آمازون از داروخانه اش رونمایی کرد

آمازون از داروخانه اش رونمایی کرد
آمازون از داروخانه اش رونمایی کرد

سلامتی به شکل آنلاین

 

آمازون از سرویس جدید ارسال داروهای نسخه‌ای به نام «داروخانه آمازون» رونمایی کرد و گامی بزرگ برای ورود به صنعت خدمات درمانی برداشت.

کاربران می‌توانند با ساختن یک پروفایل دارویی امن در سرویس جدید آمازون ثبت نام کرده و اطلاعات مربوط به بیمه سلامت، بیماری‌ها و داروهای مصرفی را وارد کنند. همچنین می‌توانند طیف متنوعی از داروها از جمله انسولین، برخی داروهای مربوط به بیماری‌های پوستی، کنترل قند خون و میگرن را از فروشگاه آمازون بخرند. این فروشگاه برخی داروهای حساس و داروهای حاوی مواد مخدر مثل «اکسی‌کدون» را نمی‌فروشد.

 

 

آمازون برای کاربران «سرویس پرایم» مزایایی همچون تحویل رایگان دوروزه و همچنین امکان خرید داروها با قیمت کمتر را در نظر گرفته است. بزرگ‌ترین خرده‌فروشی آنلاین جهان می‌گوید اعضای سرویس پرایم می‌توانند بدون داشتن بیمه حداکثر تا ۸۰درصد برای داروهای عمومی و تا ۴۰درصد برای داروهای تجاری در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنند.

داروخانه آمازون در ۴۵ ایالت آمریکا فعالیت خود را آغاز کرده است. هاوایی، ایلینوی، کنتاکی، لوییزیانا و مینه‌سوتا ایالت‌هایی هستند که این سرویس فعلا در آنها فعال نشده اما آمازون می‌گوید در آینده نزدیک خدمات‌دهی را در این مناطق هم آغاز خواهد کرد. آمازون می‌گوید اکثر بیمه‌ها را قبول می‌کند و کاربران پیش از سفارش دارو می‌توانند با داروساز صحبت کنند.

 

 

گامی برای تجاری‌سازی بیشتر

سرویس داروخانه‌ای گامی بزرگ برای استحکام موقعیت آمازون در بازار مراقبت‌های بهداشتی به شمار می‌رود. جرقه راه‌اندازی این سرویس سال ۲۰۱۸ و با تصاحب استارت‌آپ ارسال محصولات دارویی PillPack به قیمت ۷۵۳میلیون دلار زده شد. آمازون از زیرساخت این استارت‌آپ از جمله مراکز پردازش کالا و تامین‌کنندگان محصولات دارویی آن برای راه‌اندازی سرویس جدیدش استفاده کرده است.

 به این ترتیب فروشگاه عظیم اینترنتی «آمازون» با رونمایی از داروخانه آنلاین خود در آمریکا، رسما وارد این عرصه تجاری شد. از این پس مشتریان می‌توانند با مراجعه به سایت آمازون دارو یا نسخه‌های پزشکی خود را سفارش دهند و پس از چند روز در منزل تحویل بگیرند. تأثیر بالقوه ورود آمازون‌ به بازار دارویی آمریکا به سرعت نمایان شد ‌و پیش از آغاز معاملات تجاری بازار بورس، ارزش سهام شرکت «سی‌وی‌اس» نزدیک به ۹درصد و شرکت‌های «وال‌‌گرینز» و «رایت اید» بیش از 10درصد سقوط کرد. این شرکت‌ها که سال‌ها فروشندگان عمده دارویی آمریکا بودند، حالا با رقیب بزرگی به نام آمازون در این عرصه مواجه هستند. اکثر فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ آمریکا، داروخانه هم دارند و حساب ویژه‌ای روی خریداران دارو باز کرده‌اند؛ خریدارانی که هنگام دریافت سفارش‌هایشان، مواد غذایی، شامپو و اقلام دیگری هم در فروشگاه خریداری می‌کنند.

 

 

این فروشگاه‌ها اگرچه خدمات خود را به صورت اینترنتی هم ارائه می‌کنند اما آمازون از توانایی بسیار بیشتری در این زمینه برخوردار است و فروشگاه اینترنتی بزرگ‌تری محسوب می‌شود. آمازون از هم‌اکنون در آمریکا به ارائه دارو، نسخه‌های پزشکی معمول، اقلامی مانند کرم، قرص یا انسولین به مشتریان می‌پردازد. خریداران باید از پزشکان خود‌شان بخواهند نسخه‌‌ها را به این سایت بفرستند. این فروشگاه اینترنتی، اکثر بیمه‌های درمانی را می‌پذیرد و برای مشترکان خود که با پرداخت آبونمان ماهانه از سرویس ویژه «پرایم» استفاده می‌کنند و بیمه ندارند،  تخفیف‌هایی قائل می‌شود. افزون بر این، مشتریان می‌توانند از طریق آمازون، همچنان از 50هزار داروخانه دیگر مانند «کاستکو»، «سی‌وی‌اس»، «وال‌‌گرینز» و «والمارت» خرید کنند و تخفیف بگیرند.

 

 

آمازون از چندی پیش قصد داشت به صورت جدی به صنعت بهداشت و درمان آمریکا که بازار تجاری سودآوری است، وارد شود. این فروشگاه دو سال پیش داروخانه اینترنتی «پیل‌‌پک» را به مبلغ ۷۵۰میلیون‌دلار خرید تا داروهای مشتریان را در بسته‌های مخصوصی که روز و ساعت دقیق مصرف آنها را نشان می‌دهد، عرضه کند. داروخانه اینترنتی «پیل‌پک» همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد اما بر ارائه خدمات دارویی به افراد دارای بیماری‌های مزمن تمرکز خواهد داشت. در حالی که ورود آمازون به بازار دارویی آمریکا، رقابت بزرگی برای سایر شرکت‌ها محسوب می‌شود اما آنها هم اقداماتی را در راستای عرضه بهتر خدمات دارویی به مشتریان آغاز کردند. شرکت‌های «سی‌وی‌اس» و «وال گرینز» با تاسیس هزاران داروخانه در سراسر آمریکا به مشتریان نزدیک هستند و سفارش‌های اینترنتی را در همان روز تحویل می‌دهند. اوایل امسال شرکت «سی‌وی‌اس» تحویل سفارش‌های دارویی مشتریان با خودروهای خودران را آزمایش کرد. شرکت «وال‌گرینز» هم در برخی از مناطق، سفارش‌های دارویی را با استفاده از پهپاد حمل کرد تا سرعت بیشتری در این فرآیند ایجاد شود.

 

 

منبع: IMAGESRETAILME.COM

 

 

تگها : خرده فروشی , ماهنامه تجارت طلایی , آمازون , خرید آنلاین , amazon , pharmacy , دازوخانه آنلاین

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان