اینستاگرام،بستری با قابلیت های تجاری بالا

اینستاگرام،بستری با قابلیت های تجاری بالا
اینستاگرام،بستری با قابلیت های تجاری بالا

اینستاگرام، بستری با قابلیت های تجاری بالا

یک کارشناس ارشد تجارت الکترونیک گفت: با توجه به بالا بودن هزینه های ثابت و جاری که اغلب افراد نوپا در راه اندازی و اداره کسب و کارهای اقتصادی را با مشکل مواجه و از ادامه کار دلسرد می کند، وجود فضاهای مجازی مانند اینستاگرام می تواند کمک شایانی به رونق اقتصادی بکند.

رضا سلمانی در گفتگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به رونق و پیشرفت کسب و کار های اینستاگرامی در سال‌های اخیر، اظهار کرد: اینستاگرام از لحاظ اقتصادی بستری بسیار مناسب برای تولید کنندگان، فروشندگان و فعالان اقتصادی است زیرا در بازارهای مجازی نیازی به پرداخت مالیات و اجاره نیست.وی افزود: حتی افرادی که سال‌هاست از فعالیت های اقتصادی آنها می گذرد و کسب و کار آنها روی ریل افتاده‌است نیز برای معرفی بیشتر و بهتر عملکرد و محصولاتشان از این فضای مجازی بهره می برند.   

پیج منیجر (مسئول رسانه ای) صفحات اینستاگرامی با اشاره به اینکه برخی نیز با ورود به این فضاهای مجازی ناکام مانده و از ادامه فعالیت باز می مانند، اضافه کرد: هرچند این افراد به رغم کسب وکار های حقیقی، در صورت از دست دادن فضای کار خود متضرر هزینه ای نمی شوند اما بهتر است با مشورت گرفتن از کسانی که در این زمینه کارشناس ومتخصص هستند، ماندن و موفقیتشان را تضمین کنند.

فعالیت اقتصادی در اینستاگرام آسان می شود

سلمانی با اشاره به آسان بودن فعالیت اقتصادی در فضاهای مجازی بویژه اینستاگرام، افزود: با ساخت یک حساب کاربری و یافتن مخاطبان خود (Follower) می توان فعالیت اقتصادی در اینستاگرام را شروع کرد.

وی اضافه کرد: اگر تمام اقدامات یک صفحه اینستاگرامی با پیش بینی هزینه ها و طبق اصول پیش برود، فعالیت اقتصادی مجازی می تواند در مدتی کوتاه به یک کسب و کار غیرمجازی و شرکت تجاری تبدیل شده و اهداف بلند مدت اقتصادی خود را دنبال کند.

مشاور کسب وهای مجازی و تجارت الکترونیک در پاسخ به این که واریز دنبال کنندگانی که وجود خارجی ندارند (fake follower) به یک صفحه برای آغاز فعالیت اقتصادی در اینستاگرام مناسب است یا نه، گفت: بی شک وجود مخاطبانی که برای انجام فعالیت اقتصادی وجود خارجی دارند، مفیدتر است زیرا آنها خریداران و متقاضیان بالقوه‌ای هستند که احتمال بالفعل شدن آنها زیاد است.

سلمانی در پاسخ به این سوال که عمده محصولات ارائه شده در اینستاگرام چیست، بیان کرد: برای فروش و عرضه محصولات در اینستاگرام هیچگونه محدودیتی وجود ندارد همچنان که شاهد عرضه انواح کالاها ومحصولات از جمله خودرو، هواپیما، انواع پوشاک، کفش و برند های مختلف در این فضا هستیم.

کارشناس ارشد رشته تجارت الکترونیک با اشاره به برخی اخبار منتشرشده مبنی بر فیلترینگ و مسدود سازی اینستاگرام، اظهار کرد: اینستاگرام فضایی منحصر به‌فرد برای فعالیت های تجارت الکترونیک در ایران است و با توجه به فواید استفاده از این شبکه اجتماعی که پیش از این به آنها اشاره شد با مسدود شدن این فضا بی شک فعالیت برای بسیاری افرادی که از این طریق امرار معاش کرده و هزینه‌های خود را تامین می کنند بسیار مشکل و حتی غیرممکن می شود.

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان