الزام فروشگاه های زنجیره ای شیراز

الزام فروشگاه های زنجیره ای شیراز
الزام فروشگاه های زنجیره ای شیراز

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس؛

الزام فروشگاه های زنجیره ای شیراز

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس اعلام کرد: فروشگاه های زنجیره ای بزرگ در شیراز طی یک ماه آینده ملزم به استفاده از کیسه های پارچه ای و عرضه کالا در کیسه های تجزیه پذیر شده اند.
سعید محمودی گفت: الزام این فروشگاه ها به عرضه کالا در کیسه های تجزیه پذیر مصوبه اخیر کارگروه مدیریت پسماند استان فارس و گامی دیگر برای دستیابی به اهداف پویش شیراز شهر بدون پلاستیک است.
وی اضافه کرد: چهارمین جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان فارس با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و اعضای کارگروه تشکیل شد و الزام به استفاده از کیسه تجزیه پذیر با نظارت مستقیم سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل محیط زیست فارس انجام می گیرد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: با استناد به این مصوبه فروشگاه های هایپراستار مجتمع خلیج فارس، افق کوروش، تیرازیس، جانبو، الماس شهر، رفاه، نگین، اتکا ، سروش و ایران لند می بایست عرضه کالا در پلاستیک های معمولی را متوقف کنند.وی بیان کرد: به منظور نظارت بر حسن اجرای این مصوبه و عملیاتی شدن آن بازرسی از فروشگاه های بزرگ به عهده سازمان صنعت ، معدن و تجارت و ادارات حفاظت محیط زیست در استان واگذار شده است.
محمودی افزود: زندگی مدرن علاوه بر رفاهی که برای انسان به همراه داشته گاه ضررهای جبران ناپذیری را نصیب او می کند. کیسه های پلاستیکی و ظروف یک بار مصرف نیز مصداق این مورد هستند. زمانی که این کیسه ها و ظروف، جایگزین نمونه های پارچه ای و کاغذی شدند شاید کمتر کسی فکر می کرد در آینده ای نزدیک همین جایگزین ها، تبدیل به یکی از معضلات اصلی محیط زیست شوند.
وی گفت: بازیافت پلاستیک در طبیعت به طور طبیعی 300 تا 500سال زمان می برد که معایبی همچون سرطان زایی، عدم سازگاری با محیط زیست و طبیعت و از بین رفتن سرمایه ملی در اثر استفاده از منابع غیرقابل تجدید را به همراه دارد.

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان