اهمیت مالکیت معنوی گسب و کار

اهمیت مالکیت معنوی گسب و کار
اهمیت مالکیت معنوی گسب و کار

اهمیت مالکیت معنوی کسب و کار 

مالکیت معنوی اشکال مختلفی دارد که شامل نشان تجاری، کپی رایت و حق ثبت می شود. در حالی که اکثر کسب و کارهای بزرگ اقدامات قاطعی را برای ایجاد و حفظ مجموعه ای گسترده از مالکیت معنوی انجام می دهند، بسیاری از شرکت های کوچک یا متوسط مدت زیادی طول می کشد تا به طور جدی درباره حفاظت از مالکیت معنوی فکر کنند. در خصوص مالکیت معنوی نباید منفعل عمل کنید و باید در همان مراحل اولیه کسب و کار تمهیدی جدی را برای محافظت از آن بیندیشید، البته حفاظت از مالکیت فکری و همکاری با حقوقدانان متخصص در این زمینه می تواند بسیار پرهزینه باشد.

از طرفی هزینه و دشواری تقویت حقوق مالکیت معنوی بار سنگینی را به شرکت های کوچک یا متوسطی تحمیل می کند که ترجیح می دهند بیشتر بر روی فرصت های رشد و توسعه کسب و کار با پایین ترین قیمت ممکن متمرکز شوند. به عنوان حقوقدانی که با صدها پرونده مالکیت فکری، از ثبت نشان تجاری تا تعقیب تخلف، برخورد داشته است، کاملاً پیچیدگی هایی را که بسیاری از صاحبان کسب و کارهای کوچک در این حوزه حقوقی دشوار با آنها برخورد می کنند، می شناسم.
در این مقاله نکات مهمی را در رابطه با مالکیت معنوی توضیح می دهیم.

بزرگ ترین چالش های مربوط به حفاظت از مالکیت معنوی

من در زمینه حفاظت از مالکیت معنوی باارزش با شرکت های بسیاری در ایالات متحده همکاری داشته ام. این شرکت ها بعد از درخواست و به موازات رشد در فراسوی مرزها متوجه می شوند که ثبت نشان تجاری و حق ثبتی که در آمریکا انجام داده اند، فقط داخل مرزهای این کشور اعتبار دارد. در آن سوی مرزها، به ویژه در چین، متخلفین بسیاری وجود دارند که اهمیتی به موضوع ثبت شده در آمریکا نمی دهند و شتابزده برای ثبت درخواستی مشابه در حوزه قضایی کشور خود اقدام می کنند. در نتیجه مشکلاتی برای حق فروش در قلمرو قانونی آن کشور پیش می آید و در این بین سرمایه کلانی بر باد می رود.

برای جلوگیری از چنین ضرر هنگفتی لازم است که نقشه دقیقی را از مکان هایی که قصد فروش کالاها و خدمات خود را در آنجا دارید، تهیه کنید و در اولین فرصت ممکن برای درخواست ثبت مالکیت فکری در حوزه قضایی آن کشورها اقدام کنید.

دلیل مهم بودن مالکیت حق معنوی و دریافت مجوز برای کسب و کار

بازار مالکیت معنوی به سرعت در حال رشد است، اداره ثبت نشان تجاری و مالکیت معنوی آمریکا 440768 درخواست جدید را برای ثبت نشان تجاری در سال 2017 دریافت کرده است که تقریباً 14درصد بیشتر از سال 2016 است. بسیار مهم است که صاحبان کسب و کارهای کوچک برای دریافت مجوز و مالکیت معنوی در همان مراحل اولیه اقدام کنند. فضای خالی موجود برای مالکیت معنوی نیز مشابه املاک و مستغلات روز به روز کمتر می شود، چرا که هر روز افراد و شرکت های جدیدی درخواست خود را برای ثبت نشان تجاری و محافظت از برندشان ثبت می کنند و درخواست های حق امتیاز است که هر روز برای محفوظ نگه داشتن خدمات و طراحی های محصولات به اداره مربوطه سرازیر می شود.

مالکیت حق معنوی از شما در برابر افراد دیگری که چیزی مشابه یا یکسان با آفریده ها، برند یا فرآورد ه تان را ارائه می دهند، محافظت می کند و چنانچه قصد فروش مجوز کالاها یا خدمات را به طرف سومی داشته باشید، به منبع درآمد جدیدی تبدیل می شود. چنانچه از این محافظت ضروری غافل شوید، ممکن است در نهایت هزینه سنگینی را برای دفاع از خود یا حتی برندسازی مجدد پرداخت کنید و فرصت های تجاری باارزشی را از دست بدهید.

تکنولوژی های جدیدی که باید در فضای مالکیت معنوی از آنها آگاهی داشته باشید

مالکیت معنوی نیز مانند هر حوزه دیگری تحت تاثیر تکنولوژی های جدید قرار گرفته است. یک مثال در این زمینه شرکت TM Cloud است که به صاحبان کسب و کارها در زمینه مدیریت پرونده های مالکیت معنوی کمک می کند تا صاحبان کسب و کارها موعدهایی را که باید اسناد خاصی ارسال شود یا ثبت گردد، فراموش نکنند.

NPER نمونه دیگری است که از بلاک چین برای ثبت مالکیت حق معنوی و دریافت مجوز از طریق مجمع عمومی استفاده می کند و این امکان را برای جامعه فراهم می کند که به روشی به قدرت مالکیت معنوی امتیاز دهند که اداره ثبت نشان های تجاری ایالات متحده در حال حاضر از آن روش در فرآیند تایید خود استفاده نمی کند.

این موارد تنها چند نمونه از تکنولوژی هایی است که در تلاش هستند تا فضای مالکیت معنوی فعلی را تقویت کنند و انتظار می رود که در سال های آتی پیشرفت های بیشتری در این زمینه به دست بیاید.

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان