افتتاح آرایشگاه آمازون در انگلیس

افتتاح آرایشگاه آمازون در انگلیس
افتتاح آرایشگاه آمازون در انگلیس

اهتمام غول اینترنتی در همه امور مشتریانش

آمازون در ادامه فناوری‌های جدیدش از یک آرایشگاه در انگلیس رونمایی می‌کند. این برند مشهور از فروش کتاب شروع کرد، حتی پیاز و سیب‌زمینی هم می‌فروشد و اکنون وارد عرصه‌ای شده که کمتر کسی انتظار آن را داشت؛ اصلاح موی سر مشتری!

 

 

برند مشهور آمازون به زودی در لندن، یک سالن برای آرایش مو راه‌اندازی می‌کند. این سالن در دو طبقه و در فضای ۱۴۰متر مربع، مجهز به تکنولوژی روز از جمله آینه‌های دیجیتالی خواهد بود که پیش از انجام پیرایش یا استفاده از یک محصول آرایشی، نتیجه ‌کار را مانند تصویر در آیینه به مشتری نشان می‌دهد. به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دوره همه‌گیری کرونا،‌ این سالن قرار است کارش را با پذیرش تعداد کمتر از حد ظرفیت شروع کند و کارکنان سالن، دمای بدن مشتریان را در هنگام ورود اندازه‌گیری خواهند کرد.

به مشتریان آرایشگاه آمازون،‌ ماسک و ژل ضدعفونی‌کننده داده خواهد شد و صندلی مشتریان با صفحه‌های محافظ ‌از همدیگر جدا می‌شود. مشتریان عادی باید چند هفته صبر کنند چرا که در هفته‌های اول،‌ آرایشگاه آمازون در منطقه «اسپیتل‌فیلدز» در شرق لندن به کارمندان شرکت‌ها و ادارات سرویس می‌دهد. ماه گذشته شرکت آمازون نخستین سوپرمارکت خود در خارج از آمریکا را در غرب لندن افتتاح کرد. در این سوپرمارکت،‌ خبری از صندوق و صندوق‌دار نیست،‌ بلکه مشتریان با اسکن‌کردن اپلیکیشن خرید آمازون وارد فروشگاه شده‌، فقط محصولات مورد نیازشان را برمی‌دارند و از فروشگاه خارج می‌شوند. کاغذ خرید متعاقبا برای آن‌ها ایمیل و پول از حساب بانکی‌شان برداشته می‌شود.

 

همه جا آمازون!

اقدام اخیر آمازون در واقع تداوم تلاش برای درگیرشدن به معنای واقعی کلمه در هر جنبه از زندگی مشتریان است. پیش‌بینی می‌شود که سالن آمازون محلی برای نمایش محصولات و فناوری‌های جدید مانند آینه‌های واقعیت افزوده و مجلات مجازی برای ورق‌زدن در هنگام انتظار باشد.

 

 

خدمات متفاوت

مشتریان می‌توانند علاوه بر خدمات آرایشگری، طیف وسیعی از محصولات را در قالب یک فروشگاه ببینند و اجناس مورد نظرشان را بخرند. همچنین به سبک بازی‌های ویدئویی، با استفاده از آینه‌های «واقعیت افزوده»، مدل‌های مختلف مو روی مشتریان آزمایش می‌شود. تبلت‌های هوشمند هم موازی با خدمات این آرایشگاه، برای مشتریان، طبق چهره‌های‌شان، زیباترین مدل مو را پیشنهاد می‌دهند.

وقتی مشتریان به یک محصول خاص در قفسه نمایشگر اشاره می‌کنند، اطلاعات مربوط به جنس مورد نظر از جمله فیلم‌ها و متن‌ها بر روی صفحه نمایش ظاهر می‌شوند. همچنین پیشنهادها و تسهیلاتی برای سفارش محصول مستقیم به درب منزل ارائه خواهد شد. «جان بومفری» مدیر آمازون در انگلیس، در این باره گفت: «می‌خواهیم این مکان بی‌نظیر، ما را یک قدم به مشتری نزدیکتر کند. می‌توانیم با صنعت واقعیت افزوده همکاری بیشتری داشته باشیم و فناوری‌های جدید را آزمایش کنیم.» در حال حاضر آمازون قصد ندارد سایر مکان‌های سالن را افتتاح کند و هنوز جزئیات قیمت را نشان نمی‌دهد.  

 

راهی برای پیشرفت بیشتر

یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که آمازون را از سایر رقبا متمایز می‌سازد، انعطاف‌پذیری و حتی بی‌تفاوتی این شرکت در مقابل شکست است. جف بزوس نقل قول معروفی دارد که می‌گوید برای پیشرفت باید اشتباهات بزرگ و قابل‌توجه مرتکب شوید! این نکته، رمز موفقیت غیرقابل توقف این غول اینترنتی است. آمازون تا به حال شکست‌های زیادی را تجربه کرده اما کمتر کسی است که آنها را به یاد داشته باشد. این برند، پیشتاز نوآوری‌هایی است که نه تنها به پیشرفت خود شرکت کمک می‌کند بلکه در کل صنعت و بازار هم دگرگونی ایجاد کرده و باعث می‌شود رقبا و دیگر شرکت‌های فعال در این عرصه‌ها هم از آمازون پیروی کنند. از جمله این پروژه‌ها می‌توان به خریداری شرکت Whole Foods، تحویل نسخه‌های پزشکی و فروش لباس در آمازون اشاره کرد. بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که آینده برندهای آنلاین، وابسته به خدمات وب آمازون است.

تعداد اعضای آمازون پرایم از 100میلیون نفر فراتر رفته و اکثر برنامه‌های این شرکت با هدف افزایش اعضای پرایم برنامه‌ریزی می‌شوند. خدمات وب آمازون به عقیده بسیاری از تحلیلگران مهمترین بخش درآمد این برند است. به‌طور مثال، فناوری استفاده از کف دست به‌عنوان شناسه معاملات مالی، تحول بزرگی در صنعت خرید اینترنتی در این برند و سایر همتایانش ایجاد کرد.

آمازون برای نخستین بار این فناوری را اواخر سال گذشته عرضه کرد و در آن زمان اعلام کرده بود که فناوری جدید می‌تواند در استادیومها، ساختمان‌های اداری و سایر فروشگاه‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. آمازون تاکنون از این فناوری در چندین فروشگاه بدون صندوق خود استفاده کرده و اعلام کرده که هزاران نفر برای استفاده از آن ثبت نام کرده‌اند اما آمار مشخصی ارائه نکرده است. کارشناسان حریم خصوصی نسبت به استفاده شرکت‌ها از اطلاعات بیومتریک مانند اسکن چهره یا کف دست هشدار داده‌اند زیرا ریسک هک‌شدن این اطلاعات و سرقت آنها وجود دارد. آمازون اعلام کرده که تصاویر کف دست را در بخش امنی از سرویس ابری خود نگهداری می‌کند و این اطلاعات در دستگاه «آمازون وان» ذخیره نمی‌شوند. همچنین خریداران می‌توانند در هر زمانی برای حذف اطلاعات‌شان درخواست ارائه کنند .یک فروشگاه «هول فودز» در سیاتل که خانه آمازون محسوب می‌شود، استفاده از این فناوری را اخیرا آغاز کرد. چندین شعبه دیگر این فروشگاه زنجیره‌ای هم استفاده از فناوری «آمازون وان» را تا چند ماه آینده آغاز می‌کنند. آمازون به استفاده از این فناوری در مکان‌های دیگر اشاره‌ای نکرده است.

 

منبع: REUTERS.COM

تگها : خرده فروشی , ماهنامه تجارت طلایی , آمازون , آمازون پرایم , فروشگاه آمازون , آمازون گو , آرایشگاه آمازون , اسکن چهره , اسکن کف دست , آمازون وان , اسکن‌کردن اپلیکیشن

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان