اعتبار 20 ساله سرژه در صنعت پوشاک و تولید ملی

اعتبار 20 ساله سرژه در صنعت پوشاک و تولید ملی
اعتبار 20 ساله سرژه در صنعت پوشاک و تولید ملی

اعتبار 20 ساله سرژه در صنعت پوشاک و تولید ملی
«سرژه» لغتی است که ریشه و معنای خود را در تاروپود صنعت نساجی جست‌و‌جو کرده است. این برند که از سال 1379 فعالیت خود را با تولید انواع تی‌شرت‌های زنانه آغاز و رفته‌رفته کلکسیون پوشاک خود را تکمیل‌تر کرده،  در دریای متلاطم اقتصاد ایران استواری خود را حفظ کرده است. محمدرضا تیموری، مدیرعامل پوشاک سرژه پیرامون روند فعالیتی این شرکت بیشتر توضیح داده است که در ادامه می‌خوانید.


محصولات سرژه در چند دسته قرار می‌گیرند و دارای چه تعداد نمایندگی در چه شهرهایی هستید؟
محصولات شرکت سرژه در چند دسته فرمال، فرمال ترندی، کژوال، کژوال بیسیک و کلاسیک طبقه‌بندی می‌شوند.
انواع پوشاک زنانه همچون شومیز در رده اسپرت و کژوال، تی‌شرت‌های زنانه در رده بیسیک، انواع شلوارها در گروه کلاسیک و کژوال، شلوار جین، مانتو و پوشاک میهمانی عصر در این دسته‌بندی‌ها قرار می‌گیرند.
در حال حاضر برند سرژه دارای نمایندگی‌های متعددی در مراکز خریدی همچون سانا، دپارتمان‌استور روشا، بام‌لند، مگامال و... در سطح شهر تهران و چند نمایندگی در شهرهای مشهد، رشت، خرم‌آباد، کرمانشاه و اهواز است. به‌طور کلی برند سرژه هم‌اکنون دارای 13 شعبه فعال در سراسر کشور و چند شعبه در حال راه‌اندازی در ایران است. 

بازار هدف شما چه قشری از جامعه هستند (از نظر سن و توان مالی) و چه گروه سنی از زنان جامعه ایران را در برمی‌گیرند؟
قشر متوسط جامعه بازار هدف برند سرژه محسوب می‌شوند و سعی ما بر آن بوده که محصولاتی را تولید کنیم که تشکیل‌دهندگان این قشر قدرت خرید پوشاک مورد نظرشان را داشته باشند. محدوده قیمت‌های محصولات سرژه نیز بسته به نوع کالای انتخابی (همچون مانتو، شلوار و...) متفاوت است.
مخاطبان برند ما در بازه سنی 18 تا 42 سال قرار دارند. هم‌اکنون مراحل تکمیل زیرساختی نیز برای گروه سنی 14 تا 18 در حال برنامه‌ریزی است.

در کنار اهمیت بسیار زیاد نقش طراحی در صنعت پوشاک، سرژه از چه مواردی برای تولیدات خود الگو می‌گیرد و به‌طور کلی پروسه طراحی و تولید برند سرژه به چه صورت است؟
واضح است که توجه به بحث طراحی و اهمیت آن حرف اول را در صنعت پوشاک می‌زند؛ چراکه سلیقه مصرف‌کننده در اولویت است. تلاش ما نیز بر آن بوده است که در بحث برندینگ، برنامه‌ریزی‌های اصلی را روی افزایش کیفیت محصولات برند سرژه داشته باشیم. همچنین چند سالی است که سیستم‌ها و دستگاه‌های روز دنیا را وارد کشور و چرخه تولید محصولات‌مان کرده‌ایم.
لازم به ذکر است که پروسه الگوسازی و همین‌طور چیدمان کالاهای سرژه به صورت کامپیوتری انجام می‌شود.

آیا در چرخه صادرات هم فعالیتی دارید؟ با خروج برندهای خارجی از کشور فعالیت برندهای داخلی را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟
بله. برند سرژه هم‌اکنون دارای یک شعبه در کشور عراق است و محصولات با‌کیفیت ایرانی را به منطقه سلیمانیه ارسال می‌کند و در واقع در همین شعبه به فروش می‌رساند. 
اما خروج برندهای خارجی از کشور فرصتی را برای انجام تولیدات بیشتر و در واقع تلاش بیشتر تولیدکنندگان داخلی فراهم کرده است تا بتوانند کالاهای با‌کیفیت ایرانی را به‌دست مشتریان برسانند. گرچه مشکلات اقتصادی همچون نوسانات قیمت ارز و چالش‌های تامین مواد اولیه مورد نیاز، سد راه فعالیت تولیدکنندگان می‌شود. لازم است تا تمهیداتی اساسی برای غلبه برآن سنجیده شود چرا‌که با ادامه این روند احتمال خداحافظی بسیاری از تولیدکنندگان با عرصه رقابت بالا می‌رود. کما اینکه در حال حاضر هم بسیاری از واحدهای تولیدی تعطیل شده‌اند.  

فکر می‌کنید چه عوامل و تفاوت‌هایی سبب‌شده تا ایران در صنعت پوشاک از کشورهایی همچون ترکیه و چین و... عقب‌تر باشد؟
واضح است که کشورهایی همچون ترکیه و چین که شما به آنها اشاره کرده‌اید، به واسطه تولیدات انبوه و دسترسی آسان به مواد اولیه در کوتاه‌ترین زمان می‌توانند تولیدات خود را به کشورهای گوناگون عرضه کنند. این موضوع یکی از اصلی‌ترین دغدغه تولیدکنندگان است و کمترین انتظار ما این است که برای دسترسی به مواد اولیه و ادامه تولیدات کالاهایمان مشکلی نداشته باشیم. 
در واقع نیاز واحدهای تولیدی در وهله اول توجه به مشکلات ریز و درشتی همچون موارد ذکرشده و حتی مالیات و مشکلات گمرکی برای ترخیص مواد اولیه همچون پارچه است که توسعه تولیدات را در هر فصل به صورت جداگانه رقم می‌زند و عدم دسترسی به آن منجر به عقب افتادن کشور در این مسیر می‌شود. متاسفانه شاهد هستیم که توجه چندانی به این موضوعات مهم صورت نمی‌گیرد.

برنامه آینده برند سرژه و به‌طور کلی چشم‌انداز فعالیت این برند را در صورت تمایل اعلام فرمایید.
شعب جدید ما به‌زودی در مجتمع بازار بزرگ ایران (ایران‌مال) و مجتمع اوپال افتتاح خواهند شد. یک شعبه دیگر نیز قرار است در مشهد راه‌اندازی شود که مراحل پایانی را می‌گذراند. موضوع دیگری که روی آن متمرکز شده و تصمیماتی را نیز برای آن اتخاذ کرده‌ایم، تولید پوشاک ویژه کودکان است که در تدوین برنامه پنج‌ساله و چشم‌انداز برند سرژه گنجانده شده است.

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان