افتخاری بزرگ برای گروه ماجدالفطیم و امارات مال به پاس ذخیره انرژی

افتخاری بزرگ برای گروه ماجدالفطیم و امارات مال به پاس ذخیره انرژی
افتخاری بزرگ برای گروه ماجدالفطیم و امارات مال به پاس ذخیره انرژی

«امارات مال» اخیرا جایزه LEED Platinum را برای بهره‌برداری و نگهداری دریافت کرد و به بزرگ‌ترین مرکز تجاری عملیاتی جهان تبدیل شد که این افتخار را به دست آورده است.

این مرکز خرید 53.2میلیون کیلووات ساعت در مصرف انرژی و 141400مترمکعب آب در تمام فعالیت‌های خود صرفه‌جویی کرده است.

امارات‌مال خرید براساس عملکرد زیست‌محیطی خود در پنج دسته مورد ارزیابی قرار گرفت؛ انرژی، آب، زباله، حمل‌ونقل و تجربه انسانی.

 

 

مرکز خرید امارات‌مال متعلق به ماجدالفطیم دارای گواهینامه پلاتینیوم رهبری در طراحی انرژی و محیطی (LEED) شده است. این گواهینامه بالاترین سطح گواهینامه ممکن در سیستم رتبه‌بندی در نوع خودش است. گواهینامه LEED یک نماد جهانی شناخته‌شده برای دستیابی به پایداری محیطی است و پرکاربردترین سیستم رتبه‌بندی ساختمان سبز در جهان نام دارد.

پیش از این «عمان‌مال» به بزرگ‌ترین مرکز خرید برنده این جایزه تبدیل شده بود که موفق به کسب پلاتینیوم LEED برای طراحی و ساخت ساختمان شد. تلاش‌های مستمر ماجدالفطیم در راستای تبدیل شدن به یک رهبر پایداری جهانی و همسو با تعهد پایداری گسترده‌تر تا سال2040 است.

امارات‌مال از سال2018 با ابتکارات خود در حفظ انرژی و آب، به‌طور متوسط 15میلیون کیلووات ساعت انرژی و 40هزار مترمکعب آب در سال صرفه‌جویی کرده که برای تامین برق تقریبا 1300خانه برای یک سال کافی است و یک استخر را بیش از 16بار پر می‌کند. این مرکز خرید همچنین از طریق نصب 7291پنل خورشیدی در پشت‌بام، برق پاک تولید می‌کند. نیروگاه فتوولتائیک خورشیدی این مجموعه از انتشار دی‌اکسیدکربن جلوگیری می‌کند. علاوه‌براین، برای امارات‌مال پیشرفت قابل‌توجهی درمورد حمل‌ونقل با امتیاز تقریبا کامل داشته است.

 

 

خلیفه بن بریک، مدیرعامل ماجدالفطیم اظهار داشت: «در ماجدالفطیم همیشه بر خلق ارزش برای مردم و سیاره زمین تاکید داشته‌ایم. با کسب افتخار جدید و به دست آوردن این جایزه به سمت تعهدات تجاری پایدار خود مصمم‌تر هستیم. آخرین دستاورد، گواهی بر سال‌ها تلاش و فداکاری ما و همچنین نتیجه تمرکز بیشتر بر پایداری است. ماجدالفطیم اکنون 19مرکز خرید دارای گواهینامه LEED دارد. در پیگیری پیشرفت خود ثابت‌قدم می‌مانیم، زیرا اهمیت هر گام به‌سوی ایجاد آینده‌ای پایدار برای همه را درک می‌کنیم.

 به عقیده رنو کاپریس، مدیر اجرایی ماجدالفطیم، جایزه اخیر گواهی بر اهداف بلندپروازانه پایداری تعیین‌شده ازسوی این برند است. معیار مصرف منابع و دستیابی به صرفه‌جویی قابل‌توجه در انرژی و آب به جایگاه این برند به‌عنوان رهبر منطقه‌ای کمک کرده و ماجدالفطیم مفتخر است که از این هدف حمایت می‌کند. ما به مشارکت پایدار خود با ماجدالفطیم و تعهد آنها به مراقبت از محیط‌زیست افتخار می‌کنیم

با اضافه شدن مرکز خرید امارات‌مال به‌عنوان دارنده گواهینامه  LEED، ماجدالفطیم اکنون بیش از هفت‌میلیون مترمربع دارایی با گواهی سبز در سراسر مجموعه خود دارد. مراکز خرید ازجمله سیتی‌سنتر دیره، مرکزخرید مسقط و مرکزخرید بحرین قرار است در سال2023 برای ارزیابی و صدور گواهی ارائه شوند. سیستم رتبه‌بندی LEED  ساختمان‌هایی را که انرژی و منابع کارآمد هستند، تشخیص و کاهش تولید زباله را نشان می‌دهد.

ساختمان‌های دارای گواهی هم با موفقیت در ارائه محیطی بهبودیافته برای ساکنان و بازدیدکنندگان با حمایت از کیفیت محیطی سالم‌تر در محیط داخلی ازجمله هوای پاک و دسترسی به نور طبیعی، سنجیده می‌شوند.

 

 

  یک برند برتر

 ماجدالفطیم که در سال1992 تاسیس شد، یک مجموعه سبک زندگی متنوع است که 16کشور در سراسر خاورمیانه، آفریقا و آسیا را دربرمی‌گیرد. این شرکت 46هزار نفر از 114ملیت را استخدام می‌کند و هر ساله پذیرای 600میلیون مشتری مراکز خرید و سرگرمی است. ماجدالفطیم با 28میلیارد دلار آمریکا دارایی، بالاترین رتبه اعتباری (BBB) در بین برندهای خصوصی در منطقه را دارد. این برند متعهد شده تا سال2040 در زمینه آب و کربن به‌طور خالص امتیاز مثبت بگیرد.

ماجدالفطیم دارای 29مرکزخرید در امارات، مصر، بحرین، لبنان و عمان است. آنها همچنین خدمات چند‌کانالی و اولین مرکزخرید متاورس در منطقه را ارائه می‌کنند. همه اینها با کمک برنامه وفاداری SHARE امارات‌متحده عربی که سریع‌ترین رشد را دارد، ارائه می‌شود؛ با امتیازاتی از قبیل تجربه شخصی‌تر و مبتنی‌بر داده‌ها را در مراکزخرید همراه با امتیازاتی مانند دسترسی به سالن VIPو پارکینگ هوشمند به مشتریان.

ماجدالفطیم هتل‌هایی را توسعه می‌دهد که به مراکز خرید متصل یا مجاور هستند و ارزش، راحتی و تجربه را به مهمانان خارج از کشور، منطقه و جامعه تجاری اطراف ارائه می‌کنند. ماجدالفطیم دارای 11هتل در امارات و دو هتل در بحرین است و همگی ازسوی برندهای بین‌المللی هتل اداره می‌شوند. در سال‌2022، ماجدالفطیم اولین و تنها برند در جهان بود که گواهینامه معتبر LEED Platinum را برای مجموعه هتل‌های خود دریافت کرد.

تگها : خرده فروشی , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , مرکزخرید , امارات مال , ماجدالفطیم , عمان‌مال

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان