انجام استراتژیک کارها

انجام استراتژیک کارها
انجام استراتژیک کارها

کتاب انجام استراتژیک کارها، مهارت ده‌گانه یک رهبر چابک، نوشته ادوارد موریسون، اسکات هاتچسون، الیزابت نیلسن، جانیس فادن و نانسی فرانکلین است که ناصر سراجی ومحمدحسین سرخو آن را به فارسی ترجمه کرده است.

این کتاب که توسط دیدبان قلم فرتاک منتشر شده مشتمل بر 12 فصل و 10 مهارت است که در هرکدام از آن‌ها به موضوعات مختلفی پرداخته شده است.

مترجم در این کتاب می‌گوید: در سال‌هایی که به عنوان فعال بخش اقتصادی و اجرایی در حوزه‌های مختلف حضور داشته‌ام با نقطه‌نظرهای متفاوتی درباره مدیریت استراتژیک و همچنین استراتژی‌پردازی روبه‌رو شده‌ام. در این کتاب سعی شده «انجام استراتژیک کارها» با ذکر مثال‌های واقعی و اجرایی و همچنین آموزش مهارت‌های ده‌گانه یک رهبر چابک را در اختیار مدیران و علاقه‌مندانی که قصد شروع یک فعالیت اجرایی و اقتصادی دارند، قرار دهیم.

این کتابی است که جزئیات 50 سال کار «بین پنج نویسنده» را به اختصار آورده ونشان می‌دهد چگونه انجام استراتژیک کارها در احیای جوامع، شهرها، صنایع وبخش‌های سراسر کشور نقش کاتالیزور داشته است.

انجام استراتژیک کارها دقیقا همان چیزی است که در این لحظه به آن نیاز داریم. در دنیایی که به سرعت در حال تغییر و مملو از اختلال است و موسساتی که برای جذب یا مقابله با تغییر سریع مجهز نیستند، یک روش تفکر و عمل وجود دارد، یک استراتژی چابک که باعث می‌شود همکاری با سرعتی لازم برای منافع اجتماعی انجام شود.

پنج عضو تیم اصلی «انجام استراتژیک کارها»، نویسندگان این کتاب هستند. هر یک از ما هم یکی از طراحان«انجام استراتژیک کارها» و هم معلم هستیم و به دیگران کمک می‌کنیم بر مهارت‌هایی که در اینجا توصیف می‌کنیم، تسلط پیدا کنند. ما با هم شما را راهنمایی خواهیم کرد تا این مهارت‌های جدید را بفهمید و اینکه چگونه می‌توانید آن‌ها را به صورت جداگانه یا تیمی به کار گیرید.

انجام استراتژیک کارها، یک علامت تجاری ثبت شده است. در واقع یادآوری این واقعیت برای خوانندگان با رعایت عبارت «TM» در طول کتاب بسیار طاقت‌فرساست. بنابراین ما در اینجا به دلایل قانونی معمول به آن اشاره می‌کنیم. درغیر این صورت آن را حذف کرده‌ایم.

دربخشی از کتاب آمده است: تیم‌های سازنده به‌طور مداوم (به‌طور متوسط) از 8 تا10 مهارت انجام استراتژیک کارها استفاده می‌کنند. تیم‌های کم‌بازده فقط استفاده از دوقانون (و باز به‌طور متوسط) را گزارش کردند. اگرچه تحقیقات ما برای بررسی علیت تنظیم نشده است (دانشگاه‌ها مکان پیچیده‌ای هستند که دارای پویایی زیادی در محل کار هستند)، اما شاهد یک همبستگی قوی هستیم. ما این تحقیق را از طریق آزمایشگاه خود در «پوردو» ادامه می‌دهیم. فرضیه این است که پبروی از نظم «انجام استراتژیک کارها» تیم‌ها وسازمان‌ها را با بهره‌وری بیشتر روبه‌رو کرده و با گذشت زمان تحولات اساسی را ممکن می‌سازد.

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان