افتتاح سومین نمایشگاه لباس عاشورایی

افتتاح سومین نمایشگاه لباس عاشورایی
افتتاح سومین نمایشگاه لباس عاشورایی

افتتاح سومین نمایشگاه لباس عاشورایی

سومین نمایشگاه لباس عاشورایی صبح امروز در تالار وحدت افتتاح و از فردا آماده بازدید عموم علاقه‌مندان است.

آئین افتتاحیه سومین نمایشگاه لباس عاشورایی با حضور حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، حجت‌الاسلام مهدی سیف‌جمالی مدیرعامل بنیاد مد و لباس، مهدی افضلی مدیرعامل مؤسسه توسعه هنرهای معاصر، سومبات هاکوپیان رئیس انجمن صنایع پوشاک ایران ، یوسف خزایی دبیر اجرایی نمایشگاه عاشورایی ،دکتر محبوبه الهی دبیر علمی نمایشگاه عاشورایی و جمعی از طراحان ، تولیدکنندگان وفعالان عرصه مد و لباس کشور صبح روز شنبه ۲۸ مهرماه در تالار رودکی برگزار شد.

سومبات هاکوپیان در آئین افتتاحیه سومین نمایشگاه لباس عاشورایی از سخنران این مراسم بود و با تأکید بر اینکه روز عاشورا وحدتی میان تمام اندیشمندان صنعت پوشاک به وجود آورده است اظهار داشت: من هرگز مسئله اقلیت را نپذیرفتم و بر این باورم که پیش از آنکه ارمنی باشم، یک ایرانی هستم و معتقدم تمام اقوام ایرانی همچون کلاویه‌های سیاه‌وسفید یک پیانو هستیم که نغمه‌ای زیبا را به صدا درمی‌آوریم.

 

 

هاکوپیان گفت: طراحی یک اندیشه است و ما می‌توانیم این فکر را پرورش داده و تکامل ببخشیم. تمام اندیشه‌ها از پدیده‌های طبیعی و اجتماعی الهام می‌گیرند و امروز وقتی به نقوش عاشورایی می‌پردازیم به پیوند تاریخی در کشور برخورد می‌کنیم که اگر جوانانمان را آزاد در تفکر بگذاریم، جای خالی بسیاری از طرح‌ها پر خواهد شد.او تصریح کرد: از کالای خارجی هراس نداریم بلکه با آن چیزی مخالفیم که منافع ملی ما را به خطر اندازد پس کمبودها و مشکلات فعلی هم دوره گذار دارند و من به آینده صنعت پوشاک در ایران اطمینان خاطر دارم.

سومین نمایشگاه لباس عاشورایی با نمایش بیش از ۲۰۰ طرح از فردا یک‌شنبه ۲۹ مهر ماه تا چهارم آبان ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ در محل تالار وحدت  طبقه دوم پذیرای علاقه‌‌مندان است.

 

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان