آشنايي با شهر جادويي کشور قبرس

آشنايي با شهر جادويي کشور قبرس
آشنايي با شهر جادويي کشور قبرس

طلوع آرام، غروب زيبا

 

برای دیدن زیباییهای جهان الزاماً نباید رنج سفر به آن‌سوی آتلانتیک را به جان بخرید. کافی است از کلیشههای ساخته‌شده برای اسم‌‌ها فاصله بگیرید و زیبایی هر منطقه را حس کنید.

مثلاً اگر تصورات ذهنی خودتان از نام کشور قبرس را پاک کنید، میتوانید با ذهن و قلبی آرام به دیدن جاذبههای این کشور بروید و از دیدنشان سیراب شوید. به همین دلیل، آشنایی با یکی از زیباترین شهرهای قبرس خالی از لطف نیست.

 

شهر خاص

«لارناکا» یکی از قدیمیترین شهرها در کشور قبرس است و همچنین عنوان سومین شهر بزرگ این کشور را هم داراست. دریای آرام و زیبا با سواحل نرم شنی و آفتاب گرم، غروبهای زیبا، مردم میهماننواز، بازیهای مفرح آبی و آثارهای باستانی متعدد محیطی مناسب برای تعطیلات گردشگران فراهم آورده و همین دلیلی شده تا این شهر یکی از پربازدیدترین مناطق کشور قبرس باشد.

 

 

موقعیت جغرافیایی

سال 2018 حدود ۵۱ هزار نفر در این شهر ساحلی پرگردشگر زندگی میکردند. صنعت توریسم در این شهر از جایگاه ویژهای برخوردار است؛ به‌طوری‌که سهچهارم نیروی انسانی در بخش خدمات در این صنعت مشغول به فعالیت هستند. شهر لارناکا مانند کل جزیره قبرس دارای آب و هوای نیمه‌گرمسیری و مدیترانهای است. این شهر پرطرفدار در تابستانها دارای آب و هوای گرم و خشک است و در فصل سرد هوای بسیار سردی دارد. بهترین زمان برای سفر به این شهر ساحلی بهار و پاییز است اما به‌طورکلی نگران آب و هوا نباشید. در هر فصلی که به لارناکا سفر کنید با برنامههای مهیج و فراموشنشدنی روبه‌رو خواهید شد. به‌منظور اقامت در شهر ساحلی لارناکا با توجه به بودجه و سلیقه، میتوانید هتل موردنظرتان را انتخاب کنید. برای انتخاب هتل در این شهر باید در ابتدا هدفتان از سفر مشخص باشد؛ بهطور مثال، اگر کار اداری دارید، باید هتلهایی را که به مرکز شهر نزدیک هستند انتخاب کنید و اگر هم برای تفریح به این شهر سفر کردهاید، هتلهای ساحلی برای اقامت مناسب هستند. شهر لارناکا به‌منظور فراهم آوردن شرایط مناسب برای حمل‌ونقل مسافران در این شهر، زیرساختهای حمل‌ونقل عمومی را به اتوبوس و تاکسی مجهز کرده است. با توجه به اینکه فرودگاه در فاصله ۵،۶ کیلومتری شرقی لارناکا قرار دارد، حداکثر زمان رسیدن از فرودگاه به مرکز شهر و بالعکس زمانی حدوداً ۱۵ دقیقهای با اتوبوس یا تاکسی زمان می‌برد. در این شهر، سیستم اتوبوسرانی در ساعات بعد از نیمهشب، هیچگونه خدمترسانی انجام نمیدهد و از همین رو باید تاکسی کرایه کنید.

 

 

جاذبههای گردشگری

یکی از مشهورترین و محبوبترین جاذبههای گردشگری که در شهر لارناکا وجود دارد، آرامگاه هلاسلطان است. این آرامگاه متعلق به همسر اوداس بن بوده و سالانه هزاران بازدیدکننده برای زیارت و تماشای آن به این شهر سفر میکنند؛ البته ناگفته نماند این مکان در سال ۶۴۹ پیش از میلاد نیز نابود و سپس بازسازی شد. برای اینکه بتوانید تاریخ و سرگذشت این شهر را متوجه شوید، میتوانید به موزه باستانشناسی پیریدز در شهر لارناکا بروید و با تاریخ این کشور آشنا شوید. در این موزه ۲۵۰۰ اثر از دوران نوسنگی تا قرون وسطی به نمایش درآمده است. این مجموعه زیبا توسط دمتریوس پیریدز جمعآوری شده و برای عموم به نمایش گذاشته شده است. صومعه استاورونی در شهر لارناکا بر فراز صخرهای مشرف به شهر ساخته شده و نمای زیبایی را در اختیار شما قرار میدهد. این صخره در بین ادیان مذهبی بسیار پراهمیت است. صومعه در حدود ۴۰ کیلومتری شهر لارناکا واقع شده و سازهای زیبا برای شهر به شمار میرود.

 

 

یکی از زیباترین جاذبههای گردشگری لارناکا، روستای لفکارا در ۳۸ کیلومتری جنوب‌غربی این شهر است. این روستا عمارتهای زیبا، کافه و رستورانهای دلنشین و معماری منحصربه‌فردی دارد که هر گردشگری را مجذوب میکند. در سال ۱۴۸۱ لئوناردو داوینچی تکه توری از این روستا با خود به میلان میبرد که بعدها از این تکه تور در محراب کلیسای میلان استفاده شد. ساحل مکنزی در دو کیلومتری قبرس جنوبی قرار دارد و یکی از پرطرفدارترین جاذبههای تفریحی این شهر است که از ماه می تا سپتامبر بسیار شلوغ است. سواحل لارناکا از بهترین جاذبههای دیدنی قبرس هستند که گردشگران زیادی را هرساله به‌سوی خود میکشانند. همچنین خلیج قنات کامارس یکی از جاذبههای گردشگری لارناکاست که از روزگاران قدیم برای این شهر باقی مانده است. این منطقه در زمان‌های گذشته مرکزی برای تأمین و ذخیره منابع آب شهر به شمار میرفت. این کانال سیستم مهندسی پیچیده و جالبی دارد که به تونلهایی برای آبرسانی به شهرهای دیگر منتهی میشود. در نهایت باید به دریاچه نمک لارناکا اشاره کرد. در فصل بهار فلامینگوها و اردکها زیبایی خاصی به این دریاچه میبخشند اما در فصل تابستان، آب دریاچه تبخیر شده و فقط لایهای ضخیم از نمک پیداست و زیبایی این اتفاق گردشگران زیادی را مجذوب میکند.

تگها : ماهنامه تجارت طلایی , صنعت گردشگری , توریست , گردشگری , جاذبه گردشگری , توریست و خرید , توریست و خرده فروشی , توریستی , قبرس , لارناکا , طلوع قبرس , سفر به قبرس , جاذبه های قبرس , کشور توریستی

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان