امضای قرارداد همکاری بین مایکروسافت و فدکس

امضای قرارداد همکاری بین مایکروسافت و فدکس
امضای قرارداد همکاری بین مایکروسافت و فدکس

به گزارش پایگاه خبری تجارت طلایی نیوز، مایکروسافت و فدکس به‌تازگی از همکاری جدیدی خبر داده‌اند؛ بدین ترتیب دو شرکت موردبحث قصد دارند در راستای بهبود فرآیند تحویل کالا به مشتریان، قدم بردارند. مایکروسافت در گذشته سابقه‌ی عقد قرارداد همکاری با شرکت‌هایی نظیر وال‌مارت را که به‌عنوان رقیب مستقیم آمازون شناخته می‌شوند، دارد. شرکت‌هایی که مایکروسافت به‌سراغ آن‌ها می‌رود به‌طور معمول و بنابه‌دلایل مختلف تمایلی به استفاده از سرویس‌ ابری ویژه‌ی آمازون با نام AWS ندارند.

مایکروسافت به‌تازگی از همکاری تجاری با فدکس (FedEx) خبر داده است. ردموندی‌ها ازطریق همکاری با فدکس قصد دارند به‌صورت غیرمستقیم به رقابت جدی‌تر با آمازون بپردازند. بدین ترتیب مایکروسافت می‌تواند شمار درخورتوجهی از مشتریان فدکس را به‌سمت سرویس‌های ابری خود بکشاند تا در آینده بتواند رقابتی سخت‌تر با سرویس‌های ابری آمازون که به‌عنوان قلب تپنده‌ی کسب‌و‌کار این غول حوزه‌ی فناوری شناخته می‌شود، ترتیب دهد.

مایکروسافت و فدکس می‌گویند همکاری تجاری آن‌ها در راستای ایجاد تغییراتی اساسی در صنعت تجارت اتفاق می‌افتد. آن‌طور که اطلاعات رسمی نشان می‌دهند، مایکروسافت قصد دارد دستاوردهای خود را در حوزه‌ی ابری با شبکه‌ی لجستیک فدکس ادغام کند تا درنهایت سرویسی ویژه خلق شود. 

سرویسی که در نتیجه‌ی همکاری بین مایکروسافت و فدکس متولد می‌شود، FedEx Surround نام دارد. دو شرکت موردبحث ترجیح داده‌اند فعلا هیچ‌گونه اطلاعات دقیقی در رابطه با جزئیات همکاری‌شان و نحوه‌ی کارکرد این پروژه با رسانه‌ها درمیان نگذارند. با این‌حال مایکروسافت و فدکس می‌گویند سرویس FedEx Surround می‌تواند با اتکا بر ابزارهای ویژه‌اش به‌شکل بلادرنگ به تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها بپردازد. این قابلیت سرویس موردبحث به افرادی که در زنجیره‌ی تأمین و همچنین تیم تحویل کالا حضور دارند ارائه خواهد شد.

مایکروسافت و فدکس ادعا می‌کنند FedEx Surround درنهایت باعث می‌شود هم تولیدکننده و هم مشتری، راضی باشند. FedEx Surround قدم نخست پروژه‌ای بزرگ‌تر به‌حساب می‌آید که مایکروسافت و فدکس در سر می‌پرورانند و قصد دارند ازطریق آن تغییراتی اساسی به صنعت تجارت تزریق کنند. 

فدکس دهه‌ها پیش در حوزه‌ی اسکن‌کردن و ردیابی بسته‌ها پیشگام بازار بود و از این پس قصد دارد ابزارهای هوشمند باارزشی را به شرکت‌هایی ارائه دهد که زیرساخت‌ها و منابع لازم را برای تولید آن ابزارها ندارند. این موضوع یعنی کسب‌و‌کارهایی که در حوزه‌ی جابه‌جایی کالاها فعالیت می‌کنند خواهند توانست فعالیت‌های خود را به‌شکلی مؤثرتر و پربازده‌تر به‌انجام برسانند. ابزارهای ویژه‌ای که فدکس ارائه می‌دهد درنهایت باعث کاهش مشکلات و هزینه‌های شرکت‌ها در زمینه‌ی تحویل کالا خواهد شد.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، ازطریق بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد FedEx Surround باعث می‌شود شرکت‌هایی که در این پروژه همکاری می‌کنند بتوانند به‌شکلی دقیق‌تر از مکان هر بسته به‌هنگام طی کردن فاصله‌ی بین انبار و محل تحویل به کاربر، اطلاع پیدا کنند. سرویس موردبحث همچنین اطلاعاتی جامع درباره‌ی شرایط تجارت جهانی و چالش‌هایی که ممکن است به‌یک‌باره و به‌شکلی غیرمنتظره ایجاد شوند، به شرکت‌ها ارائه می‌دهد. از بین چالش‌‌های یادشده می‌توانیم به مشکلات آب‌و‌هوا یا فجایع طبیعی نظیر زمین‌لرزه اشاره کنیم. دیگر چالش‌هایی که ممکن است پیش‌روی شرکت‌ها قرار گیرند شامل مواردی مثل تأخیر در عرضه به‌دلیل مشکلات فنی و ثبت آدرس اشتباه از سوی کاربر می‌شوند.

همکاری تجاری جدید باعث می‌شود فاصله‌ی بین فدکس و آمازون بیش از پیش زیاد شود. آمازون طی سال‌های اخیر نشان داده است که قصد دارد فعالیتی جدی‌تر در حوزه‌ی تحویل کالا داشته باشد. این شرکت در سال ۲۰۱۸ سرویس تحویل ویژه‌ای برای کسب‌و‌کارها راه‌‌اندازی کرد. آمازون اقدامات دیگری نیز در این راستا انجام داده است. فدکس ازطریق همکاری تجاری با مایکروسافت وجهه‌ی پلتفرم آژور و البته سرویس مایکروسافت ۳۶۵ را بهبود می‌بخشد؛ آن هم در روزهایی که مایکروسافت و آمازون به‌‌شدت درحال رقابت‌بر سر قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری JEDI با وزارت دفاع ایالات متحده‌ی آمریکا هستند. قراردادی که گرچه فعلا مایکروسافت به‌عنوان برنده‌ی آن انتخاب شده اما هنوز هم حواشی مربوط‌به آن ادامه دارد. 

 

منبع: زومیت

تگها : آمازون , مایکروسافت , تجارت جهانی , لجستیک , فناوری , فدکس

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان