بازگشت بدون رسید محصولات معضل جدید خرده‌فروشی

بازگشت بدون رسید محصولات معضل جدید خرده‌فروشی
بازگشت بدون رسید محصولات معضل جدید خرده‌فروشی

آیا توانایی بازگرداندن یک کالا را به مقوله وفاداری گره می‌زنید؟ این روزها، پاسخ مثبت است، زیرا بازدهی کالا به یک عنصر حیاتی در مقوله خرده‌فروشی تبدیل شده است. مصرف‌کنندگان اغلب قبل از اینکه حتی به خرید فکر کنند، سیاست‌های بازگشت کالا را بررسی می‌کنند.

در مصاحبه‌ای با PYMNT، جاناتان پوما، مدیرعامل Loop Return  به بررسی وضعیت بازگشت محصول پرداخت و عواملی را که خرده‌فروشان باید برای بازیابی هزینه‌های خود در نظر بگیرند، بررسی کرد.

پوما گفت: «تا زمانی که به محصولی با کیفیت بالا و با فرآیند آسان خدمات مرجوع و بازگشت ارائه می‌کنید، می‌توانید رابطه با مشتری را حفظ کنید و این بسیار مهم است

 

 

مشتریان اکنون فرآیند بازگشت بدون اصطکاک و بدون هزینه را دوست دارند و اگر این به معنای کنار گذاشتن رسید برای اثبات خرید باشد، خرده‌فروشان هم مایل‌اند دقیقا به خواست مشتریان عمل کنند. با بازگشت بدون رسید، خرده‌فروشان تعهد خود را به‌راحتی نشان می‌دهند. به نوبه خود، این رضایت مشتری را افزایش می‌دهد و درک مثبتی از خرده‌فروش را تقویت می‌کند. یک سیاست بازگشت کالای مناسب می‌تواند در ایجاد وفاداری مشتری معجزه کند. وقتی خریداران احساس کنند یک خرده‌فروش به اندازه کافی به آنها اعتماد دارد تا بدون نیاز به رسید کالا را مرجوع کند، احتمال بازگشت و خرید مجددشان بیشتر می‌شود؛ البته روی دیگر سکه، تقلب مشتریان است. اخیرا فردی با گزارش‌ها و فاکتورسازی دروغین مبالغ هنگفتی از یکی از شعب هوم دیپو به‌عنوان خسارت مرجوعی به جیب زد.

الکساندر هنریکه کاستا موتا، 26ساله، اهل وست هارتفورد، بدون وثیقه بازداشت شد. دفتر دادستانی ایالات‌متحده در پراویدنس، رود آیلند، بیانیه‌ای را منتشر کرد که در آن تشریح کرد این اتهامات مربوط به کلاهبرداری است.

طبق اسناد دادگاه، «کاستا موتا» هنگام ورود به فروشگاه‌ها، ظاهر یک پیمانکار را به خود گرفته است. دادستان‌ها ادعا می‌کنند او با دست خالی وارد محوطه می‌شود و سپس یک یا چند جنس را که هر کدام صدها دلار ارزش دارد روی یک گاری چوبی قرار می‌دهد، سپس آنها را به بخش خدمات منتقل می‌کند. به گفته دادستان، او اعتبار فروشگاهی را به‌صورت کارت دریافت کرده که متعاقبا از آن در فروشگاه‌های مختلف استفاده کرده است. هنگامی که تلاش برای بازگرداندن او بی‌نتیجه ماند، ظاهرا بدون پرداخت پول رفت! این شخص حدود 370کارت اعتباری تقلبی برای فروشگاه‌های مختلف داشت! هوم دیپو طبق سیاست جدیدش به مشتریان اجازه می‌دهد اقلام را بدون رسید بازگردانند.

 

 

خرده‌فروش لوازم‌خانگی در همین راستا اقداماتی را با هدف جلوگیری از سوءاستفاده ازجمله الزام به شناسایی ایجاد کرده است. در این مورد خاص، به نظر می‌رسد متهم ابتدا از گواهینامه رانندگی خود برای یکبار بازگشت و سپس از چندین گواهینامه جعلی به شرح مندرج در اسناد دادگاه استفاده کرده است. تد دکر، رئیس و مدیرعامل هوم دیپو گفته سرقت یک مشکل بزرگ برای خرده‌فروشی است و این دیگر دزد تصادفی مغازه نیست! خرده‌فروشانی که به‌دنبال به‌کارگیری فرآیند برگشت محصول هستند، باید بین راحتی مشتری و جلوگیری از تقلب تعادل ایجاد کنند. اجرای سیاست‌های بازگشت سخت‌گیرانه‌تر، نیاز به رسید یا شناسایی و استفاده از فناوری پیشرفته برای ردیابی و تایید بازده، برخی از راه‌های کاهش خطرات مرتبط با بازگشت بدون رسید است. علاوه بر این، سرمایه‌گذاری در آموزش کارکنان برای شناسایی تقلب بالقوه و الگوهای بازگشت مشکوک می‌تواند به حفظ سلامت مالی و شهرت خرده‌فروش‌ها کمک کند. با این حال، معیار نهایی موفقیت در این است که چگونه همه این الزامات می‌توانند تجربه‌ای بی‌نظیر و لذت‌بخش را برای مشتری فراهم کنند.

منبع: Pymnts.com

تگها : خرده فروشی , فروشگاه , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , کالا , مشتری , وفاداری , مشتری محوری

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان