باربی قهرمان صورتی مارکتینگ

باربی قهرمان صورتی مارکتینگ
باربی قهرمان صورتی مارکتینگ

باربی یک فیلم کمدی فانتزی آمریکایی، محصول سال ۲۰۲۳ به کارگردانی گرتا گرویگ و نویسندگی خود او و نوآ بامباک است.

فیلم باربی که براساس عروسک‌های مد باربی ساخته شرکت Mattel تولید شده است، اولین فیلم لایواکشن براساس طراحی شخصیت این عروسک، پس از تعداد زیادی انیمیشن کامپیوتری و فیلم‌های تلویزیونی است. در این فیلم مارگو رابی در نقش باربی و رایان گاسلینگ در نقش کن بازی می‌کنند که به دنبال یک بحران وجودی، با گروهی از بازیگران شامل آمریکا فررا، کیت مک‌کینون، مایکل سرا، آریانا گرینبلات، ایسا رائه، ریا پرلمن، هلن میرن و ویل فرل، به سفری برای کشف خود می‌روند.

در دستور کار قرار داشتن تولید فیلم باربی، اولین بار در سپتامبر ۲۰۰۹ توسط یونیورسال پیکچرز با تهیه‌کنندگی لارنس مارک اعلام شد. توسعه تولید در آوریل ۲۰۱۴، پس از آن آغاز شد که سونی پیکچرز حقوق فیلم را به دست آورد. پس از چند بار عوض شدن نویسنده و کارگردان و انتخاب بازیگرانی مثل امی شومر و سپس آن هاتاوی در نقش باربی، حقوق پروژه در اکتبر ۲۰۱۸ به برادران وارنر منتقل شد. باربی در ۹ ژوئیه ۲۰۲۳ در Shrine Auditorium که یک مکان مهم برای برگزاری رویدادهای سینمایی در لس‌آنجلس است، به نمایش درآمد و در ۲۱ ژوئیه ۲۰۲۳ توسط برادران وارنر در ایالات متحده اکران شد. اکران همزمان این فیلم با فیلم بحث‌بر‌انگیز «اوپنهایمر» باعث پدید آمدن پدیده «باربنهایمر» شد و مخاطبان را به دیدن هر دو فیلم به‌عنوان یک وضع ویژه دوگانه سوق داد. وضعیتی که در یک‌سوی آن فیلمی با موضوع خالق بمب اتم و در سوی دیگر فیلمی صورتی که نماد سبک زندگی آمریکایی است، به نمایش درمی‌آید.

باربی  قرن ۲۱   

باربی کلیشه‌ای که همان شخصیت اصلی قصه است، به همراه طیف وسیعی از باربی‌ها، همگی در باربی‌لند زندگی می‌کنند؛ جامعه‌ای مادرسالار که در آن همه زنان دارای اعتمادبه‌نفس، خودکفایی و موقعیت‌های موفق هستند.

 

 

کمپین تبلیغاتی خیلی بزرگ  

باربی با یک کمپین بازاریابی گسترده تبلیغ شد. در ماه‌های منتهی به اکران فیلم، شرکت Mattel که تولیدکننده عروسک باربی است، وارد چندین شراکت و همکاری تبلیغاتی با مضمون باربی با برندهای مختلف از جمله Airbnb Aldo، Bloomingdale's، لوازم آرایشی و بهداشتی Chi، Forever 21، گپ، پیری‌مارکس، کریمه، فیلیپس، کریپیک، کریپیس، تاپ، اولتا و ایکس‌باکس شد. علاوه‌بر این، استودیو برادران وارنر دیسکاوری، به‌عنوان شرکت مادر، این فیلم را از طریق چیزهایی مثل یک‌سری مسابقه واقعیت بازسازی HGTV با عنوان چالش خانه رویایی باربی، در کانال‌های تلویزیونی خود به‌عنوان محصولی مشترک با تلویزیون Mattel، تبلیغ کرد.

اولین تصویر از این فیلم در ارائه‌ای از برادران وارنر در CinemaCon در آوریل 2022 نشان داده شد. CinemaCon رویدادی است که هر سال فعالان صنعت فیلم را گرد هم می‌آورد تا همه چیزهایی را که در مورد فیلم‌ها کنجاوی‌برانگیز است، در جشن رونمایی شوند و حاضران نگاهی به عناوین آینده شرکت‌هایی مانند دیزنی، سونی، برادران وارنر و لاینزگیت داشته باشند. تصویری که در این رویداد در ۲۷ آوریل ۲۰۲۲ برای عموم منتشر شد، مارگو رابی را در نقش باربی‌ای نشان داد که پشت‌فرمان شورلت کوروت صورتی نمادین خود نشسته است؛ این خودرو از سال ۱۹۵۶ نماد این شخصیت بود.

در رویداد CCXP 2022 در سائوپائولو بزرگ‌ترین شهر برزیل، یک غرفه مخصوص به باربی افتتاح شد. تیزر تریلر این فیلم در ۱۶ دسامبر ۲۰۲۲ به همراه یک پوستر نمایشی برای عموم منتشر شد.

تریلر رسمی این فیلم در ۲۵ می ۲۰۲۳ منتشر شد.

پیش از اکران، بیلبوردهای صورتی خالی از تاریخ اکران فیلم در سراسر جهان ظاهر شدند و یک «خانه رویایی باربی» در مالیبو، کالیفرنیا برای اجاره از طریق Airbnb در دسترس قرار گرفت. با توجه به اینکه باربی سابقه‌ای ۷۰‌ساله دارد و چند نسل از مخاطبان سراسر دنیا به‌خصوص آمریکایی‌ها با آن آشنا هستند و خاطره دارند و از طرفی با توجه به اینکه فضای این عروسک و داستان‌های حول آن به‌شدت متناسب با فضای بصری دیجیتال امروز همخوان است و برای قرار گرفتن در این قالب‌ها انعطاف دارد، تبلیغات گسترده‌ای که برای پخش فیلم باربی صورت گرفت، توانست کنجکاوی طیف‌های مختلفی را برانگیزاند. باربی به نمادی از آمریکای جدید هم تبدیل شد و تقریبا تمام غول‌های رسانه‌ای این کشور برای تبلیغات آن همکاری کردند. حتی وقتی در گوگل عبارت باربی را جست‌وجو کنید، صفحه‌ای می‌آید که پس‌زمینه صورتی دارد و فشفشه‌هایی صورتی در آن می‌درخشند.

منبع: روزنامه فرهیختگان

 

تگها : خرده فروشی , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , برند , تبلیغات , کمپین تبلیغاتی , باریی

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان