افزایش استقبال برندها از ربات‌های خودران تحویل محصول

افزایش استقبال برندها از ربات‌های خودران تحویل محصول
افزایش استقبال برندها از ربات‌های خودران تحویل محصول

در عصر بمباران فناوری، رونمایی از ربات‌های خودران تحویل محصول به مشتریان برای مدیران و صاحبان صنایع و همچنین مصرف‌کنندگان از اتفاقات خوشایند است.

پس از اقدام موثر اوبر در این زمینه، حالا سایر برندها هم کم‌وبیش به بهره‌مندی از این سیستم روی‌آورده‌اند. پیش از هر موضوعی باید بدانیم سیستم ربات‌های خودران تحویل محصول درواقع از دو نوع ربات ساخته ‌شده است؛

 ONA یک ربات مستقل است که قادر به حرکت در مسیر عابرپیاده و خیابان‌ها برای تحویل بوده و RAION به‌عنوان مفهوم جدید توسعه‌یافته در نقش وسیله نقلیه لجستیکی خودکار و درواقع یک مرکز تدارکات سیار عمل می‌کند.

 

 

درمجموع 13 سازمان و موسسه از سراسر اروپا شامل دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و یک شرکت تدارکات در شکل‌گیری این پروژه نقش داشته‌اند، بااین‌حال هرچند ربات‌های خودران تحویل محصول، سبب سهولت امور شده اما نگرانی‌هایی در مورد ایمنی و آلودگی زیست‌محیطی در مراکز شهرها به‌وجود آورده است.

 

 

سیستم LogiSmile  راه‌حلی بالقوه برای این دغدغه‌ها ارائه می‌کند. هدف پروژه با استفاده از ربات‌های مستقل، کاهش هزینه‌های تحویل، کاهش مشکلات پارکینگ و به حداقل رساندن تراکم ترافیک و انتشار گازهای گلخانه‌ای است. این امر درنهایت منجر به فرآیند تحویل آخرین مایل پایدارتر و کارآمدتر می‌شود.

این سیستم شامل سه جزء کلیدی است:

دستگاه تحویل خودکار (ADD) وسیله نقلیه خودران با اندازه متوسط است که برای تحویل نهایی طراحی شده.

وسیله نقلیه هاب(AHV)  ربات مستقل بزرگ‌تری است که به‌عنوان یک هاب متحرک عمل می‌کند.

 Remote Back-End Control Center سیستمی مرکزی است که ارتباطات بین ربات‌ها را مدیریت و داده‌ها را جمع‌آوری می‌کند. مسیرهای تحویل را بهینه و تداوم عملیات را در شرایط پیچیده تضمین می‌کند.

شرکای LogiSmile معتقدند همکاری بین ADD و AHV نوآوری کلیدی است که پتانسیل کاهش چشمگیر هزینه‌های عملیات تحویل را درپی دارد. این پروژه اکنون وارد مرحله اعتبارسنجی خواهد شد. گنجاندن یک شرکت لجستیک در این مرحله تضمین می‌کند پروژه از نظر تجاری مرتبط باقی می‌ماند.

 

 

برندهای خریدار تکنولوژی جدید

در این بین پس از اوبر، برندهایی مانند لورئال و نایک نیز برای تحویل محصولات‌شان از ربات‌های خودران تحویل محصول استفاده می‌کنند و سایر برندها به‌خصوص مارک‌های معتبر غذایی هم چنین کاری را در برنامه‌های خود گنجانده‌اند. کی‌اف‌سی و مک‌دونالد به‌شدت ربات‌های خودران تحویل غذا را می‌پسندند و لورئال به‌عنوان یکی از پیشگامان استفاده از این تکنولوژی، مشتریانش را در مواجهه با ربات‌های خودران تحویل محصول، بیش از پیش شگفت‌زده کرده است.

 

 

 

تگها : ماهنامه تجارت طلایی , لجستیک , ربات هوشمند , تکنولوژی برتر , تکنولوژی روز , ربات در مراکز خرید , تحویل اقلام غذایی

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان