اسپار اتریش 1270 تن شکر را در محصولات خود کاهش داد.

اسپار اتریش 1270 تن شکر را در محصولات خود کاهش داد.
اسپار اتریش 1270 تن شکر را در محصولات خود کاهش داد.

از ابتدای سال ۲۰۱۷، اسپار اتریش اقدام به کاهش میزان شکر در 300 محصول تجاری خود با برند اسپار کرده است. میزان شکر کاهش داده شده مجموعا  ۱۲۷۰ تن است. اکنون این شرکت گامی فراتر رفته و محدودیت استفاده از شکر را در تهیه محصولات خود در نظر گرفته است. تاکنون بیش از ۴۰ شرکت و سازمان در اتریش، به این ابداع اسپار که در آوریل ۲۰۱۹ با هدف مشترک کاهش شکر در محصولات غذایی است، پیوسته‌اند.

بسیاری از محصولات تجاری برند اسپار هم‌اکنون دارای شکر کمتری نسبت به برندهای صنعت خود یا رقبا هستند. به‌عنوان مثال، برای محصول جدید برند SPAR NATUR*PUR Crispies دستور تهیه جدیدی با حداقل میزان شکر تهیه شد، با ۱۴ یا ۱۵ گرم شکر در هر ۱۰۰ گرم، که این میزان به معنی ۱۲ گرم شکر کمتر نسبت به محصولات مشابه است.

دکتر گرهارد درکسل، مدیرعامل اسپار اتریش میگوید: «ما محدودیت استفاده از شکر را برای محصولات مختلف در نظر گرفته‌ایم، از آنجا که شریک ما شرکت SIPCAN با وزارت بهداشت اتریش هماهنگ است، مقادیر شکر مورد تایید مقامات بهداشتی برای بخش نوشیدنی را تعیین می‌کند و ما هنگام تعریف محصولات جدید به این مقادیر پایبند هستیم. این به این معنی است که میزان شکر در نوشیدنی‌های جدید برند اسپار زیر 7/6گرم در هر ۱۰۰ میلی‌لیتر است.»

با توجه به مقدار شکر، دستور تهیه ۲۹۶ محصول اسپار از سال ۲۰۱۷ اصلاح شده است و نتایج رو به پیشرفت و بهبود است. وی افزود: «ما از شروع این نوآوری ۱۲۷۰ تن شکر را در محصولات خود کاهش داده‌ایم و در دستور تهیه محصولات، نه‌تنها یک‌بار، بلکه گاهی دو یا سه بار تجدید نظر کرده‌ایم تا مصرف‌کنندگان به تدریج به طعم شیرینی کمتر عادت کنند، برای ما این روند تکامل حس چشایی است.»

 

 

مهم‌ترین کاهش، کاهش میزان شکر در نوشیدنی‌ها بود. ۴۱درصد از ۱۲۷۰ تن در نوشابه‌ها، ۲۹درصد در مواد اولیه غذایی و ۱۱درصد شکر در محصولات لبنی کاهش یافته است. انجمن پزشکی و اتاق پزشکی اتریش با همراهی فلیکس اتریش، که یک تولیدکننده مشهور موادغذایی است و ۴۱ شرکت دیگر، به طرح ابداعی کاهش شکر پیوستند.

پیتر بوکاور، مدیرعامل شرکت فلیکس اتریش می‌گوید: «تولید غذاهایی که شکر آنها کاهش یافته و رشد مداوم این دسته از محصولات نشان‌دهنده افزایش اهمیت مساله کاهش شکر، نه‌فقط در رژیم غذایی، بلکه برای این صنعت است. برای فلیکس اتریش همراهی با ابتکار عمل اسپار، مستلزم یک پیشرفت طبیعی است، این شرکت همواره مراقب نیازهای مصرف‌کنندگان بوده و با راه‌اندازی محصولات بدون شکر یا با شکر کمتر این نیاز را پاسخ داده است.»

 

مترجم: ژیلا هدایتی

 

 

تگها : خرده فروشی , ماهنامه تجارت طلایی , اسپار , اسپار اتریش , شکر

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان