اداره مرکزخرید به منزله یک شهر است

اداره مرکزخرید به منزله یک شهر است
اداره مرکزخرید به منزله یک شهر است

 

 

به گزارش پایگاه خبری تجارت طلایی نیوز، مجموعه  اپال یکی از مراکز تجاری مدرن تازه‌تاسیس شهر تهران است که در دوران کرونا شرایطی برای مشتریان ایجاد کرد تا آنها با آرامش خاطر بتوانند از این مجموعه تجاری-تفریحی استفاده کنند.

می­دانیم که مجموعه اپال تماماً در بحران ایجاد شد و رشد کرد. احسان اویسی نژاد مدیرعامل مجموعه اپال درباره چگونگی به ثبات رسیدن این مرکزخرید می‌گوید: «در بحران کرونا نه‌تنها ما بلکه هیچ فروشگاه دیگری توانایی پیش‌بینی اتفاقات پیش رو را نداشت و اگر هم پیش‌بینی­ اتفاق می‌افتاد بازهم راهی برای عبور از آن نبود. در این دوران 80 درصد برندهای فروشگاه ما بازسازی شد. امروزه در مراکزخرید بحث اوقات فراغت، فرهنگ‌سازی و خدمات به مشتریان مطرح است. ما به‌عنوان نسل نوی مراکزخرید سعی در اجرای این بخش‌ها در اپال داشتیم. اداره یک مرکز بزرگ مثل اپال همانند اداره یک شهر است، با این تفاوت که شهر ابزارهای زیادی دارد. این ابزارها در مراکزخرید همان اختیارات مدیران است و متاسفانه مدیران مراکزخرید بزرگ برای سختگیری‌های خود اختیارات زیادی ندارند.» ‌­­

یکی از دلایل ترغیب مشتریان به خرید از مجموعه اپال بیلبوردهای تبلیغاتی این مجموعه است که دریچه‌ای به سوی حرکت به سمت تبلیغات جهانی است. اضافه کردن قیمت محصول کنار عکس تبلیغاتی روشی برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای فروش آنلاین است. مدیرعامل مرکز تجاری اپال دربار کمپین تبلیغاتی خود می‌گوید: «مسئولیت اجتماعی یکی دیگر از مسائلی است که در ترفیع یک مرکزخرید مؤثر است. خوشبختانه مالکان ما از مسئولیت‌پذیری اجتماعی بالایی برخوردار هستند. در همین راستا کمپین تبلیغاتی اپال را با رویکرد حمایت از کسب ‌وکارها راه‌اندازی کردیم و عدم‌حمایت از این کسب ‌وکارها باعث تشدید فقر خواهد بود. با این روش ما توانستیم پرسه‌زدن‌های مشتری را کمرنگ کنیم و فضای فروش آنلاین‌مان را توسعه دهیم.»

سال‌هاست که اصطلاح باشگاه مشتریان را شنیده‌ایم اما احتمالاً خیلی از ما هدف این باشگاه را نمی‌دانیم. اویسی‌نژاد درباره باشگاه مشتریان مرکزخرید خود می‌گوید: «معنای باشگاه مشتریان در کشور صرفاً به تبریک تولد و اطلاع‌رسانی تخفیف‌های فروشگاه‌ها تنزل پیدا کرده است. ما در اپال سعی کردیم از مشتریان ارزشمند خود مراقبت کنیم و تا حدی در این امر موفق بودیم که بخش‌های تفریحی مرکزخریدمان در دوران کرونا بیشتر از قبل مورد استقبال قرار گرفت چراکه تمهیدات بهداشتی اندیشیده بودیم که مشتریان بااحساس امنیت وارد مرکزخرید ما بشوند.»

در پایان اویسی با تأکید بر اهمیت حمایت دولت از مراکزخرید گفت: «در مراکزخرید حمایت دولت بسیار اهمیت دارد. نیاز به وجود اتحادیه مراکزخرید به شدت احساس می‌شود و اگر امروز با استانداردهای چنین اتحادیه‌ای حرکت می‌کردیم می‌توانستیم تمامی بحران‌های استانداردسازی و بحران‌های حقوقی مراکزخرید را حل کنیم. مراکزخرید به‌عنوان بخش کارآفرین فرهنگ‌ساز جامعه باید مورد حمایت قرار بگیرند. دولت با حذف برند‌های خارجی سعی در حمایت تولیدات داخلی داشت اما حذف رقابت به‌طور حتم نویدبخش نتیجه مطلوب نخواهد بود. اپال برای سال سختی که پیش رو داریم برنامه‌ریزی‌هایی کرده و با افتتاح سینمای مجموعه گام‌های بلندتری در مسیر پیشرفت این مجموعه خواهیم برداشت.»

تگها : خرده فروشی , فروشگاه , مراکزخرید , ایران ریتیل شو , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , ویروس کرونا , بحران اقتصادی , مرکزخرید اپال

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان