«آناهید» بلندترین نماد اداری و تجاری شهر تهران

«آناهید» بلندترین نماد اداری و تجاری شهر تهران
«آناهید»   بلندترین نماد اداری و  تجاری شهر تهران

برج اداری تجاری آناهید بزرگ‌ترین مجموعه فعال اداری-تفریحی-خدماتی واقع در شرق تهران است که به تازگی آغاز به انجام فعالیت‌های جدید خود کرده است.

بهره‌برداری از واحد‌های تجاری این برج طی ماه‌های آینده انجام خواهد شد و آناهید با امکانات و خدمات کامل و جذابی از قبیل فودکورت، رستوران، سرگرمی، پوشاک، کارواش، خدمات خودرو، آرایشگاه، خیاطی و پارکینگ طبقاتی و… میزبان میهمانان ارزشمند خود خواهد بود از این رو با

آقای علی اصلانی گفت‌وگویی ترتیب داده‌ایم تا در جریان روند پیشرفت این مجموعه قرار بگیریم.

در ابتدا خودتان را معرفی کنید و از تحصیلات‌تان برایمان بگویید؟ 

علی اصلانی هستم فارغ‌التحصیل رشته حقوق و مدیرعامل شرکت سپیدبام دماوند که برج آناهید یکی از پروژه‌های این شرکت است.

 

 

زمان بازگشایی مرکز خرید آناهید را بفرمایید و چند واحد تجاری، اداری و خدماتی در آن فعالیت دارند؟

زمان بازگشایی مرکز خرید آناهید در سال 1403 خواهد بود. برج آناهید به‌عنوان بزرگ‌ترین برج اداری-تجاری در شرق تهران محسوب می‌شود و به‌دلیل منحصر‌به‌فرد بودن در بسیاری از مسائل، بهره‌برداری آن در طول چند سال به تعویق افتاد. بخشی از کاربری‌های آن شامل هایپرفرش، شهربازی و... درحال بهره‌برداری هستند و فاز اصلی در نیمه زمستان‌1402 به بهره‌برداری کامل می‌رسد. درحال‌حاضر واگذاری واحدهای تجاری آن آغاز شده است. این مجموعه شامل دو بخش اصلی و ساختمان الحاقی (پارکینگ طبقاتی) است که دارای 11طبقه پارکینگ، 12طبقه تجاری و مابقی طبقات اداری هستند. موقعیت مکانی آن به گونه‌ای است که از تمامی نقاط شهر به‌آسانی قابل دسترس است. برج اداری تجاری 39طبقه آناهید دارای حدود ۱3۰هزار متر زیربنا با ۵۲هزار مترمربع ‌تجاری و ارتفاع 150متر، با هدف جذب برترین فعالان صنعت در حوزه‌های متفاوت آغازبه‌کار کرده است

ازجمله امکانات ویژه آناهید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

  شهربازی با مساحت ۳۸۰۰متر همراه با بهترین دستگاه‌های روز دنیا 

  بزرگ‌ترین رستوران و فودکورت تهران 

  سالن‌های ورزشی و خدمات اختصاصی آقایان و بانوان 

  هایپرمارکت 2000متر در دو طبقه

  هایپرفرش با مساحت 65۰۰۰متر 

  فضاهای خدماتی ویژه و منحصربه‌فرد 

برندهای متفاوتی با کاربری‌های متنوع در مرکزخرید آناهید حضور خواهند داشت

سال‌هاست شاهد وجود این برج مرتفع در تهرانپارس هستیم اما این مرکزخرید آنگونه که انتظار می‌رفت نتوانست جایگاه خود را میان اهالی به دست آورد، درحال‌حاضر که تصمیم به بهبود روند مدیریت گرفته‌اید، چه راهکارهایی پیش رو خواهید داشت؟ 

بررسی منطقه در سال‌های اخیر و نیاز بسیار زیاد آن به یک مرکزخرید لوکس با برندهای درخور و نبود مرکزخریدی که جوابگوی نیازمندی‌های منطقه وسیع شرق تهران باشد، ما را بر آن داشت تا بهره‌برداری تجاری این مرکزخرید را با رویکرد‌های نوین ورود به بازار آغاز کنیم. یکی از رویکردهای ورود به بازار آناهید، استراتژی پرشی خواهد بود، چراکه نه‌تنها این برج از سال‌ها پیش جایگاه شناخته‌شده‌ای در مارکت ایجاد کرده است، بلکه با استفاده از افراد باتجربه در حوزه ریتیل، هرچه سریع‌تر با طی موانع پیش‌رو در حال رسیدن به نتیجه مطلوب است. راهکارهای متعددی در بهره‌برداری‌ مراکزخرید وجود دارند که استفاده هوشمندانه از آنها در زمان مناسب موفقیت و پیشرفت یک مجموعه را تضمین خواهد کرد. آناهید با بهره‌گیری از مشاوران حرفه‌ای و نیروی انسانی توانمند خود، همراه با استفاده از راهکار هوشمندی استراتژیک در این مسیر پرپیچ‌وخم پای گذاشته و امید به ساخت و ایجاد تجربه‌ای منحصربه‌فرد برای مشتریان عزیز خود دارد

 

 

به نظر شما این مرکزخرید در چه جایگاهی میان اهالی این منطقه قرار خواهد گرفت؟ چشم‌انداز شما از رونق این مرکزخرید نیمه دوم سال چه خواهد بود؟ 

مرکزخرید آناهید با رویکرد فرامنطقه‌ای وارد بازار مراکز خرید خواهد شد، چراکه هم از نظر طراحی و معماری متفاوت و منحصربه‌فرد است و هم از منظر چیدمان سفر مشتری که تنها بر خرید محصول تمرکز نداشته و سرگرمی مشتریان در سنین متفاوت را نیز مدنظر گرفته است

حوزه سرگرمی همواره از دغدغه‌های بزرگ آناهید محسوب می‌شود که در این راستا، بعد از نیازسنجی در منطقه برنامه‌های ویژه‌ای در دستورکار خود دارد. برج آناهید تمام تلاش خود را برای اجرای هر چه بیشتر و بهتر کانسپت متفاوت فرامنطقه‌ای خود انجام می‌دهد تا هم ساکنان شرق تهران در مناطق ۱۳،۸،۷،۴ اوقات دلپذیری در آن سپری کنند و همچنین ساکنان مناطق شمال و غرب تهران برای استفاده از کانسپتی متفاوت به این مرکزخرید مراجعه کنند

به نظر شما درحال‌حاضر روند رشد و توسعه مراکزخرید در ایران با چه موانعی روبه‌رو است و ادامه سال ۱۴۰۲ را برای مراکز خرید چطور پیش‌بینی می‌کنید؟ 

به‌صورت‌کلی روند رشد و اضافه شدن مراکز‌خرید در ایران به‌ویژه در تهران به‌شدت رو به افزایش است و مشکل اصلی را می‌توان نبود کانسپت و نداشتن دانش و تجربه کافی برای بهره‌برداری و نیازسنجی مشتری در هر منطقه عنوان کرد. بسیار زیاد شاهد الگوبرداری مراکزخرید متعدد از یک تجربه موفق هستیم، لزوما موفقیت یک رویکرد مارکتینگ در یک مرکزخرید نمی‌تواند به‌عنوان نسخه واحد برای مراکز‌خرید دیگر نیز استفاده شود. مسئله اصلی عدم موفقیت نداشتن خلاقیت و نوآوری و ریسک‌پذیری در اجرای کانسپت‌های جدید مراکزخرید است. آناهید در اواسط نیمه دوم۱۴۰۲ بهره‌برداری خود را آغاز خواهد کرد و با جدیدترین رویکردهای نفوذ به بازار وارد مارکت خواهد شد و هسته اصلی این رویکرد چیزی جز نیاز مشتری به داشتن یک «تجربه لذت‌بخش موفق» در یک مرکزخرید نیست

 

 

از نظر شما آیا برندهای ایرانی توانسته‌اند نیازهای اهالی شرق تهران را برطرف کرده و نظر مشتریان شرق را جلب کنند؟ برای موفقیت بیشتر برندهای ایرانی چه توصیه‌ای دارید؟ 

باتوجه‌به نبود این مهم در منطقه شرق تهران، آناهید به فکر گردهم‌آوری برند‌های ایرانی درخور در کنار هم افتاده است و تمام تلاش خود را برای بهترین چیدمان و برآورده کردن نیاز ساکنان شرق تهران دارد تا آنها مجبور به طی مسیر‌های بسیار طولانی برای دسترسی و استفاده از برند‌های متفاوت نباشند

از دیدگاه شما، پیش‌نیازهای آموزشی، مطالعاتی یا عملیاتی یک فرد برای فعالیت در این صنعت و نهایتا کسب مسئولیت مدیریت کل یک مرکزخرید چیست؟ و مدیران مراکزخرید در حین فعالیت به چه نوع آموزش‌ها و مهارت‌هایی برای افزایش دانش و بهره‌وری خود نیاز دارند؟ 

اصولا انجام وظایف در جایگاه مدیریت در دنیای امروز علاوه‌بر تجربه و مهارت و هنر مدیریت، بسیار زیاد نیازمند داشتن دانش روز در این حوزه است. بدون شک، مدیران امروز برای حل مسائل و مشکلات سازمان و ارائه بهترین راهکار در مواجهه با چالش‌های درونی و بیرونی سازمان، چاره‌ای جز افزایش دانش خود ندارند. ما در آناهید برآنیم که روزبه‌روز علم و دانش تک‌تک افراد سازمان را درراستای بهبود عملکرد و بهره‌وری حداکثری منابع ارتقا دهیم. آناهید از ابتدا با رویکرد تفکر سیستمی که همان رویکرد جزء از کل است آغازبه‌کار کرده و به تمامی افراد داخل سازمان خود به‌عنوان سرمایه انسانی نگاه می‌کند که تحت هیچ شرایطی قابل جایگزینی نیستند و حداکثر تلاش خود را برای نگهداشت آنان خواهد کرد و در همین راستا، تمامی افرادی که به خانواده آناهید به‌عنوان کاربر ملحق می‌شوند حق شهروندی این برج را خواهند داشت. برنامه‌های بسیار ویژه‌ای در نظر گرفته شده است که به‌زودی از طریق رسانه‌های داخلی آناهید (اینستاگرام و وب‌سایت) اطلاع‌رسانی خواهد شد

 

 

در پایان اگر نکته قابل ذکری باقی مانده است، بفرمایید

آناهید در منطقه شرق تهران به‌عنوان بزرگ‌ترین و متفاوت‌ترین مرکزخرید منطقه با حضور برندهای متفاوت داخلی و خارجی حضور خواهد داشت و رویکرد فرامنطقه‌ای خود را با شعار «تجربه‌ای متفاوت» رقم خواهد زد. در همین راستا، با ریزبینی و نکته‌سنجی فراوان درحال انتخاب برندهای متعدد داخلی و خارجی و واگذاری واحدهای تجاری خود است تا خالق به‌یادماندنی‌ترین لحظات خوش برای مشتریان عزیز خود باشد.

تگها : خرده فروشی , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , مرکزخربد , موفقیت , مدیریت , مشتری , برج آناهید , اداری و تجاری , مرکزخرید آناهید

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان