آینده قیمت دلار

آینده قیمت دلار
آینده قیمت دلار
آینده قیمت دلار
بررسی قیمت دلار، یورو و ارزهای دیگر در بازار دوشنبه، دوازدهم شهریور ماه حاکی از یک روز پرنوسان است. اما آیا چشم‌انداز قیمت دلار از نگاه کارشناسان و مقامات دولتی نیز یک روند پرنوسان است؟قیمت دلار، یورو و ارزهای دیگر در بازار دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ نشان می‌دهد که این بازار روز پرنوسانی را طی کرده است، اما آیا چشم‌انداز قیمت دلار از نگاه کارشناسان و مقامات دولتی نیز یک روند پرنوسان است؟
به گزارش پایگاه خبری تجارت طلایی به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار یکی از مولفه‌های مهم و اثرگذار اقتصادی است. با این حال برخلاف آنچه فعالان بخش خصوصی و کارشناسان اقتصادی انتظار دارند نرخ دلار در بازار تعیین نمی‌شود. نرخ دلار چگونه تعیین می‌شود؟  پاسخ برخی فعالان اقتصادی به این سوال اراده، میل و خواسته دولت است.
در همین مورد رئیس کل بانک مرکزی نیز گفته است که ذخایر ارزی کشور ناموس بانک مرکزی است تا نشان دهد مسائل ارزی کشور برای سیاستگذاران چقدر ذهمیت دارد.همزمان با این سخنان عبدالناصر همتی، علی لاریجانی در قامت رئیس مجلس شورای اسلامی از ثبات نسبی بازار ارز سخن گفته است. وی معتقد است که با ایجاد بازار ثانویه ارز، ثبات نسبی در بازار ایجاد شد. نرخ ارز در سامانه نیما نیز روندی نزولی بخ گرفته است.
 
آینده دلار
با توجه به روند فعلی بازار قیمت دلار چه خواهد شد؟ از نگاه برخی مابه‌التفاوت ارزی که هم‌اکنون نیز وجود دارد، موجب خواهد شد باز هم قیمت‌ها افزایش یابند. در عین حال محمدرضا مودودی، معاون سازمان توسعه تجارت از کاهش وابستگی سبد ارزی واردات به دلار در تجارت خارجی سخن گفته که شاید بتواند به مهار قیمت دلار کمک کند. باید دید در آینده قیمت دلار چه روندی را در پیش می‌گیرد؟

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان