افزایش قیمت کالاها در فروشگاه های انگلیس

افزایش قیمت کالاها در فروشگاه های انگلیس
افزایش قیمت کالاها در فروشگاه های انگلیس
برای اولین بار در 5 سال گذشته؛
افزایش قیمت کالاها در انگلیس
در حالی که خرده فروشان انگلیسی در تلاش برای تامین منافع مصرف کنندگان هستند، قیمت کالاها در فروشگاه های این کشور در ماه اوت، برای اولین بار در طی بیش از ۵ سال گذشته افزایش یافت.
 
به گزارش رویترز، در حالی که خرده فروشان انگلیسی در تلاش برای تامین منافع مصرف کنندگان هستند، قیمت کالاها در فروشگاه های این کشور در ماه اوت، برای اولین بار در طی بیش از 5 سال گذشته افزایش یافت.
 
به گزارش پایگاه خبری تجارت طلایی به نقل از تسنیم، موسسه بریتیش ریتیل کنسورتیوم (بی آر سی) با اشاره به تاثیر تابستان داغ و بی آب امسال بر قیمت مواد غذایی و افزایش قیمت جهانی نفت اعلام کرد، قیمت کالاها در فروشگاه های انگلیس در ماه جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 0.1 درصد افزایش یافته است. قیمت ها در طی 63 ماه گذشته در انگلیس کاهشی بوده است.
 
این در حالی است که شاخص قیمت مصرف کننده در ماه جولای 2.5 درصد بوده است. اما رقابت در میان سوپرمارکت ها و فشار شرکت های خرده فروشی آنلاین موجب شده تا قیمت ها در کل روندی کاهش داشته باشد.
 
هلن دیکینسون، مدیر موسسه بی آر سی گفت، هرچند خرده فروشان انگلیسی تلاش می کنند مانع از افزایش بیشتر قیمت ها شوند، اما در صورتی که این کشور نتواند در طی مهلت 7 ماهه توافقی برای خروج آرام و بدون تنش از اتحادیه اروپا منعقد کند، فشار تورمی افزایش خواهد یافت.
 
وی افزود: «اگر این اتفاق رخ دهد، خرده فروشان قادر به محافظت از مصرف کنندگان در مقابل افزایش قیمت ها نخواهند بود.»
 
ارزش پوند انگلیس از ماه آوریل به این طرف به دلیل نگرانی سرمایه گذاران از ریسک خروج بدون توافق این کشور از اتحادیه اروپا کاهش یافته است. خروج بدون توافق از اتحادیه می تواند موجب تاخیر در عبور از مرزها و کاهش نرخ رشد اقتصاد انگلیس شود.
 
بی آر سی گفته، سرعت رشد قیمت مواد غذایی در انگلیس در ماه اوت افزایش داشته و به 1.9 درصد رسیده، در حالی که سرعت رشد محصولات غیر غذایی به یک درصد کاهش یافته است.
 
بانک مرکزی انگلیس در ماه جاری میلادی، برای دومین بار از زمان بحران مالی جهانی نرخ بهره را افزایش داد و اعلام کرد، با وجود اینکه اقتصاد کشور به کندی رشد می کند، کاهش نرخ بیکاری موجب ایجاد تورم در انگلیس خواهد شد.

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان