آغاز صدور مجوزها برای برگزاری رویدادهای مد

آغاز صدور مجوزها برای برگزاری رویدادهای مد
آغاز صدور مجوزها برای برگزاری رویدادهای مد

به گزارش پایگاه خبری تجارت طلایی نیوز، سیده مرضیه شفاپور، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس با اشاره به توقف پنج ماهه صدور مجوز برگزاری رویدادهای مد در کشور از آغاز صدور این مجوزها خبر داد و گفت: فعالیت در کارگروه را زمانی آغاز کردم که توقفی پنج ماهه در صدور مجوزها وجود داشت و از آنجایی که این وقفه به جامعه فعالان مد و لباس ضربه زده، فرایند صدور مجوزها دوباره آغاز شده است.
وی با تأکید بر اینکه اقداماتی که در چهارچوب قانون برای این کارگروه تعیین شده است باید اجرایی شود، گفت: به عنوان فردی که ۲۶ سال است در زمینه مسائل فرهنگی کارمی‌کنم معتقدم کهباید مردم و هنرمندان را در چارچوب قانون ببینیم و ضمن اعطای مجوز به فعالیت‌های هنری، از هنرمندان حمایت‌های معنوی و تا حد ممکن مادی داشته باشیم.
شفاپور تصریح کرد: همه فعالان عرصه مد و لباس باید از تسهیلات و امکاناتی که کارگروه مد و لباس ارائه می‌کند، استفاده کنند؛ همه ما ایرانی هستیم، ایران را دوست داریم و بر اساس قانون کارمی‌کنیم؛ همه طیف‌هایفکری در چارچوب قانون برای ما برابر هستند و طرح‌هاو کارهای افراد است که شایستگی‌های حرفه‌ای آنها را نشان می‌دهد.

 


 

 

وی با اشاره به اینکه همزمان با صدور دوباره مجوزها، نظارت بر رویدادهای حوزه مد و لباس نیز طبق قانون در حال انجام است،افزود: تیم رصد کارگروه را تقویت کرده‌ایمو هر رویدادی کهمجوز فعالیتدریافت می‌کند، یک روز قبل از برگزاری کد شیمای طرح‌هایمربوط به آن که نشان دهنده اصالت طرح‌هااست نیز بررسی می‌شود؛ در طول برنامه نیز ناظر کارگروه در نمایشگاه‌هاو رویدادها حضور دارد.
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس با اشاره به فرصتی تاریخی که با کاهش و قطع واردات لباس‌هایخارجی و قاچاق پوشاک به کشور برای تولیدکنندگان و طراحان داخلی ایجاد شده است، گفت: تاکنون جلسات متعددی با طراحان و تولیدکنندگان برای ایجاد همگرایی برگزار کرده‌ایم؛باید زمینه‌هاییرا به وجود بیاوریم تا آثار طراحان داخلی توسط تولیدکنندگان دیده، خریداری و تولید شود.
وی ادامه داد: با فرصتی که برای تولیدات داخلی ایجاد شده است،تولیدکنندگان پارچه مامی‌توانند تولیدات خود را با کیفیتی بالا ارائه کنند و طراحان ما نیز با الهام گرفتن از داشته‌هایفرهنگی و اعتقادی خودمان به سمت تولید پوشاکی بروند که نه تنها نیاز همه گروه‌هایجامعه را تأمین می‌کند،بلکه گام‌هایبلندی را در خلق برند پوشاک ایرانی-اسلامی و صادرات پوشاک فاخر ایرانی برمی‌دارد.
شفاپور ایجاد اشتغال پایدار و گسترده برای طراحان و فعالان عرصه مد را ازجمله اهداف مهم برنامه‌هایخود برشمرد و گفت: برگزاری جشنواره‌ها و رویدادها می‌تواند کمک شایان توجهی به دیده شدن آثارمغفول طراحان با استعداد کشورمان و برقراری ارتباط بین طراحان و تولیدکنندگان برساند؛بر همین اساس،تلاش کرده‌ایم در نهمین جشنوارهبین‌المللی مد و لباس فجر در همین راستا گام برداریم.
وی از تمامی فعالان عرصه مد و لباس برای حضور در نهمین جشنوارهبین‌المللی مد و لباس فجر دعوت کرد و گفت: لازم است هنرمندانبرای ارائه طرح‌هایجدید خود حتماً کد شیما که به معنای ثبت مالکیت معنوی طرحشان به نام خودشان است را دریافت کنند؛ چراکه دریافت این کد برای حضور حرفه‌ایآنها در عرصه مد و لباس حائز اهمیت است.
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس در پایان از پررنگ تر شدن بخش عفاف و حجاب و بافت‌های سنتی در جشنواره نهم فجر خبر داد و افزود: جشنواره امسال متفاوت‌تراز دوره‌های قبل خواهد بود و من از همه هنرمندان فعال در عرصه مد و لباس و از تمامیتلاشگران این عرصه می‌خواهم تادر مسیر اعتلای هنر فاخر پوشاک ایرانی-اسلامی به کارگروه مد و لباس کمک کنند.

 

منبع: پایگاه خبری کار وکارآفرینی

تگها : جشنواره مد و لباس فجر , کارآفرینی , مدولباس

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان