خرید نیز با توجه به اینکه کلیه محصولات ما از گارانتی دو ساله برخوردار هستند، هر گونه اشکال احتمالی توسط شرکت به صورت رایگان برطرف می‌شود. ضمن اینکه خدمات پس از فروش ما محدود به گارانتی نمی‌شود و سایر درخواست‌های مشتری که در چارچوب گارانتی قرار نمی‌گیرد مانند تغییر رنگ، پارچه، یراق‌آلات و ... را نیز دربرمی‌گیرد.
 
10. در صورت تمایل پیرامون برنامه‌های آینده آرکاچوب توضیحاتی ارائه فرمایید.
در حال حاضر مهم‌ترین برنامه‌های آتی آرکا‌چوب عبارتند از:
- افزایش ظرفیت تولید؛
- افزایش شعب و نمایندگی‌ها در سطح کشور؛
- افزایش صادرات؛
- راه‌اندازی خط تولید سرویس خواب نوزاد و نوجوان.
 
 

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان