امتداد مسیر«برندس» از کشورهای حاشیه خلیج فارس تا بازار ایران

امتداد مسیر«برندس» از کشورهای حاشیه خلیج فارس تا بازار ایران
امتداد مسیر«برندس» از کشورهای حاشیه خلیج فارس تا بازار ایران

مجموعه «برندس» با سابقه بلند مدت درعرضه انواع محصوالت پوشاک زنانه و مردانه از جمله پوشاک رسمی، روزانه، اسپرت، مجلسی و ورزشی هم اکنون چندین شعبه فعال در سراسر کشوردارد.موسسان این برند به واسطه تجربیات و فعالیت مستمر در حوزه پوشاک، همواره سعی داشته اند تا زیبایی، کیفیت و قیمت مناسب را برای محصولات عرضه شده در نظر بگیرند. مجموعه برندس با شناخت و باور به جایگاه مشتریان و با احترام به سلایق و موقعیت اقتصادی مشتریان خود، در تلاش است تا امکان تجرب ای لذتبخش را در اختیار مشتریان خود قرار دهد و همواره به واسطه کسب رضایت مشتری به دنبال افزایش بازار مشتریان خود بوده است. برای آشنایی با فعالیت های موفق این برند با هوتن بیداری مطلق مدیرعامل این مجموعه گفت وگویی ترتیب داده ایم تا با مخاطبانمان به اشتراک بگذاریم.

 

لطفا در مورد خودتان کمی برای مخاطبان تجارت طلایی توضیح بدهید.

  ما در سال 2004 در کشور امارات شهر دوبی فعالیت خود را آغاز کردیم البته این شروع کار پوشاک ما نبود و قبل از آن سابقه 10 سال فعالیت در زمینه پوشاک را داشتیم، این شروع فعالیت با نام تجاری برندس بود البته در بدو امر فروشگاه‌های ما صاحب برندهای مختلف جهان بود. برندس در این سال‌ها فعالیت خود را در حاشیه خلیج فارس شروع کرده بود و ایران به عنوان دومین کشور نماینده این برند بود. در آن سال‌ها صنعت خرده‌فروشی پوشاک به این صورت نبود و اکثر فروشگاه‌های پوشاک به شکل بوتیک‌های کوچک و غیر زنجیره‌ای بودند البته چند فروشگاه زنجیره‌ای انگشت شمار نیز مشغول به کار بودند ولی ما به عنوان اولین بوتیک زنجیره‌ای 1000 متری ایران فعالیت می‌کردیم. این مزیت ما در آن روزها با استقبال مردم کشور که از قبل با این شکل خرده‌فروشی پوشاک آشنا نبودند رو به رو شد و باعث شد مجموعه ما پیشرو در این صنعت باشد. بعد از آن موفق شدیم در کشورهای بیشتری در منطقه شعبات خود را افتتاح کنیم و تا امروز با توجه به تجاربی که در زمینه تجارت پوشاک، تولید پوشاک و واردات و صادرات پوشاک داشته‌ایم توانستیم در سطح اول خرده‌فروشی پوشاک جایگاه خود را حفظ کنیم.

 

اولین باری که به فکر تولید افتادید چه زمانی بود و چگونه این رویا را به واقعیت تبدیل کردید؟

ما قبل از آغاز فعالیت برندس مشغول تولید پوشاک بودیم و زمانی که با برندس فعالیت خود را شروع کردیم هم دست از تولید نکشیدیم، فقط این تولید را در کشورهای دیگر غیر از ایران انجام می‌دادیم و هیچ زمانی فعالیت خود را محدود به تجارت نکردیم تا جایی که شرایط و قوانین در کشورمان تغییر کرد و با توجه به این تغییرات امکانات تولیدی، دفاتر طراحی و تولید به داخل کشور منتقل شد و ما بعد از گذشت حدود 15 سال با توجه به تجارت و استانداردهای بین‌المللی که بعد از این مدت به آن‌ها افزوده شده بود دوباره تولید داخل کشور رو آغاز کردیم.

 

در حال حاضر «برندس» به دنبال چه وجه تمایز و ویژگی خاصی در بازار پوشاک ایران است؟

ما در مجموعه خود دنبال ارائه سرویسی خاص و ایجاد کالکشنی متفاوت با در نظر داشتن ارزش پولی که مشتریانمان پرداخت می‌کنند هستیم تا مشتریانمان با بهترین قیمت و مناسب‌ترین سرویس ابزار مناسبی برای برقراری ارتباطاتشان داشته باشند. در واقع وجه تمایز ما در ارائه سرویس خاص، کالکشن متمایز و قیمت مناسب با توجه به محصولات است.

 

 

تعداد نیروهای فعال شما در حال حاضر چند نفر است و در استخدام نیرو و انتخاب همکار چه مواردی برای شما حائز اهمیت است؟

به صورت مستقیم 100 نفر و به صورت غیر مستقیم شاید حدود 500 نفر. تحصیلات نیروها همیشه برای ما جزو نکات حائز اهمیت بوده و هست. انگیزه، تجربه، ظاهر و برخورد مناسب هم متناسب با هدف سرویس خاصمان از این قاعده مستثنی نیست .

 

در حال حاضر چند شعبه فعال در سطح کشور دارید و برنامه شما برای توسعه شعبتان چیست؟

در حال حاضر 12 شعبه مشغول به فعالیت و یک شعبه در حال احداث و سه شعبه در حال مذاکره داریم و فعلا برنامه توسعه داریم البته تا جایی که بتوانیم سطح ارائه خدماتمان را حفظ کنیم.

 

دوران کرونا «برندس» را دستخوش چه تغییراتی کرد؟ و در کل چه تغییراتی به یادگار از آن دوران در محصولات و یا روند کاری شما باقی ماند؟

خب دوران کرونا باعث شد فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ ما افزایش پیدا کند و سهم بیشتری از بازارهای دیجیتالی را به دست آوریم و هنوز هم مشغول ادامه این فعالیت‌ها هستیم و در این زمینه چشم‌انداز و هدف‌های خودمان را دنبال می‌کنیم .

 

 

آیا حضور و فعالیت برندهای خارجی را در داخل کشور فرصت تلقی می‌کنید یا تهدید؟ از نظر شما این حضور به رشد برندهای ایران کمک می‌کند یا لطمه می‌زند؟

ما خود جزیی از اولین برندهای خارجی حاضر در داخل کشور بودیم البته به صورت رسمی و قبل از آن هم در بازارهای بین‌المللی در این زمینه فعالیت می‌کردیم که در سوال اول به آن اشاره شد ما با این چالش و رقابت آشنایی داریم و خیلی هم برای ما جذاب است و از آن استقبال می‌کنیم.

حضور برندهای خارجی داخل کشور به سطح کیفی پوشاک کشور کمک می‌کند و باعث رشد برندهای ایرانی می‌شود.

 

آیا به حضور در بازار کشورهای همسایه مثل ترکیه، عراق، امارات، قطر، عمان و... هم فکر می‌کنید یا خیر؟

ما تجربه حضور در این کشورها را داریم و در حال حاضر هم در صورت ایجاد شرایط مطلوب امکان حضور در کشورهایی که فعالیتی در آنها نداشتیم و یا افزایش فعالیت در کشورهایی که فعالیت داشتیم وجود دارد.

 

به نظر شما آیا برندهای ایرانی توان رقابت در بازارهای جهان و فعالیت در خارج از کشور را دارند؟ لطفاً دلایل موافقت یا مخالفت خود را بیان کنید؟

برندهای ایرانی پتانسیل حضور در بازارهای جهان را دارند البته به شرط محیا بودن امکانات از قبیل دانش، پشتیبانی‌های لازم و ...

 

آینده پوشاک کشور در صورت امضای مجدد برجام و توافق احتمالی را چگونه تصور می‌کنید آیا باز هم مردم به استفاده از برند‌های خارجی روی خوش نشان خواهند داد یا برندهای ایرانی این بار سهم بیشتری از بازار داخلی پوشاک خواهند داشت؟

به هر حال از پیشرفت صنعت پوشاک در ایران نمی‌توان چشم‌پوشی کرد و اگر برندهای ایرانی عزمشان را جزم کرده باشند که به صورت واقعی در این راسته فعالیت کنند مسلماً توانایی‌اش را دارند ولی از نظر امکانات رقابت عادلانه نیست و قوانینی دست و پا گیر هســتند البته ممــکن است بر اساس برجــام راه‌‌‌های بهتری ایجاد شود همــان گونه که دیگر کشورها تــجربه کردند مانند شرکت‌های مشارکتی با سرمایه‌گذاری مشترک.

تگها : پوشاک , ماهنامه تجارت طلایی , برند پوشاک , برندس , برند برندس , هوتن بیداری مطلق , برند پوشاک برندس , برند اسپرت

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان