بازاریابی در اینستاگرام برند شما را جهانی می‌کند

بازاریابی در اینستاگرام برند شما را جهانی می‌کند
بازاریابی در اینستاگرام برند شما را جهانی می‌کند

به گزارش پایگاه خبری تجارت طلایی نیوز، پیشرفت روزافزون اینترنت و دنیای مجازی و نفوذ آن به‌ تمامی بخش‌های زندگی، شکل و فرم بسیاری از کارهای گذشته را تغییر داده است.

 بنابراعلام مدیروب، تبلیغات و بازاریابی نیز از این قاعده مستثنی نیست. تبلیغ در دنیای مجازی می‌تواند بیش از هر روش دیگری، کسب‌وکار، خدمات و محصولات شما را به افراد و کاربران معرفی کند.

در این میان بازاریابی در اینستاگرام شاید بیش از هر صفحه مجازی دیگری بتواند مشتریان شما را افزایش دهد. اگر به دنبال تبلیغ در اینستاگرام و کسب درآمد از اینستاگرام هستید، خواندن این مقاله برای شما مفید واقع خواهد شد.

 

چرا بازاریابی در اینستاگرام مهم است؟

این روزها اینستاگرام محبوب‌ترین و پر استفاده‌ترین اپلیکیشن مجازی در تمام دنیا است که بیش از ۸۰۰ میلیون نفر در آن عضو هستند. بیش از ۵۰۰ میلیون نفر از این کاربران روزانه چندین بار به اینستا سرزده و آن را چک می‌کنند.

تصاویر و ویدئو کلیپ‌های بسیاری روزانه توسط افراد مختلفی در صفحات مجازی اینستا بارگذاری می‌شود. جالب است بدانید که در هر روز بیش از ۲۵۰ میلیون عکس یا ویدئو در اینستاگرام آپلود می‌شود. این ارقام بالا نشان می‌دهد که بازاریابی در اینستاگرام می‌تواند تبلیغات شما را به حجم غیرقابل‌ باوری از افراد نشان دهد.

از دیگر دلایلی که اهمیت بازاریابی در اینستاگرام را نشان می‌دهد، ارتباط موثر میان صاحبان کسب‌ و کار و مشتریان است. تحقیقات نشان می‌دهد که میزان ارتباط موثر در اینستاگرام بیش از ۴۰ برابر دیگر نرم‌افزارها و صفحات مجازی است.

این در حالی است که حجم بازاریاب‌ها در این اپلیکیشن مجازی تنها حدود ۳۰ درصد است. این آمار نشان می‌دهد که شما می‌توانید با ورود به اینستا و فعالیت در آن جایگاه مناسبی به دست آورید.

از طرف دیگر بیش از ۶۰ درصد از افراد علاقه‌مند به یک برند خاص، صفحات مجازی آن در اینستاگرام را دنبال می‌کنند. در واقع این مساله به شما کمک می‌کند که جامعه هدف خود را به‌ راحتی پیدا کنید.

چگونه بازاریابی در اینستاگرام را شروع کنم؟

فعالیت در اینستاگرام مانند دیگر صفحات مجازی کاری بسیار ساده است. تنها کافی است که یک صفحه مجزا برای محصولات، خدمات، شرکت و یا فروشگاه خود ثبت کنید.

در این صفحه باید اطلاعات جامع کافی راجع به محصولات و خدمات خود، راه‌های ارتباطی، راه‌های خرید و سفارش خدمات، پشتیبانی و گارانتی، نحوه ارسال محصولات و اطلاعات دیگر را در اختیار کاربران قرار دهید.

همانند هر تبلیغ و بازاریابی دیگر، میزان تاثیر و موفقیت بازاریابی در اینستاگرام به تعداد مخاطبان شما وابسته است. هرچه بتوانید تعداد کاربران و دنبال کننده‌های خود را افزایش دهید، بازاریابی شما با موفقیت بیشتری همراه خواهد شد.

برای افزایش دنبال کنندگان خود می‌توانید از روش‌های مختلف مانند تبلیغات در صفحات مرتبط دیگر، استفاده از ربات‌های مختلف و غیره استفاده کنید.

چگونه یک بازاریابی موفق داشته باشیم؟

برای آن که بازاریابی در اینستاگرام برای هر کسب‌وکار و یا برندی که در نظر دارید، با موفقیت دنبال شود، باید از راهکارها و ترفندهایی استفاده کنید. در ادامه تعدادی از مهم‌ترین این موارد به شما معرفی خواهد شد.

ü درصورتی‌که وب‌سایت دارید، حتما آدرس وب‌سایت خود را در پروفایل صفحه اینستاگرام خود قرار دهید. اطلاعات دیگر مانند آدرس شرکت و یا فروشگاه، شماره‌های تماس و راه‌های ارتباطی اطلاعات دیگری است که بهتر است در پروفایل خود قرار دهید.

 یکی از اشتباهات رایج در تبلیغات اینستاگرامی، خصوصی کردن صفحه است. صفحات تبلیغاتی باید به‌ گونه‌ای باشند که افراد حتی بدون نیاز به دنبال کردن شما بتوانند به مطالب آن دسترس داشته باشند.

 علاوه بر آی دی مورد نظر، نام خود را نیز به فارسی در صفحه خود قرار دهید. بسیاری از کاربران برای پیدا کردن یک برند و صفحه مجازی مربوط به آن از طریق جست‌وجوی نام برند به فارسی اقدام می‌کنند. با این روش همه افراد به‌راحتی می‌توانند شما را پیدا کنند.

از هشتگ‌های ترند روز استفاده کنید. جست‌وجو با استفاده از هشتگ یکی از سریع‌ترین و پراستفاده‌ترین روش‌هایی است که کاربران اینستاگرام از آن استفاده می‌کنند. شما نیز می‌توانید از هشتگ های محبوب و به‌روز که با صفحه شما تا حدی ارتباط دارند، استفاده کرده و بازدید سایت خود را بالا ببرید.

 از عکس و فیلم هم‌زمان باهم استفاده کنید. گاهی دیدن یک کلیپ کوتاه در مقایسه با یک تصویر می‌تواند تاثیرگذاری بیشتری در بازاریابی در اینستاگرام داشته باشد. برای مثال اگر یک فروشگاه دارید، کیفیت محصولات شما در یک کلیپ بیش از تصاویر مشخص بوده و کاربران به آن اعتماد بیشتری پیدا خواهند کرد.

 برای آن که بازاریابی در اینستاگرام موفق باشد، شما باید زمانی را برای پاسخگویی به کاربران خود قرار دهید.

این مساله باعث جذب اعتماد مشتری شده و سوالات و ابهامات آن‌ها را برطرف می‌کند. در صورتی‌ که خودتان وقت کافی برای انجام آن ندارید، می‌توانید از یک شخص دیگر کمک بگیرید.

 

منبع: ایسنا

تگها : اینستاگرام , بازاریابی , بازاریابی دیجیتال , شبکه های اجتماعی

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان