بازاریابی مفید اینترنتی در سال 2021

بازاریابی مفید اینترنتی در سال 2021
بازاریابی مفید اینترنتی در سال 2021

اگر صاحب یک کسب‌وکار یا مدیر بازاریابی و به دنبال افزایش آگاهی از برند هستید، باید بازاریابی ویدئویی یا همان ویدئو مارکتینگ را در نخستین اولویت‌های کاری خود قرار دهید و برای آن‌که بیشترین بهره را از این ابزار ببرید، آگاهی از آخرین ترندهای مربوط به آن اهمیت فراوانی دارد.

در سال ۲۰۲۱، ۹۳ درصد از بازاریاب‌ها به ضرورت وجود ویدئو در استراتژی بازاریابی خود معتقد هستند. در چنین شرایطی، آگاهی از ترندهای بازاریابی ویدئویی و به‌روز بودن در این زمینه به شما کمک می‌کند پیشروتر از رقبا باشید. علاوه بر این، استفاده از بازاریابی ویدئویی باعث افزایش تعامل کاربران می‌شود، افراد بیشتری با برند شما خو می‌گیرند و همین موضوع، به تقویت کسب‌وکار شما می‌انجامد.

 ۵ ترند بازاریابی ویدئویی در سال ۲۰۲۱

استوری‌های تعاملی

محبوبیت فناوری XR پیوسته رو به افزایش است. پیش‌بینی می‌شود که بازار AR و VR تا سال ۲۰۲۴ به ۷۲.۸ میلیارد دلار برسد. بنابراین برندهایی که از این فناوری استفاده می‌کنند با به‌ اشتراک‌گذاری این نوع محتوا، توجه مخاطب را به خود جلب می‌کنند و از سمت کاربران خود، بازتاب طولانی‌ مدتی به دست می‌آورند. در سال ۲۰۲۱، شرکت‌ها بیشتر از آن‌ که تمرکز خود را روی جلوه‌های بصری جذاب بگذارند، بر محتواهای مفهومی آنلاین متمرکز شدند. این تجربه استثنایی به آن‌ها این امکان را می‌دهد که جنبه‌های یگانه برند خود را به همگان نشان دهند و با کاربران روابط بلندمدت ایجاد کنند.

 

 

داستان‌سرایی مداوم

طبق تحقیقات یوتیوب، 74 درصد از کاربران، تبلیغات دائمی را بهتر از ویدئوهای استاندارد ۳۰ ثانیه‌ای به خاطر می‌آورند. تبلیغاتی که داستان‌های طولانی را به طور متوالی تولید می‌کنند و به نمایش می‌گذارند، علاقه بیشتری در مخاطبان برمی‌انگیزند و در بازه زمانی طولانی‌تری در ذهن مخاطبان باقی می‌مانند. بسیاری از شرکت‌ها شروع به تولید ویدئوهایی بر پایه اصل داستان‌سرایی مداوم کرده‌اند. اگرچه به یاد داشتن این نکته مهم است که این‌گونه تبلیغات به سرمایه‌گذاری بزرگی از زمان و پول و تجربه و دانش گسترده یک بازاریاب نیاز دارد. با همه این‌ها، داستان‌سرایی مداوم یک ابزار موثر برای کمپین‌های شبکه‌های اجتماعی نظیر یوتیوب، اینستاگرام، تیک‌تاک یا تلویزیون است.

ویدئوهای قابل خرید

در سال ۲۰۲۰، 70 درصد از کاربران بعد از دیدن تبلیغ یک برند در یوتیوب از آن خرید کرده‌اند. از همین نکته می‌توان فهمید که ویدئوهای قابل خرید ابزار موثر تجارت الکترونیکی هستند که باعث جذب لید (سرنخ)، افزایش فروش و بالا بردن آگاهی از برند می‌شوند. برندها با گنجاندن ویدئوهای قابل خرید در استراتژی بازاریابی خود می‌توانند تولید محصول یا ارائه خدمات خود را گسترش داده و به کاربران در تصمیم‌گیری برای خرید کمک کنند.

 

محتوای ویدئویی تولید شده توسط کاربر

تبلیغات ویدئویی تولید شده توسط کاربران برای بهبود اعتماد مخاطبان مفید است. معمولا تنها یک‌سوم از مشتریان برای خرید محصول به تبلیغات اعتماد می‌کنند درحالی‌ که بقیه کاربران برای آشنایی با محصول تازه یک برند و تصمیم‌گیری برای خرید آن، به نظرات مشتریان دیگر اعتماد می‌کنند. اعتمادی که شما در مشتریان خود ایجاد می‌کنید، به وفاداری آن‌ها به برند شما تبدیل می‌شود. محتوای ویدئویی که به درستی تبلیغ شود، به‌ صورت ویروسی (وایرال) هم پخش می‌شود و قابلیت به اشتراک‌گذاری را بالا می‌برد و کاربران نظرات زیادی برای آن می‌نویسند. این پروسه به ‌طور غیرمستقیم اعتماد بینندگان و مخاطبان را جلب می‌کند. برخلاف کمپین‌های تبلیغاتی معمول که بر فروش متمرکز هستند، اساس و پایه کمپین‌هایی که محتوای آن‌ها توسط کاربران ایجاد شده، بر صداقت و صمیمیت است.

 

 

ویدئوهای کوتاه

ویدئوهایی با فرمت کوتاه در سال ۲۰۲۱، ترند شدند و این پروسه همچنان ادامه دارد. رشد شبکه‌های اینستاگرام و تیک‌تاک، این موضوع را اثبات می‌کند. ویدئوهایی که تنها ۱۵ ثانیه هستند، به لطف ارتباطات و محیط حول آن، این امکان را برای برندها فراهم کرده‌اند که به شیوه هیجان‌انگیزی با مخاطبان تعامل ایجاد کنند. بسیاری از این ویدئوها وایرال(ویروسی) می‌شوند و آگاهی از برند را افزایش می‌دهند؛ دیگر می‌دانید که گنجاندن ویدئو در استراتژی‌های بازاریابی به موفقیت کسب‌وکار شما کمک می‌کند. انواع ویدئوهای جذاب که بر پایه ترندهای بازاریابی ویدئویی در استراتژی بازاریابی خود قرار می‌دهید، توجه بینندگان شما را به خود جلب می‌کند. اما از یاد نبرید که اگر از ویدئو استفاده می‌کنید، ویدئوهایی را انتخاب کنید که بیش‌تر با اهداف‌تان منطبق هستند. همچنین همیشه به یاد داشته باشید؛ تبلیغ ویدئویی موفق آن است که در همان ثانیه‌های ابتدایی، توجه مخاطب را به خود جلب کند.

امروزه به لطف تکنولوژی اینترنت و استراتژی‌های بازاریابی محلی، جذب مشتریان محلی راحت‌تر از همیشه خواهد بود. اگر به‌ دنبال جذب مصرف‌کنندگان مناطق بومی خود هستید، باید بدانید بازاریابی در یک منطقه جغرافیایی تعریف شده بسیار مؤثرتر از بازاریابی گسترده عمل خواهد کرد. در واقع از طریق استراتژی‌های بازاریابی محلی مشاغل و هدف‌گذاری آن‌ها روی یک منطقه‌ جغرافیایی، مصرف‌کنندگان می‌توانند به‌ راحتی در مورد انواع مشاغل محلی، نوع محصولاتی که می‌فروشند، آدرس و شماره تماس آن‌ها اطلاعات کسب کنند. در همین راستا، داشتن یک حساب کاربری برای همه‌‌ مشاغل کوچک و بزرگ ضروری به نظر می‌رسد. ساعت کاری، آدرس و مسیرهای دسترسی، تصاویر و میزان بازدیدها، از جمله اطلاعاتی است که پلتفرم‌های جدید به مشتریان نشان می‌دهد. همچنین، امکان تجزیه‌وتحلیل و بررسی داده‌ها را برای مالکان و سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند .در واقع سئو(seo)ی محلی با استفاده از پلتفرم‌هایی مانند گوگل‌مپ و فاکتورهای ارگانیک، صفحات جست‌وجوی گوگل را برای کاربران محلی بهینه‌سازی می‌کند. البته باید به یاد داشته باشیم بازاریابی محلی توسط گوگل‌مپ، بسیار کندتر از سئوی جهانی عمل می‌کند اما نتایج آن در رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها بسیار تاثیرگذار خواهد بود .اگر در یک منطقه‌ جغرافیایی شهرت محلی خود را حفظ کنید، پیداکردن مشتریان برای شما بسیار آسان‌تر خواهد بود. همچنین اگر مشتریان اطلاعات دقیقی از آدرس و محصولات فروش شما در صفحات گوگل کسب نکنند، اعتماد خود را نسبت به برند تجاری شما از دست داده و دیگر در سفرهای خود به شما اعتماد نخواهند کرد.

 

منبع: college.tapsell

 

 

 

 

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان