احتمال تعطیلی کارخانه برند تسلا در کالیفرنیا با ادامه دار شدن قرنطینه

احتمال تعطیلی کارخانه برند تسلا در کالیفرنیا با ادامه دار شدن قرنطینه
احتمال تعطیلی کارخانه برند تسلا در کالیفرنیا با ادامه دار شدن قرنطینه

به گزارش پایگاه خبری تجارت طلایی نیوز، ایلان ماسک، بنیانگذار و مدیر عامل برند تسلا، مقام‌های ایالت کالیفرنیا را تهدید کرد که در صورت ادامه اصرار آنها بر تعطیلی فعالیت‌های اقتصادی، کارخانه خود در این ایالت را تعطیل و آن را به ایالت دیگری در آمریکا متتقل می‌کند.

 آقای ماسک که پیش از این نیز اجرای سیاست قرنطینه عمومی و تعطیلی کسب و کارهای اقتصادی به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا را رویکردی «فاشیستی» توصیف کرده بود، با انتشار توییتی تازه اعلام کرد که پای مسئولان شهرستان آلامدا را به دادگاه خواهد کشاند. او دستورالعمل مسئول انتصابی و موقت بهداشت این شهرستان را به باد انتقاد گرفت و آن را ضد آزادی‌های اساسی و خلاف منطق تعبیر کرد.

او همچنین تاکید کرده که این آخرین هشدار او بوده و به عنوان آخرین خودروسازی که هنوز در ایالت کالیفرنیا حضور دارد، کارخانه خود را به ایالت تگزاس یا نوادا منتقل خواهد کرد.

برند تسلاموتورز نوزدهم مارس گذشته در پی اعمال محدودیت‌های اعمال شده پس از شیوع گسترده ویروس کرونا در آمریکا برغم تمایل مجبور شد که کارخانه خود در شهرستان آلامدا و نزدیکی شهر سان‌فرانسیسکو را تعطیل کند. مسئولان این شرکت امیدوار بودند بتوانند دوباره این کارخانه را روز چهارم مه بازگشایی کنند ولی این محدودیت‌ها همچنان تمدید شده است.

برند تسلا، پیشگام بازار جهانی خودروهای الکتریکی به شمار می‌رود. ایلان ماسک به جز برند تسلا، مالک برند فضایی اسپیس ایکس هم هست.

تسلا تقریباً ۲۰ هزار کارگر و کارمند در دفتر مرکزی و تنها کارخانه خود در آمریکا دارد. این برند در اواخر ماه مارس اعلام کرده بود که دو تن از پرسنل این شرکت به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

کارخانه تسلا در چین که تحت‌تاثیر شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بود، از اواسط فوریه گذشته دوباره آغاز به کار کرده است.

 

منبع: دنیای برند به نقل ازیورونیوز

تگها : ویروس کرونا , تسلا , خودروهای الکتریکی

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان